• Herus

Upprepande missfall

Tänkte om det va några som ville kämpa tillsammans.. ??

• Svar på tråden Upprepande missfall
  • Herus

Jag hade kämpat i över ett år för att bli gravid.. Jag har ätigt tre pergo kurer och blev gravid på min tredje kur..
    Men det slutade i mf..
    Direkt efter det blev jag gravid igen. men det slutade oxå med att jag började blöda och läkarna misstänkte utomkvedshavandeskap eftersom dom fann vätska utan för livmodern.
    Efter det blev jag gravid igen då såg dom hinnsäcken i v 5 och mina värden höjdes. Men i v 6 fick jag mf igen..

Har nu startat en utredning om varför jag får mf. Så i januari börjar vi kämpa igen.
    Då med sjukskrivning och tillskott om det blir gulkroppshormoner eller vad det blir får vi se.
    Jag va o lämnade blodprover idag och får svaren den 21/12..
    Antingen blir det ivf eller hormonbehandling igen.. Troligen det sista av dom ..

Finns det fler som vill kämpa tillsammans.. vare sig ni haft ett eller flera..
    Stötta varandra och kämpa..

Kram Herus

• Detmåstegå

Jag hänger på här......

Jag har haft 4 MF/MA i år. Har i bagaget ytterligare 2 MF/MA och 3 lyckade graviditeter...

Jag har nu tagit kontakt med en läkare i danmark för att eventuellt få hjälp.
    Här har dom kört alla tänkbara tester o hittar inga fel. Tro inte heller att det är nåt stort fel då jag faktiskt har 3 fina barn, men det verkar som att det inte vill klaffa ändå....

Har DLE och misstänker att det är nåt med den kanske som ligger o spökar, innan den bröt ut hade jag 1 MF och två barn. Nu med DLE har jag 5 MA/MF och 1 barn.
    Läkarna här förnekar det och säger att det inte kan ha nåt samband men jag tycker ändå att det verkar *skumt*..

Mycket spänd på vad dr i danmark ska komma fram till...

• gnet

Hej! Jag vill gärna vara med oxå. Har hållt på i mer än ett år med Pergo, blivit gravid två ggr, fått missfall två ggr. Nu händer ingenting, så jag ska byta till hormonsprutor. Det är så himla jobbigt alltihop. Man försöker ha en positiv inställning, men det är inte så lätt emellanåt, när folk runt omkring blir gravida till höger o vänster...

• Detmåstegå

usch prata inte om det!!!

För ett tag sen, när jag fick mitt sista MF var jag på en tillställning samma dag....

Mitt emot mig sitter två höggravida kvinnor och, naturligtvis, pratar bara om sina graviditeter.
    Där sitter jag med blodet forsande i mitt fjärde MA/MF i år och lyssnar på dom...
    Missförstå mig inte, jag är jätteglad för deras skull......
    Jag rusade ut på toaletten och lipade en halvtimme och sedan klarade jag av att prata lite med dom.....

Kände mig jättehemsk......

• Tisu

Jag kliver gäran in i denna tråd... Har genomlidit 7 Mf på 3 år, har 3 barn sen tdidgare. 17,14 resp 1 år och vi gärna ha ett syskon till den lille, men det har resulterat i 2 mf iår, nu senast förra veckan.
    Jag har erfarenhe av gulkroppshormon sprutor. Det funkade bra vår 1 åring blev till, men inte denna gång tyvärr....
    Har gjort tester på oss båda och inga fel hittas...Bara att bita ihop ..

• Cyndee

Käkat Pergotime i drygt 1 år, blivit gravid på 1, 3 och 5:e kuren. Alla gånger slutade det i missfall i vecka 7 typ.
    Utredning påbörjad, hormonprov, kromosomprov* 2, spermieprov...

Min sambo har 3 barn sedan tidigare...alltså inte sådär jätteintresserad av ett till...men blir det så blir det. I mitt fall, så har jag inte tid att säga blir det så blir det. Jag är 38 år!!! Usch vad det är kämpigt att göra det här själv.

Nu är det bara 2 i min bekantskapskret (som är ganska stooor) som inte har barn.
    åså jag då...
    Måste du bli "riktig mamma" då, du har ju 3 styvisar. Men hallååååå. Think!! Det är ju inte samma sak.
    Blä, är inte på så bra humör idag märker jag. Sorry.
    /C

• Bettan72

Har haft tre MF/MA på ett år, det sista var dessutom en druvbörd så nu är det uppehåll som gäller fram till våren nån gång. Har fått utredning men det visade inga fel.

Cyndee: vet hur du känner, min man har två barn sen tidigare, men som du säger, det är ju inte samma sak... Tack o lov vill min man väldigt gärna ha ett till barn med mig.

Undrar över en sak; varför äter så många Pergo när man haft MF och varför kan man få IVF? Problemet är väl inte att BLI gravid, det är väl att få behålla bebben? Eller har jag missat nåt?

• Detmåstegå

Jag kan svara på bettans första fråga...
    Pergo får man för att förstärka ägglossningen, blir tydligen bättre kvalitet på äggen då......!? Fattar inte men så sa min gyn.....

Den andra frågan skulle jag oxå gärna vilja ha svar på.....

• Herus

Va kul att så många ville hänga med itråden..

Demåstegå .. Vad är DLE..?? tycker det va starkt gjort av dig att fortsätta prata med dom gravida tjejerna... Jag hade nog åkt hem..

gnet... visst är det orettvist.. vi får kämpa som f*n och när vi väl blir gravida så lämnar dom oss...

tisu... oj 7 st.. *kramar om*

Cyndee.. Tänk att folk kan vara så känslokalla och säga så... hoppas att det går bra när du får hjälp efter du fått svaren på utredningen...

Bettan1 ... Jag har inte ätigt pergo efter jag blivigt gravid.. Men före för att jag inte hade nån egen äl..

Jag får ivf för att min killes spermier är slöa.. Men eftersom jag blivigt gravid tre gånger så verkar ju dom fungera och nu får vi se om vi ska försöka själva med hjälp av lite extra "tillskott" antagligen blir det gulkroppshormoner eller progestoron.. Det beror på vad testerna visar....

Ha det så bra tjejer.. hoppas vi kan stötta och kämpa tillsammans..

• Detmåstegå

Herus
    DLE= diskoid lupus
    En bindvävssjukdom som sitter i huden....

Svar på tråden Upprepande missfall