• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Babydreamer skrev 2012-01-27 16:27:35 följande:
    Jag är egentligen inte rädd för att få ett barn med Downs syndrom för de flesta ds barnen är så underbart kärleksfulla och många familjer beskriver det som en gåva att få ett ds barn och inte en bestraffning... Jag är bara rädd för riskerna med Downs, med hjärtfel, missfallsrisk och allt... Tror inte att jag kommer göra fvp eftersom jag inte skulle kunna leva med mig själv om jag fick missfall efter det... Och mina siffror innebär ju ändå bara 0.4% risk för ds vilket fortfarande är väldigt bra odds. Bebisen levde och rumlade runt i magen och verkade må bra och det är huvudsaken.
    Låter som du redan har tänkt om detta! Jag känner igen tankebanorna, precis så gick våra funderingar när vi väntade (vi gjorde inget KUB). Även om risken var förhöjd hade vi inte gjort FVP. Men det är självklart upp till var och en som väntar barn!
  • Adora1
    ACJL skrev 2012-01-31 09:01:27 följande:
    Här går jag i väntans tider men jag tror att det är på g nu. Slemmisen gick igår, tror den har gått i omgångar men igår var det absolut slemproppen! Glad Så nu hoppas jag att det bara handlar om dagar!
    Har inte märkt av när den har gått dom andra gångerna, men hur var det för er som märkte att den gick? Hur långt innan förlossningen?
    Tjohej vad spännande!! Min slemmis var lurig båda gångerna, avgick under några veckors tid utan att det var nåt...
    Men nu måste det vara helt på G för dig!! Heja! 
  • Adora1
    Krambjörn skrev 2012-01-28 09:24:16 följande:
    KUl att s att tråden lever och gud vad jag hoppas att ni andra plussar också.
    Jag inväntar att min äl ska komma och hoppas på ett fett Plus nu i februari
    Ja n är det dags igen för att försöka få sista barnent  
    Krambjörn, vilket var din förra signatur?
  • Adora1
    ACJL skrev 2012-02-05 21:51:48 följande:
    I fredag kom min dotter allt gick jätte bra och i raket fart, precis som förra gången. Njuter av varje sekund nu! vet ju att den här första tiden går så fort. Hon heter celié. Och hon är underbar!
    BabyTjohej! GRATTIS!!!

Agnes: Solig Underbart!!!
  • Adora1
    Maajsi skrev 2012-02-07 21:33:30 följande:
    jo. Till en början såg det negativt ut. Men precis när jag tänkte slänga testet så hamna den i en vinkel så att ett svagt streck syntes. Jag har hållt på att lysa med en lampa bakom hela dagen och det syns tydligt då. Men jag ska testa igen om några dagar. Hoppas verkligen att det går denna gången då. Orkar inte med något missfall igen..
    Vänta några dagar och se och testa igen. Känner du dig gravid?
  • Adora1
    Maajsi skrev 2012-02-09 11:26:42 följande:
    Jo, gud ja! Jag mår illa som bara den, speciellt på kvällarna. Har alltid illamående under kvällarna vid graviditet. Men jag ska avvakta ett par dagar (om jag kan) så får vi se.

Jo, det var ju tänkt att vi skulle dit å ta prover. Var inte planerat denna gång. Vad jag vet så hade vi sex flera dagar efter äl. Men kan ju ha räknat helt galet. Åtminstone om jag är gravid. Men, om det går denna gång så blir jag jätte glad :) du gör det ju inget om vi missar provtagning åså.
    När jag blev gravid sist hade vi inte sex förrän drygt en vecka efter beräknad äl (och jag var som klockan då...). Visade sig att min äl kom 7-8 dagar senare just den månaden...Så man vet aldrig!
  • Adora1
    HelenFr skrev 2012-02-10 14:55:40 följande:
    Nej jag borde haft äl för 3-4 dagar sedan men det är inte ens en liten stegring på testerna (som jag egentligen inte får ta)...
    Testoman?
  • Adora1
    HelenFr skrev 2012-02-10 23:37:16 följande:
    Ja, det är så svårt att låta bli :)
    FlörtKänner igen det där...
  • Adora1
    skyrocket skrev 2012-02-12 13:57:56 följande:
    Stort grattis till dig ACJL!

Här är det sådär. Saga har varit hostig och rosslig i 2 veckor samt haft hög feber i 9 dagar. Varit inne på barnakuten 3 gånger då hon varit andningspåverkad. Fått inhalera syrgas, koksalt och adrenalin. Skruttfian. Men nu hoppas vi att det ska vara på bättringsvägen annars blir hon inlagd nästa vecka.. Tyvärr har hon gått ner 100g senaste veckan också så nu är det ännu viktigare att hon får i sig massa mat. (Väger bara 5480g och är 4 mån imorgon).

Det enda roliga jag har att berätta är att Saga har fått smaka havregröt och älskade det, fick även smaka lite kokt potatis med massa bröstmjölk men det hatade hon. Hehe. Nästa projekt är morötter. :)

Ta hand om er och jag håller tummarna för att de sista plusen också ska trilla in snart!
    Rynkar på näsanStackars liten!! Och stackars er föräldrar... Hoppas det blir bättre och att hon orkar äta rdentligt riktigt snart!!
    Hedda hade RS när hon var 3 månader gammal och dubbelsidig lunginflammation och vi var inlagda på barninfektion. Hon blev iaf bättre ganska snabbt och inga men efter det. Håller tummarna för er nu att det vänder!

Kul att hon gillade gröt! Vi ska nog testa snart med smakis, Agnes är drygt 4 månader så det är väl snart dags....Drömmer Vad snabbt det går, de bara växer ..
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!