• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Babydreamer skrev 2011-12-12 21:40:34 följande:
    Enligt min gravid-app så är jag i vecka 6 känner för att gråta väldigt ofta pga att jag är så lycklig! jag tror garanterat att det är pga graviditeten som jag inte sover, dels pga det fysiska och sedan alla tankar det väckr. Är som alla andra livrädd för mf. Fått en tid till bm tidigt i januari iaf. Nu snurrar alla tankar kring vad jag ska göra, hur jag ska äta mm. T.ex vilka folsyretabletter åt ni? Om allt går som det ska så tittar nog våran knodd ut i augusti
    Jag tog Mitt Val Kvinna från apoteket, som min bm tipsade om. De tabletterna har reducerat A-vitamininnehåll så även om man tar en full dagsdos blir det inte för mycket Glad
  • Adora1
    Babydreamer skrev 2011-12-13 14:38:43 följande:
    Vad bra :) det är dom tabletterna som jag har börjat ta nu :) finns ju tabletter med enbart folsyra men med de här tabletterna så får man ju även lite annat viktigt i sig :)

Idag har jag börjat må illa och har fått huvudvärk :( Men är ju ändå lite glad för det för då känner man sig lite mera gravid :D haha, annars är det molvärk och gasig mage som jag har som symtom :p
    SoligUnderbart med gravid-gas!!
  • Adora1
    Maajsi skrev 2011-12-14 20:24:59 följande:
    idag är det 2 månader sedan min ängel föddes. :( saknar honom varje sekund. Bf närmar sig men ingen kommer att komma..
    Det är så himla tungt.
    Ofattbart att ni ska behöva gå igenom något sånt här. Massa kramar till dig och din familj
  • Adora1
    Rainbow brite skrev 2011-12-15 12:55:43 följande:
    Kul att se tråden lever vidare här
    Kollat här inne ofta in hos er.
    Var ju med från början själv och igår blev min lilla son 2 veckor gammal.
    Nu jäklar ska jag ner i vikt och sen jäklar vill jag försöka på ett sista barn innan jag går i pension hehe   
    Hur mår du? Hoppas ni har det bra! INga fler barn här Skrattande
  • Adora1
    Rainbow brite skrev 2011-12-15 13:49:19 följande:
    Jo här e det bra dock blir man så sjukt trött när man ammar och ärret/såret efter kejsarsnittet ömmar och drar fortfarande
    Jo,,det känns ordentligt rätt länge efter snittet tyckte jag....
    Mmm, amning är ett sömnnpiller, särskilt precis i början...zzzz....

• Adora1
    Maajsi skrev 2011-12-19 13:00:47 följande:
    Jag är gravid igen Förvånad trodde verkligen inte att det skulle gå så här fort. Hade inte ens samlag vid äl (enligt mina uträkningar), men tji fick jag för det.
    Oj vad snabbt! Hur känns det? Hur mår du? När är beräknad nedkomst ungefär?

Babydreamer: Vad roligt att ni väntar samtidigt och så nära i datum!

• Adora1
    Limpan 83 skrev 2011-12-19 13:09:57 följande:
    Min lilla Samuel är nu 7 veckor gammal! Tiden går verkligen fort! Han har redan börjat använda kläder i strl 62!!! Men så väger han ju ca 5 kg nu och var 57,5 cm lång vid sista mätningen. Han har börjat vara med mycket mer nu, tittar verkligen på en och vill prata och berätta saker på sitt lilla vis :) Han ligger gärna i sitt babygym och flaxar med armar och ben. Ibland lyckas han liksom smälla till någon leksak som hänger ovanför hans huvud eller så får han tag i någon av en slump. Det ska bli kul sen när han kan göra det medvetet. Han är bara såååå underbar och ni som nu är gravida har något alldeles fantastiskt framför er! :) Allt illamående och allt kämpande är sååå värt det i slutändan när man får något så fint Hjärta
    SoligMysigt!!

Agnes är 2,5 månader och har precis upptäckt sina händer Skrattande. 5,8 kg och 60 cm för två veckor sedan!
  • Adora1
    DazHamster: Kul att din kompis ska ha nästan samtidigt!! DEt är min dröm men det blev inte så...Nu har jag fått mitt sista barn och min bästis har inga än....
  • Adora1
    TomteGOD JUL alla trådisar om jag inte hinner skriva det sen...Har glöggfika här snart med vänninorna och sen ska det packas för vi reser bort imorgon och firar på landet med svärisarna. Hugger egen gran och badar bastu! Jag tittar in i tråden om jag hinner, annars är jag tillbaka om någon vecka. Tomte
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!