• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

HelenFr skrev 2012-06-18 08:01:31 följande:
    Jag mår sjukt illa och hjälper knappt med tabletter jag har fått utskrivet, och tröttheten denna gången är 1000 gånger mer än förra... I helgen sov jag typ 18 h/dag och stackars maken fick ta dottern större delen av tiden...

Nej inga smärtor, har haft ett X tidigare bara och tog bort vänster äggledare, så det är bara det som oroar mig...    
    Aha, jag förstår! Den lilla/lille sitter säkert där den ska. Nej, säg inte "stackars mannen", du tar ju det tyngsta  lasset ändå iom en påfrestande graviditet! Tänk på allt jobb din kropp utför varje minut av dygnet, vila på och låt lugnt honom ta resten! (vet hur det kan kännas, har en trotsig tvååring som maken fått ta hand om när jag varit dålig (plus lillan ibland med), men försök mota bort de tankarna och fokusera inåt på bebisen). Hoppas på att du mår mindre illa när den första tiden passerat! Kram 
  • Adora1
    Maajsi skrev 2012-06-18 23:28:06 följande:
    Jag ska på återbesök nästa tisdag. Då är det RUL. Får åka upp nu redan på onsdag om det inte blivit bättre, det har det inte. Har sjukt ont ännu. Nu ska jag lägga mig. Kämpade mig bara upp snabbt för å kika lite. Svårt att hålla mig när det är så roligt att läsa hur det går för alla.
    Stor kram till dig! Försök tänka positivt om det går. Jag håller med, denna tråden är jättebra och det är så roligt att följa alla.
  • Adora1
    Maajsi skrev 2012-06-22 14:01:22 följande:
    Var upp igen i onsdags men allt såg bra ut och nu är smärtan som bortblåst :D känns riktigt skönt. Och igår började jag känna sparkar :D så underbart mysigt. Då är det rul på tisdag. Hoppas allt är bra med bebis då och att infektionen är borta. Hur går det för dig Dazhamster?
    Åh vad härligt att läsa!! Har tänkt på dig så mycket...Mysigt med sparkar hi hi...Kram
  • Adora1
    Daz Hamster: Gott att du orkar vara positiv, låter riktigt kämpigt nu i slutspurten!! Heja heja bebis kom ut nu Solig

Babydreamer: Oj, vilken liten buse han verkar vara Skrattande..Gör det ont när han ligger på tvären?
    Mina har aldrig gjort så, de har borrat ner huvudet och fixerat sig så fort de bara kunnat, i v 30 har jag fått gå bredbent redan ha ha..
    Har du några förvärkar/sd eller så?

BabyHar du packat väskan? Spännande..............

((Jag fick diagnosen reumatism för någon månad sen och är forft heltidssjukskriven och min man är pappaledig och tar alla lyft och så. Ska börja behandling med biologiskt läkemedel i sprutform nästa vecka, grymt nervös! Det ska hämma inflammationsprocessen i kroppen så att stelhet och värk minskar. Men självklart är det biverkningar man kan få om man har otur, ex om man får en kraftig förkylning kan det sätta sig på lungorna. Men jag har inget val ju... Vill kunna lyfta och bära mina barn snart igen!!! Saknar det..
    Tränar hos sjukgymnast tre ggr/vecka och ska göra det  till hösten med, så jag ska bli omplacerad till en dagtidstjänst och schemat ska läggas runt om min sjukgymnastik. Krånglig rehabiliteringsprocess men FK har varit juste faktiskt.))

• Adora1
    DazHamster: Förstår dig! Det är verkligen inget vidare i slutet och när bebben aldrig kommer och det gör ont i precis hela kroppen Obestämd... Tyckte det var sååååå drygt att gå över tiden med ettan... Skriv av dig i tråden så mycket som möjligt så du får en ventil för det! Snart snart kommer Baby . Kram
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-06-24 11:45:02 följande:
    har du gått över med alla dina barn elr var det någon som ville komma tidigare? just nu känner jag mig mestadels trött åh slut då man bara sover någon timme per natt åh det kommer jag ju inte klara mig på :S åh vad jag önskar att bebisen vill komma idag för imorgon ringer jag bm åh ber om en igångsättning här i dagarna för jag orkar inget mer :(
    Blev igångsatt med tvåan med v 39+6 pga svåra ryggsmärtor och att jag gick med kryckor då samt hade en liten hemma redan samt att jag hade haft svåra förvärkar länge länge och fått bli inlagd med smärtstillande och bricanyl för dessa. (ryggsmärtan trodde man var fogarna men det visade sig ju sedan vara reumatism). Igångsättningen fick jag tigga mig till. Igångsättning med barn nr ett fick jag i v 42+0 pga att barnet vägde nästan 5 kg, jag är under 1,60 kort och att jag hade varit sjukskriven länge med sd och hade vrålont hela tiden. Dock var mitt "utgångsläge" inte bra med något av barnen då mitt cervixstatus var omoget (ökar risken mycket för att det ändå slutar med kejsarsnitt...). Och båda igångsättningarna slutade med snitt trots goda bäckenmått. Båda snitten var ändå en mycket positiv upplevelse med proffsig vänlig personal!! Operationspersonalen i Lund är genomgående världens snällaste mest omhändertagande människor.

Hoppas du kan få hjälp så du slipper vänta! SoligOm du är mogen kan de väl kanske ta vattnet iaf?
  • Adora1
    DazHamster: Usch vad kämpigt!! Tappa inte modet bara (om det går...)!! Snart ÄR bebisen här!! Kram
  • Adora1
    Maajsi skrev 2012-06-27 22:01:23 följande:
    Ja verkligen! :)

Nu har inte Dazhamster skrivit på ett tag så undrar om hon fått :) spännande
    Drömmer Mmmm, jättespännande!! Hoppas hon snusar litet fjunigt bebishuvud på BB nu Baby
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!