• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Limpan83: Hi hi, roligt!! När vi var på BVC sist bajsade Agnes ner nästan hela sköterskerummet, aldrig sett så mycket babybajs förr tror jag Skrattande... Tur det hände på BVC så vår BVC-tant kunde hjälpa mig
     för det var verkligen ett "tvåmanna-jobb"...
    Daniela01 skrev 2011-12-08 11:37:59 följande:
    ja tänk vad tiden går! men snart är det januari igen och då skall resterande pluss komma!!! 
     Ja!!
  • Adora1
    Dagens EGO/taskiga i detta hushållet
    var när min man, som ska på julbord med jobbet imorron kväll, började prata om att han nog förresten inte kunde vara hemma till kl 23 som han hade sagt för "man vet ju inte hur lång tid det tar med att äta och när underhållningen börjar etc". Jag har en kompis som är här mellan 18.30-22 för att avlasta eftersom Agnes nästan alltid är vaken hela kvällen till ca kl 23 eller 00 och maratonammar och Hedda har haft såna jobbiga trotsutbrott på kvällarna plus att hon ofta bajsar efter att hon äntligen somnat.
    Men nu rev han utan diskussion upp planerna. Jag försökte förklara att jag är duktigt trött efter heldagar med båda barnen och nattamningar, men fick bara nåt nonchalant svar. Han tittade på mig som ungefär "Det ska väl inte du lägga dig i när jag kommer hem". Sen var jag så förbannad hela kvällen. Vem fan är jag, hushållerskan eller? Lite jvla respekt tack. Jag har precis fött ditt andra barn och är helt slut. Han kunde vara glad att få komma iväg på julfest överhuvudtaget tycker jag! Sen skulle vi ju prata tyckte han. Och det slutade med att han mer eller mindre hånade mig för att jag 
    1) gärna vill veta när han förväntas komma hem så jag vet när avlastningen kommer ("Jag skulle aldrig hänga upp hela min dag på ett klockslag")
    2) tycker det är jobbigt att vara ensam förälder med båda barnen (ofta blir Hedda dubbelt mammig/klängig när nån är här och ska "hjälpa till" och det vet han om...)

GråterKänner mig jättejätteledsen och ensam i detta,  Och ursinnig över att efter allt jag gör härhemma under dagarna med barn, tvätt, laga mat och slita etc inte kan bli bättre behandlad än så här Skrikandes Känns som jag vill ta ut skilsmässa men jag hörde från nån psykolog att man inte ska ens överväga såna beslut innan barnet fyllt 1 år för man är så emotionellt labil....Hmmpf!
    AgnesGN skrev 2011-12-08 19:36:23 följande:
    En brio sing tror jag min kompis har. Hon verkar nöjd. Blir lite sugen på en sån. Men ni får berätta hur den går i snö i vinter! =)
    Vi har en Brio Sing och den har faktiskt gått bra i snö tycker jag. Var jättemycket snö i Skåne vintern -09 men den rullade bra. Det negativa är att sufletten inte går så långt ner att den alls skyddar mot snö regn och blåst om det är ex kastvindar utan då fick jag komplettera med regnskyddet. Vissa andra vagnar ex Emmaljunga och Teutonia tror jag hade rejäl suflett som man kunde fälla ner långt som skydd och det var mycket mer praktiskt (även som skydd mot sol)...Men annars var den bra vår Sing!
  • Adora1
    DazHamster: Tack för ditt stöd, det betyder mycket för mig med denna eminenta tråd vill jag lova Solig!!
    Så skönt att du direkt bara fattar grejen! Ja, de är lite störda ibland. Kanske skulle de fundera över vad deras kvinna som genomgått allt barnrelaterat vad det nu än är, behöver och mår bra av och inte bara fundera över hur de ska kunna ha så mycket kul som möjligt själva.....Man blir besviken ganska ofta, men sen är det bra ibland med. Så jag KANSKE avvaktar skilsmässa Obestämd 
  • Adora1
    MiAmore skrev 2011-12-09 14:03:04 följande:

Hej tjejor! Har inte varit här på några dagar. Hur är allt med er? Såg att allt var precis som det skulle Adora. Vad SKÖNT att läsa
    Själv är det helt ok. Är så sjukt less på att vara gravid bara Men nu är det bara drygt en månad kvar. Hoppas, hoppas bara jag inte går över tiden!

BabyHI hi, snart snart..Förstår att du längtar jättemycket!!

Limpan: Usch, en hel helg....Håller med, att någon är där och "hjälper till" kan vara stressande om barnet ändå är jättemammigt...
    Ja man räknar ner minuterna verkligen tills man får avlastning, det fattar inte de för de är bara själva med barnen max 2 timmar i sträck.....Ska iaf på ansiktsbehandling imorron, alltid nåt! 
  • Adora1
    AgnesGN skrev 2011-12-09 18:05:42 följande:
    Hojja Adora. Låter inte så kul det där för dig. Man vill ju ha en förstående man när man har det jobbigt. Hoppas han skärper till sig!

Ang vagn så får jag nog helt enkelt gå runt på olika affärer efter jul och sen när jag hittat några favoriter får jag väl googla info om dem och sen se om de finns på blocket eller ngt... =)  brukar ju gå att hitta för halva priset där jämfört med nya.... Och oftast är de bara använda en säsong... =)
    Vi köpte på blocket efter att ha provkört varenda vagn på Babyland Skrattande
  • Adora1
    ACJL: Jo, han har fått ge upp sena tv-nätter och så för länge sen. För då vaknar han inte på natten när jag behöver hjälp och han är helt slut nästa dag och ev huvudvärk av trötthet. Så det har jag också varit tydlig med han får skippa för det går ut över hela familjen...Och jag orkar inte med en bakfull karl och två barn en lördag just nu, jag är helt slutkörd och lillan är bara två månader och stortjejen är trotsens drottning...
    Många av mina vänner har inte barn och det är inte lönt att prata med dem för de tycker  jag är lite av en kärring när han "inte får vara ute och ha kul". INGEN har tänkt på att JAG kanske behöver komma ut lite, precis som mammor inte behöver nåt....Jag säger som Mia Skäringer : "Mammor är väl också människor!"

• Adora1
    Swn skrev 2011-12-10 12:19:09 följande:
    Jag känner igen mig här också. tror inte killar förstår att jobbet som mamma är lika om inte mer krävande en ett vanligt jobb, men också mer givande :) när man har barn tycker jag att planera och rutin är viktigt, så om han är sen eller kommer hem och måste vila så blir jag vansinnig, när ska jag få vila då. nu e det ju klart lite bättre för våran tjej e snart tre år och klarar det mesta själv, men man hoppas ju det blir bättre inför nästa :)
    dessa karar  vad ska vi göra med dom :P
    Låter urjobbigt med infektionen, vilken otur!! Men tursamt som du skriver att du kände det och kunde börja behandling direkt.

SkrattandeJa, vad ska vi göra med karlarna???
  • Adora1
    Babydreamer skrev 2011-12-11 13:13:49 följande:
    Plussade precis!!!!
    GRATTIS!!!!!! Hurra Skrattande
    Maajsi skrev 2011-12-11 13:57:12 följande:
    Åh vad skoj! Grattiis!!!! Skrattande

Vi som skulle på återbesök imorgon. Äntligen skulle man få svar på vad som gick fel. då ringde  barnmorskan i fredags och sa att dom inte fått alla svar ännu.. Det betyder att vi måste vänta ännu längre.. suck Rynkar på näsan
    Åh, vad jobbigt att behöva vänta ännu längre, .......Kram!
  • Adora1
    ACJL skrev 2011-12-11 14:29:37 följande:
    Adora1: En bakfull karl ska du aldrig ta hänsyn till eller behöva stå ut med! Finns ingen anledning för honom att vara ute och festa så han inte orkar att vara på bra humör och hjälpa dig dagen efter. En oduglig karl kan man vara utan! Fan karlar har minst lika mkt ansvar! Stå på dig! Du har rätt i det du känner!

Babydreamer: STORT grattis till plusset!!! Äntligen! Hoppas den lille vill stanna hela vägen!

Maajsi: Jag hoppas ni får svar snart och att ni sedan känner att ni kan gå vidare. Tänker på er och eran sorg, är svårt att föreställa sig vad ni går igenom!
    Nej, det är helt klart så att jag inte accepterar att han är bakis nu när vi har två så små barn och det vet han om. Det blir chanser till det senare om man vill det, men nu är nu och sen är sen. Vi måste orka som familj nu när det är som mest hektiskt.  Så tog han också bilen till julbordet och drack endast julmust Tungan ute...
    MiAmore skrev 2011-12-11 16:04:24 följande:
    Ja jag längtar både efter att få tillbaka min vanliga kropp och inte ha så ont, och efter att få träffa lillan
    !!Snart!! Baby

• Adora1
    Babydreamer skrev 2011-12-12 05:27:02 följande:
    Det känns helt overkligt! Hade inga symtom alls, men känner jag ju efter och har ju faktiskmolvärk :-P det jobbigaste är dock att jag sovit uruselt senaste veckan och det blev ju inte bättre nu när tankarna snurrar för fullt tog två test igår och båda var stark positiva
    Härligt!! Kanske har du sovit dåligt för att kroppen jobbar på högvarv Gravid!! Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!