• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

HelenFr: Ååh, det var det sötaste!!
  • Adora1
    Maajsi skrev 2012-04-09 20:44:18 följande:
    Fick ännu en blödning igår å var upp på akuten idag. Nu kan jag slappna av. Hjärtat pickade på för fullt. Känns underbart. Gick in i v. 9 idag :)
    Lilla hjärtat Hjärta, härligt!!
    Kvin02 skrev 2012-04-09 13:26:13 följande:
    Hej
    jag behöver lite råd. Jag fick mens förra veckan 8 dagr sedan och blödde ganska mkt, Men nu när jag tog gravtest digitalt så står det 1-2 veckor gravid, Hur kan det stämma? har också ont lite i magen, typ som lite mensvärk men ganska svagt,.
    vad tror ni?  
     Det var svårt! Jag hade nog ringt barnmorskan och rådfrågat. Eller sett om jag fick komma på vaginalt ultraljud och titta. Man kans ju löda mer eller mindre under en graviditet, särskilt i början.
  • Adora1
    Babydreamer skrev 2012-04-11 06:30:35 följande:
    Det jag vet att hon vill ha är gravidmassage, funderar på att ge henne presentkort på det och erbjuda mig att vara barnvakt åt hennes son under tiden. Tror iaf att hon skulle uppskatta det
    DET hade nog varit den bästa presenten tror jag! Jag hade blivit så sjukt glad av att få det när jag väntade nr 2 och var så trött...
  • Adora1
    DazHamster: Härlig bebismage!! Men man känner sig sällan så fin som man är när man är gravid Obestämd...

Agnes: Hur är det med er alla? Du hinner väl inte skriva kanhända... Tänker på er iaf!

MiAmore: Jag har inte Facebook ... 
  • Adora1
    Maajsi skrev 2012-04-27 20:43:47 följande:
    Tack så mycket :D

Igår var jag på VUL. Blev framflyttad med bf 23/11 istället för 18/11, alltså 9+6 idag. :) Allt såg finfint ut så supernöjd. Fick även med en bild på lilla pyret <3 känns så skönt att det går vägen (än så länge). :) Hur går det för alla? :)
    Hoppas det har rullat på för dig Maajsi!
    Babydreamer skrev 2012-04-27 21:19:49 följande:
    Skönt att det går bra! Inte långt kvar till den första magiska gränsen ju här rusar tiden iväg, är redan i vecka 26! Lillkillen lever livet inne i magen ofta om dagarna går just nu och väntar på besked om graviditetspenning. Hoppas få sluta jobba 7 juni och det är ju snart,men tydligen så är det mycket bebisar som ska födas i år så försäkringskassan hinner inte med... Men har svårt att se att de kan neka mig gravpenning eftersom jag jobbar som sjuksyrra på akuten... För övrigt känner jag mig totalt ogravid, förutom lite ont i höften. Hade han inte buffat så mkt därinne så skulle jag bara tro att jag blivit tjock :-P
    Härligt med massa buffar Solig. Hoppas du får graviditetspenning så du kan vila lite innan beben ska ut!
    Låter som väldigt rimligt att du ska få det (arbetar själv som sjuksköterska) med tanke på alla lyft, stress, arbetsmiljö etc på akuten.
    HelenFr skrev 2012-04-27 22:49:18 följande:
    Vi har återupptagit verkstaden och väntar just nu bara... Har väl egentligen inte så stora förhoppningar nu heller men man kan ju önska...
    Tänker på dig och hoppas det blir en inneboende! När är BIM?
  • Adora1

Röntgen av bäckenet visar en inflammatorsik process, kan vara "en tillfällighet" ELLER en reumatisk sjukdom enl doktorn....Skall detta aldrig ta slut?? Nu ska jag till reumatologen för utredning...Känner mig ledsen och trött och uppgiven! Trött på att alltid alltid ha ont och vill bli bättre snart!!!!!

• Adora1
    DazHamster: Jag tror bara man kan "lura igång" förlossningen med ex hinnsvepning om kroppen är redo.
    Jag blev hinnsvept massa gånger med båda men det gjorde inte susen på just mig. Men har kompisar som det gjord bra effekt på och deras bebbar mådde bar när de kom ut...

• Adora1
    HelenFr skrev 2012-05-07 10:28:31 följande:
    Japp... Gjorde ont som bara den, tyckte jag... Ska du få det?
    Om det är en tillfällig inflammation i bäckenet kanske det blir aktuellt...Är det  någon form av reumatism vet jag inte vad planen är Obestämd. Ringde till chefen och berättade idag att jag inte vet vad den närmaste framtiden har att bjuda men att planen ändå är att börja arbeta 1 aug om det går..
    Jag som alltid har varit så tålig med smärta och bla donerat benmärg 6 ggr och lagat tänder utan bedövning är rädd för ALLT som gör ont nu. Rädd för tandläkaren och alla sprutor och allt allt. Sjg sa att mitt smärtsystem har varit på högvarv nu så länge att allt "gör" mycket mer ont än vanligt. Ex känns det som att hela benen är gjorda av blåmärken. 
    Du känner kanske igen det, du som haft ont i så många år? Vad tar du för smärtstillande?
  • Adora1
    Maajsi skrev 2012-05-07 10:34:46 följande:
    Adora: usch, vad tråkigt :/ att det aldrig ska vara nog. Hoppas det löser sig och att du får det åtgärdat,

HelenFr - Håller tummarna för dig!

200 dagar kvar till bf :) ännu en etapp avklarad för mig. Jag var på senaste vul för en och en halv vecka sen och sa då att jag tyckte att det räcker med en gång till innan RUL. Nu börjar jag få ångest över det. Jag är så orolig. Men det ska nog gå bra. Ska ringa å boka en tid för nästa vul  nu. Hoppas pyret mår bra.
    Tack, du är snäll Solig
    Vad roligt att läsa att det gått bra för dig och den lilla i magen! Är väl bra att komma på Vul och titta. Tänker på dig och din familj och graviditeten mycket och spanar alltid efter uppdatering från dig.
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!