• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

DazHamster skrev 2012-06-28 22:09:14 följande:
    Hej tjejer ni har helt rätt ;) lillgumman har kommit nu :D 26/6 kl 18.00 kom hon. 3146 gram & 50 cm lång. Tänkte bara meddela att vi fått men kan skriva imorgon då vi kommit hem om hur allt gick plus att ni ska få någon bild oxå :)
    BabyHURRA! Grattis i mängder !! Åh så mysigt, jag drömmer mig tillbaka till de första BB-dygnen med båda barnen ofta Drömmer. Den där nyföddhetslukten som är så speciell i början, mmmm...
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-07-07 22:47:56 följande:
    Det förstår jag ;) jo de e väl klart man börjat landat men man är så trött åh slut åh orkar ingenting just nu :/ Det är jättejobbigt att amma hon för man får jaga hon med tissen för att hon stoppar in händerna eller så vrider hon på huvudet hela tiden men det går ju an efter mkt om och men.... jag helammar vill inte ge mitt barn någon ersättning då jag faktiskt har den möjligheten att kunna amma (har jätte mkt mjölk) men det är väldigt frustrerande :/ har suttit vissa nätter åh bara gråtit för att hon grinar åh skriker åh vägrar ta bröstet, har gjort allt för att hon ska vara nöjd men ingenting har dugt :/ man känner sig som världens hemskaste mamma som inte kan få sitt barn att känna lugn åh ro :/ jag hoppas att det kommer en vändning snart för just nu känner jag mig inte speciellt lycklig men det är väl för att man är så utmattad :(
    SoligLyckan smyger sig på... Jag har också haft svårt att vara på rosa moln i början med båda mina, men plötsligt så...Blev ju dramatiskt i början för er också.
    Min minsta andades inte själv på över 5 minuter innan de fick igång henne och det blev neonatalen etc först. Och amningen kan vara jättejobbig i början och att man är så fruktansvärt trött..Frustration och tårar skingras sen.Det  BLIR bättre!! Kram
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-07-09 19:04:12 följande:
    Åh vad skönt att höra :D ja lever ju på hoppet om att det nån gång ska vända :)
    Jepp, det vänder när du minst anar det! Pesonligen tycker jag det lättar ordentligt efter 2 månader, sen blir det ännu bättre vid 3 månader. Som att rullgardinen åker upp liksom. Oh hormonerna är så sjukt starka i början så man är som ett öppet sår...
  • Adora1
    Daz: Ja man kan bli förvirrad av känslorna som står i konflikt med varandra, höga toppar och djupa dalar...Och precis ALLA förväntar sig att man ska vara på rosa moln typ hela tiden Obestämd . Hormonraset efter en förlossning är helt massivt och man är i klorna på alla känslostormar, inget man styr över alls. Lite läskigt tyckte jag och min man det var.
    När vi kom hem med ettan från sjukhuset och våra föräldrar skulle komma och titta på bebisen snart, var det en småsak som utlöste min jättegråt. Jag kunde inte sluta gråta sen, allt kändes jobbigt och jag låste in mig i badrummet... Nu kan jag småle åt min dramatik så här i efterhand men då kändes det som att hjärtat skulle brista och jag visste inte varför... det lägger sig sen!!
  • Adora1
    Babydreamer skrev 2012-07-14 18:26:33 följande:
    Inga känningar alls.... 3 veckor kvar till bf... Mår skit nu. Håller på och tvistar om sambons dotter flr tillfället då vi vill ha vårdnaden om henne... Mår skit just nu... Känner inte alls att jag kan njuta av graviditeten just nu... För mycket strul runtomkring...
    Låter jättejobbigt att ha så mycket samtidigt som du ska försöka ladda inför förlossningen.... Mycket ont i ryggen eller andra besvärligheter? Kram!
  • Adora1
    Babydreamer skrev 2012-07-15 07:19:22 följande:
    Som tur är mår jag bra i graviditeten i sig, lite ont i ryggen men inte så farligt, inga sammandragningar eller förvärkar heller.. Är just nu är jag så trött både emotionellt och kroppsligt att jag inte vet om jag ens har kraft till en förlossning sen är jag livrädd över att jag inte kommer kunna känna mig lycklig och njuta av mitt eget barn när sambon håller på att kämpa sig blodig för sin dotter... Men det måste göras, mamman till den flickan är helt olämplig som förälder. Synd bara att alla problem skulle eskalera just nu när det är så nära BF...
    Det finns mycket plats i hjärtat!! Och bebisen kommer ut på ett eller annat sätt. Ta hand om dig så gott det går och försök vila mycket. Kram!
  • Adora1
    GråterBlev jätteledsen igår...Var tvungen att tacka nej till en kompis 30-årskalas eftersom jag inte orkar ta dubbla bussar ut till henne (hon bor i Hjärup), mingla och sen åka hem när det tar minst 1,5 timme att ta sig dit bara (jag har inte körkort). Det är jättejobbigt att åka buss och sitta still länge blir jag stel och får ännu mer ont av. Är massivt trött av behandlingen och har dessutom blivit svullen i ansiktet av kortisonen. Inte jätteläge för fest mao. MEN det är hennes 30-årskalas och för henne är det viktigast i hela världen ju (och det är klart det ska få vara det! hon har inga barn så hon är ännu viktigast).
    Hon blev så sur när jag berättade att jag nog inte kunde komma. Alternativet skulle vara att jag och mannen kör dit (nästan 1 timme enkel väg), men då måste vi fixa barnvakt åt båda barnen eftersom de inte är välkomna på festen. Och vi vill inte lämna Agnes mer än ett par timmar max nu när hon är i separationsångestfasen...
    SÅ: vi får försöka fixa så vi kan vara där 1 timme åtminstone. Men det är ganska mycket jobb för att kunna vara där en timme bara. Och jag har så ont på kvällarna. Men hon gjorde klart att det inte var acceptabelt att tacka nej (till saken hör att hon bjudit folk och nästan ingen kunde komma men det är ju inte mitt fel...)
    Jag inser att det är så här livet kommer vara. Ibland kommer jag inte få förståelse för mitt dåliga skick, inte ens av mina närmaste. Och jag kommer göra många besvikna när jag ställer in saker. Jag ska ge henne en broschyr om vad sjukdomen innebär så får hon läsa den och fundera lite. Känns som hon visar noll förståelse,,,Gråter
  • Adora1
    HelenFr skrev 2012-07-18 09:16:01 följande:
    Adora1: Det är verkligen tråkigt när folk inte kan ens försöka förstå hur det är att vara sjuk. Förstår att man blir besviken men du ska absolut inte göra det om du inte känner att du orkar. Ju mer saker du gör som du egentligen inte klarar av desto mindre förståelse har de när du verkligen verkligen inte klarar av saker.
    *styrkekramar*
    Tack för styrkekramen Glad!
  • Adora1
    HelenFr skrev 2012-07-18 15:01:32 följande:
    Efter fem timmar på akuten igår kväll och tre idag har det konstaterats att jag har fått en blodpropp i benet och måste nu ännu tidigare börja ta mitt blodförtunnande, för att inte tala om smärtan som kommer med det... Inget jag rekommenderar...
    Åh NEJ!! F-n vilken otur du har... Usch, hoppas blodproppssmärtan ger med sig så du inte har det ovanpå allt. Kram
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-07-18 18:12:20 följande:
    Jag förstår att du blir ledsen åh ska jag vara helt ärlig så tycker jag att det inte verkar vara någon riktig vän som beter sig sådär mot dig. Jag hade förstått hennes reaktion om det hade varit så att du hade ljugit ihop något om varför du inte kan men nu har du ju en allvarlig sjukdom åh som vän så är man ju mån om sina vänners välmående åh vill väl ändå inte försätta dom i situationer där man lider :/ tycker inte du ska ta åt dig iaf! Stor kram
    Tack snälla för omtanken! Ja, jag blev förvånad minst sagt över hennes totala brist på empati för hon är annars den som brukar bry sig om och ta sig tid- plötsligt byter hon personlighet liksom?
    Ja, hur kan hon vilja utsätta mig för ännu mer smärta och trötthet bara för en fest skull? Knäppt. Vi får se, hur som helst såg det iaf dystert ut på barnvaktsfronten. Vet inte vad hon hade tänkt att vi skulle göra med barnen, vi kan liksom inte bara lämna dem vind för våg och det är inte superlätt att skaffa barnvakt en lördagkväll åt en 2,5-åring och en 9-månaders bebis. Det kan inte vara vem som helst heller, måste vara någon de känner väl och är trygga med ju.
    Och sen kan jag känna lite att jag känner inte de andra på festen jätteväl och så kommer jag med mina handledsskenor och kryckor och måste då svara på en hel massa frågor om mitt allmäntillstånd. kanske inte jättesugen på det heller Obestämd ...

Jaja, hur är det med dig idag då? 
  • Adora1
    DazHamster: Ååååhh, sååå sööt!!! Nu vill jag ha en bebis till ha ha Baby

Maajsi: SoligUnderbara nyheter att allt såg bra ut! Kram
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-07-23 22:52:46 följande:
    åh vad härligt :D gud nu börjar ju tiden springa iväg för dig känns det som :) känns som att du nyss var i v.12 ju :)

haha jasså? ;) ja det är inte mig du ska diskutera det med utan det får du fråga din man om ;) men varför inte? din lillskrutta är väl snart 1 år va?
    Nej, vi ska vänta några år har vi sagt....Två täta är arbetssamt... Och pga min reuma kanske vi inte ska ha fler.

• Adora1
    HelenFr skrev 2012-07-24 12:29:39 följande:
    Lyssnade med mitt angelsound idag och hörde för första gången hjärtat på min bebis, så underbart... Har varit lite nojjig efter proppen och allt så nu känns det bra att ha hört det...
    HjärtaMysigt att höra hjärtljuden!
  • Adora1
    ACJL skrev 2012-07-25 11:45:05 följande:
    Det är bra. Har fullt upp med min 4-åring, 2½åring och min lilla som blir 6 månader nu
    Har massor att göra så jag har lite svårt att få tid vid datorn men jag försöker titta in lite då och då. Är så kul att se hur det går för alla!

Funkar allt bra för dig och din tjej?
    He he, låter som fullt ös för dig Solig. Vi har ju bara två men det är full rulle med en 9 måmaders och en 2,5-åring...
  • Adora1
    LängtarL skrev 2012-07-29 08:57:37 följande:
    Grattis till alla som fått sina bebisar! :)

Tittar bara in för att skriva att jag äntligen plussat efter 2 år! Går in i vecka 10 så håller fortfarande tummarna för att allt ska gå bra! Är så glad!

Kramar till er goa tjejer som alltid hängt här!   
    SoligSTORT grattis!!! Hur mår du?
  • Adora1
    HelenFr skrev 2012-07-29 10:20:03 följande:
    Grattis Längtar, då ligger vi bara två veckor ifrån varandra, gick in i v 12 idag :)
    Solig Härligt med vecka 12!! Är du fortfarande lika jättetrött? Hur är det med illamående`?
  • Adora1
    HelenFr skrev 2012-07-29 14:01:56 följande:
    Ja jag är helt slut... Med propp och allt så orkar jag ingenting... Men det är skönt att ha kommit till v12 då kanske det snart kan bli lite bättre...
    Kan tänka mig att krafterna är icke-existerande! Kan du vila nåt och så?
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!