• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

DazHamster skrev 2012-02-28 11:18:00 följande:
    en bebis till? :D hoppas du blir av med foglossningen bara!!
    Extremt liten risk/chans för att jag skulle blivit gravid igen, vi har varit försiktiga.
    Men jag fattar nte hur de ska kunna hjälpa mg bl av med hältan på vänstra benet? Kan ju inte lyfta stortjejen nu. 
    FörvånadTänk om jag måste operaeras i höfterna och hamnar på ortopedens höftavdelning, bara jag och massa tanter?? 
  • Adora1
    Agnes: Så fin så fin Skrattande!!!

DazHamster: Ojoj spark och box kan kännas rejält! Säg till bebben att vara försiktig med Mamma! 
    SoligHärligt med lyxvagn! 
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-02-28 16:06:39 följande:
    okej men hon kanske vill utesluta det ifall det skulle bli operation? Uscha jag lider verkligen med dig :/ hoppas allting löser sig åh att du blir bra igen. krya på dig!
    Tack snälla!
    Jag är inte gravd iaf! Ska börja med sjukgymnastik imorgon så får v se. Men mannen får nog vara hemma från jobbet och hjälpa till en del eftersom jag haltar på ena benet ...Blä---
  • Adora1
    AgnesGN skrev 2012-02-28 20:12:34 följande:
    Adora - hoppas sjukgymnastiken hjälper! Inte kul att ha så ont och inte kunna lyfta ett ben...
    Tack! Nej det är trist...Men värt det så klart,,,
  • Adora1
    HelenFr: Hur har du det med avlastning/hjälp hemma? Måste vara tungt...
  • Adora1

Sjg avrådde från tunga lyft helt och hållet ex av stora tjejen... Han tyckte jag skulle träna bäckenet försktigt hemma, då jag även har en överrörlighet i hela kroppen vilket försvårar foglossningsläkningen.
    Han tyckte bestämt jag skulle ringa doktorn igen på måndag om det inte blivit mycket bättre och begära prövnng för sjukskrivning... Är besviken över att det är så dåligt och gör så ont igen men jag förstår ju att detta kan ta tid. Som "tur" är har min man endast ett vikariat som går ut sista april så han känner ingen större lojaltet för sin chef och sitt jobb. Annars hade det varit jobbigt för honom att vara borta från jobbet så mycket...

• Adora1
    Babydreamer skrev 2012-02-29 17:07:46 följande:
    Går in i v 18 idag och sedan i slutet av förra veckan så har jag börjat få besvär med foglossning :-/ känner i stort sett.bara av det på jobbet men det kan ju bero på att jag jobbar på en akutmottagning så jag står och går 90% av arbetstiden... Ska på läkarbesök på mvc på måndag och hoppas på deltidssjukskrivning åtminstone... Har provat med foglossningsbälte men det hjälper inte särskilt mkt :-S
    Ett tips är att ha provat vetevärmekudde och  panodil också innan läkarbesöket. För att visa att man provat det som står tll buds så att säga. Samt att om du har ont på nätterna så du inte kan sova skulle jag absolut nämna det (FK tttar bl a på de faktorerna)Jag arbetade som sjuksköterska med mycket gå och stå och vissa lyft och det är jättejobbgt när fogarna spökar, så jag lider med dig och hoppas du får hjälp med sjukskrvning!
  • Adora1
    83Lovika skrev 2012-03-01 10:04:14 följande:
    Åh grattis MiAmore till din dotter, var in o kikade på bloggen, så söt!! ) Spännande o följa eran väntan på era plus och även ni som nu är gravidao väntar på bf! Tiden går så snabbt :) Min lilla tjej har hunnit bli 6mån nu o vi har börjat introducera lite "riktig" mat. Tänder på väg upp!! Tiden går allt för snabbt. Får gärna stanna upp lite nu men kängtar tills det blir lite mer riktig vår ute, trött på alla vinterkläder nu hehe. Kram till er alla
    Ja, det ska bli riktigt skönt att slippa alla små vintekläder nu snart!
    Vad har ni provat för smakisar? Snart dags för oss, Agnes är 5 månader snart. Vll mnnas att det funkade med potatis men inte palsternacka för storasyster i början...
  • Adora1

Varit sjukskriven två veckor nu för foglossningen och min man har tagit alla lyft och jag går på akupunktur, ändå har jag inte blivit bättre Obestämd.
    Eftersom vi uteslutit en ny graviditet är det nog amningen som ställer till det enl sjg. Men jag vill amma ett tag till känner jag. Känner dem som inte alls blivit bättre  fogarna av amningsstopp och vill inte chansa. . . Samtidigt vill jag inte ha ont längre så klart..

• Adora1
    Babydreamer skrev 2012-03-12 12:35:36 följande:
    Såg bebisrörelser utanpå magen igår lycka går in i vecka 20 på onsdag så snart halvvägs
    Solig Lycka!!!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!