• pear

Upprepande missfall

Hejsan hejsan.

Hänger på här. Har mått så dåligt efter mitt fjärde mf men känner nu att jag vill försöka kämpa tillsammmans med er andra här inne som också drabbats av detta jobbiga.

Herus: Hur går det för dig? Har du börjat med proggisar än?

Noon: Jag antar att det är kontrastundersökning du ska göra. Det är inte så hemskt. Man får smärtstillande innan, det är klart att det känns lite, som kraftig mensvärk ungefär men det går fort över. Det kommer att gå fint. Ska du göra det snart?

Zebra76: Hur går det för dig? Vad skönt att ni ska få påbörja utredning. Det känns alltid bättre när man får hjälp. Jag instämmer med dig. Hoppas hoppas att vi får ett underbart 2006 allihop!

lindi: Fick du några besked av doktorn?

Ha det så bra allihop och hoppas vi hörs snart igen.

Kram//pear

• pear

Åhhh "Det måste gå" så roligt Jag fick själv en tår i ögat när jag läste vad du skrivit. Det måste kännas underbart!

• pear

Herus: De instruktioner jag fick av min läkare var att börja 2 dagar efter pos. ältest. Nu hjälpte ju detta inte mig men jag tyckte det kändes logiskt att göra så för att vara så tidigt ute som möjligt. Mina mf har ju dessutom varit ganska tidiga så det känns ju som att det är redan där i början det går snett. Lycka till!!!!

• pear

Hej.

Trevligt att se att det är liv i tråden. Eller trevligt kanske är fel ord eftersom vi inte är här av någon "trevlig" anledning. Men det är skönt att inte vara ensam i allt det jobbiga. Det är mycket värt att kunna få stöttning av andra som är/har varit i liknande situationer.

Kramar till er alla!!!

• pear

Hej BabyPink.

Vill börja med att beklaga dina mf/ma. Skönt att ni nu får hjälp iaf, det är alltid en lättnad.

På vårat första utredningsbesök togs div. prover på både mig o min sambo, såsom blodgivarscreening, TSH (sköldkörtelprov), cardiolipinantikroppar, APTT (blödningstid) m.m. På mig togs också prolaktinprov samt FSH o LH m.m Dessutom gjordes ett vaginalt ultraljud på mig. Senare i utredningen togs kromosomprov på mig o min sambo, det gjordes en ultraljudsundersökning av äggledarna med kontrast på mig samt att jag under en menscykel fick testa med äl-stickor och sen kontrollera progesteronprov. Min sambo fick också lämna spermaprov. Så här såg vår utredning ut i stort sett. Hoppas du blev lite hjälpt av den informationen.

Lycka till framöver!
    pear

• pear

Ja att vänta är verkligen något som man blir bra på när man går igenom den här karusellen. Vänta på äl, vänta på BIM, vänta på läkartid, vänta på provsvar
    Men man får väl försöka se det positivt, man kanske blir en ooootroligt tålmodig människa i slutänden (ingen fel egenskap att ha om man väl får småttingar nångång, eller hur? )

Thalis: Till oss sa de ca 4-5 veckors väntetid på kromosomtesten, det tog drygt 6 veckor men det kan nog ha varit att det var sommar då och allt går ju lite trögare på sommaren. Svaren kommer nog snart ska du se.

Lycka till alla kämpar!
    Kram//pear

• pear

Håller tummarna för dig imorgon BabyPink! Det kommer säkert att gå bra.

Kram

• pear

Tingelsvanzen o Linna : Grattis till era plus. Vi håller alla tummarna för er!

Detmåstegå: Härligt med goda nyheter. Vi behöver alla positiva nyheter som går att få.

Svar på tråden Upprepande missfall