Dagens EGO/taskiga i detta hushållet
var när min man, som ska på julbord med jobbet imorron kväll, började prata om att han nog förresten inte kunde vara hemma till kl 23 som han hade sagt för "man vet ju inte hur lång tid det tar med att äta och när underhållningen börjar etc". Jag har en kompis som är här mellan 18.30-22 för att avlasta eftersom Agnes nästan alltid är vaken hela kvällen till ca kl 23 eller 00 och maratonammar och Hedda har haft såna jobbiga trotsutbrott på kvällarna plus att hon ofta bajsar efter att hon äntligen somnat.
Men nu rev han utan diskussion upp planerna. Jag försökte förklara att jag är duktigt trött efter heldagar med båda barnen och nattamningar, men fick bara nåt nonchalant svar. Han tittade på mig som ungefär "Det ska väl inte du lägga dig i när jag kommer hem". Sen var jag så förbannad hela kvällen. Vem fan är jag, hushållerskan eller? Lite jvla respekt tack. Jag har precis fött ditt andra barn och är helt slut. Han kunde vara glad att få komma iväg på julfest överhuvudtaget tycker jag! Sen skulle vi ju prata tyckte han. Och det slutade med att han mer eller mindre hånade mig för att jag
1) gärna vill veta när han förväntas komma hem så jag vet när avlastningen kommer ("Jag skulle aldrig hänga upp hela min dag på ett klockslag")
2) tycker det är jobbigt att vara ensam förälder med båda barnen (ofta blir Hedda dubbelt mammig/klängig när nån är här och ska "hjälpa till" och det vet han om...)
Känner mig jättejätteledsen och ensam i detta, Och ursinnig över att efter allt jag gör härhemma under dagarna med barn, tvätt, laga mat och slita etc inte kan bli bättre behandlad än så här
Känns som jag vill ta ut skilsmässa men jag hörde från nån psykolog att man inte ska ens överväga såna beslut innan barnet fyllt 1 år för man är så emotionellt labil....Hmmpf!
AgnesGN skrev 2011-12-08 19:36:23 följande:
En brio sing tror jag min kompis har. Hon verkar nöjd. Blir lite sugen på en sån. Men ni får berätta hur den går i snö i vinter! =)
Vi har en Brio Sing och den har faktiskt gått bra i snö tycker jag. Var jättemycket snö i Skåne vintern -09 men den rullade bra. Det negativa är att sufletten inte går så långt ner att den alls skyddar mot snö regn och blåst om det är ex kastvindar utan då fick jag komplettera med regnskyddet. Vissa andra vagnar ex Emmaljunga och Teutonia tror jag hade rejäl suflett som man kunde fälla ner långt som skydd och det var mycket mer praktiskt (även som skydd mot sol)...Men annars var den bra vår Sing!