• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

SkrattandeÅh så spännande med tvillingar för Agnes och RUL imorron för DazHamster och nära BF för ACJL!!!
    Älskar denna tråden!
  • Adora1
    DazHamster: SoligHärligt med lyckat UL!! Mys...

ACJL: Gulligt att han mätte magen och tyckte bebben ska komma nu!!

SkrattandeÄr själv idag med båda barnen och man får verkligen ha stenkoll, nyss ville storasyster kratta lillasysters fontanell med en leksakskratta (!). Ha ha, nej nej..... 
  • Adora1
    Swn skrev 2012-01-20 21:49:56 följande:
    Här kom mensen åter igen, suprise!! E inte förvånad!! Får ringa min läkare på måndag å kolla om det blir en andra dos med pergotime. Vill bara att det ska funka nu! Återkommer med nya datum.
    Rynkar på näsan...
  • Adora1
    83Lovika skrev 2012-01-22 21:51:33 följande:
    Hej på er, har inte varit inne på evighete o har säkert 100sidor att gå igenom.. Men jag ser iallafall att du Agnes väntar tvillingar! Grattis, du fick dubbel lön för all väntan på plusset hihi o att du Daz Hamster varit på UL! Vad snabbt tiden går, shit! :) Min lilla tjej blir 5mån till veckan o mår bara bra, har lärt sig rulla runt, skrattat högt o har ett leende på läpparna nästan hela tiden. Att det skulle vara så här härligt att vara förälder hade jag aldrig kunnat ana!! :) Lycka till ni som väntar på plus, snart är det eran tur! Kramar.
    Låter mysigt!
    Mmm, tiden går så fort så fort! Min bebis är snart 4 månader gammal, tittade på ett par byxor hon hade på BB nyss och de var så pyttesmå så man fattar inte att hon varit så liten att de passade Obestämd...

Babydreamer: Förstår att du längtar till KUB Drömmer ....
  • Adora1
    Babydreamer skrev 2012-01-25 00:31:20 följande:
    Måste få skriva av mig lite... Blir så sjukt irriterad på folk som ska lägga sig i MIN graviditet!! Att folk ifrågasätter mina och min sambos val gällande bla kub....Idag var det några kollegor som frågade om vi skulle ta reda på kön och det vill vi gärna göra, och när jag sa det så behandlade de mig som om jag är dum i huvudet som vill veta. "det spelar väl ingen roll vad könet är", "det är ju hela grejen med att vara gravid, att man inte vet könet, att det kommer som en överraskning på förlossningen".. Jag blir så ledsen när folk nedvärderar mina val. Nej det spelar ingen roll vad det är för kön, men vi är nyfikna och vill veta iaf.... Usch vad jag känner mig irriterad och sårad
    Håller med, jag och mannen blev sjukt irriterad på alla kmmentarer och att folk lägger sig i som om de inte har egna liv Skrikandes
  • Adora1
    MiAmore skrev 2012-01-25 16:39:30 följande:
    Hej tjejer! Kom på att jag nog inte berättat att vår lilla sessa kikat ut nu? Den 17 januari kl.10:41 kom lilla Mira till världen. 4400g och 53 cm. Förlossningsberättelse och bild finns på www.fruengkvistsliv.bloggplatsen.se
    Baby GRATTIS!!! Vilken sötnos!

Ryser av välbehag när jag ser den fina bebisbilden, längtar tillbaka till BB nu he he...(Mannen har sagt: inga fler barn...)
  • Adora1
    MiAmore skrev 2012-01-25 17:28:42 följande:
    Tack så mycket Här är vi båda överens om att vi nog kunnat tänka oss ett tredje barn, men att vi inte kan tänka oss en tredje graviditet o förlossning *ler*
    He he, ja det är ett s k Moment 22 Skrattande...

Ska läsa din förlossningsberättelse så fort jag har en stund extra över! 
  • Adora1
    Babydreamer skrev 2012-01-27 09:25:13 följande:
    Grattis Miamore! Supersöt liten tjej Själv är jag lite nedslagen idag... Var på kub idag och fick inte jättebra besked. Förhöjd risk för Downs syndrom 1/230..... Fick en läkartid nästa vecka för att diskutera fvp mm.... Vet inte riktigt vad jag ska känna....
    Kram till dig!
  • Adora1
    LängtarL: Fan också! Jäkla mens...
    Har stukat tummen så jag ändrar in te dig i listan, kör "pekfingervals" nu...
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-01-27 14:36:48 följande:
    förresten glömde ju berätta att min kära sambo fick känna första sparkarna/buffarna i förrgår =) jag var då i v. 19+1 tror ja? bara tre dagar kvar tills halvtid är avklarad =)

Vi har även bestämt barnvagn nu men har nu svårt att bestämma vilken färg xD Det blir en emmaljunga edge duo combi. Färgerna det står mellan är Jeansblack och pp black/red. Ni får gärna gå ut på emmaljungas hemsida åh kolla på färgerna åh komma med en åsikt :D
    Det bästa av allt är iaf att min sambos föräldrar betalar hela vagnen åt oss =) trodde bara dom skulle bistå med en liten slant men dom hade redan bestämt sig för att betala hela åh det tackar vi ju inte nej till =)
     Skrattande Härligt med kännbara buffar!! Och schysst att få dyra vagnen betald!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!