DazHamster skrev 2012-07-18 18:12:20 följande:
Jag förstår att du blir ledsen åh ska jag vara helt ärlig så tycker jag att det inte verkar vara någon riktig vän som beter sig sådär mot dig. Jag hade förstått hennes reaktion om det hade varit så att du hade ljugit ihop något om varför du inte kan men nu har du ju en allvarlig sjukdom åh som vän så är man ju mån om sina vänners välmående åh vill väl ändå inte försätta dom i situationer där man lider :/ tycker inte du ska ta åt dig iaf! Stor kram
Tack snälla för omtanken! Ja, jag blev förvånad minst sagt över hennes totala brist på empati för hon är annars den som brukar bry sig om och ta sig tid- plötsligt byter hon personlighet liksom?
Ja, hur kan hon vilja utsätta mig för ännu mer smärta och trötthet bara för en fest skull? Knäppt. Vi får se, hur som helst såg det iaf dystert ut på barnvaktsfronten. Vet inte vad hon hade tänkt att vi skulle göra med barnen, vi kan liksom inte bara lämna dem vind för våg och det är inte superlätt att skaffa barnvakt en lördagkväll åt en 2,5-åring och en 9-månaders bebis. Det kan inte vara vem som helst heller, måste vara någon de känner väl och är trygga med ju.
Och sen kan jag känna lite att jag känner inte de andra på festen jätteväl och så kommer jag med mina handledsskenor och kryckor och måste då svara på en hel massa frågor om mitt allmäntillstånd. kanske inte jättesugen på det heller
...
Jaja, hur är det med dig idag då?