• Tisu

Upprepande missfall

Jag kliver gäran in i denna tråd... Har genomlidit 7 Mf på 3 år, har 3 barn sen tdidgare. 17,14 resp 1 år och vi gärna ha ett syskon till den lille, men det har resulterat i 2 mf iår, nu senast förra veckan.
    Jag har erfarenhe av gulkroppshormon sprutor. Det funkade bra vår 1 åring blev till, men inte denna gång tyvärr....
    Har gjort tester på oss båda och inga fel hittas...Bara att bita ihop ..

• Tisu

Godmorgon..eller säger man god förmiddag..
    Det har nu precis gått 2 veckor sedan mitt 7:e missfall ( 2 på raken..) och väntar på att veckorna ska gå så man får påbörja jagandet på en liten till... puh, vad stressande det är.. Och man är ju inte 29 år utan 39 år.. )
    VAr till läkaren efter mitt Mf och pratade igen omvad som kan vara fel, men man har ju kollat oss och inga fel hittas. Vi har en liten tjej på 14 månader som kom mellan en del missfall, men vill ha ett syskon då vi tror vår tjejja behöver stimulans lite extra då hon också har en extra kromosom.. Downs Syndrom.

Ett tips till er som ej fått kolla er, be de ta blodprover på både dig och make/sambo och se så man har normala kromosomuppsättning och att man som tjej ej har immunitet mot fostret så det stöts ut. På oss tog man 3 prover, dock ej spermaprover då vi fått ett gemensamt barn.
    Men vi kämpar på och har laddat med vitaminer och extra tillskott av B-vitaminer. ( man kan ha brist på B12 vitamin vid upprepade missfall)

Svar på tråden Upprepande missfall