• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Maajsi skrev 2012-06-01 18:43:14 följande:
    Här går det bara fint (skönt de) :) 14+6 idag så går in i v. 16 imorgon. Har RUL den 26/6 så nästan en hel månad dit. Ursäkta att jag klagar men jag hinner blir så orolig efter att någon vecka sen sist man fått se bebis. Förutom den psykiska oron så mår jag tipp topp. Har inte någon känning av foglossning på länge. Kan ju hända att det inte ens var det. Men hoppas så att jag slipper det denna gång. :)

Snart dags för dig ser jag ^^ så spännande. Hoppas det ger något på måndag :)
    Skönt att det rullar på!! Hoppas du slipper foglossningen ja! Kram

DazHamster: Låter def som det är på G... Spännande!!! Uppdatera flitigt nu i tråden Skrattande 
  • Adora1
    DazHamster: Nej det gör inte direkt ont, men kan vara lite eller ganska mycket obehagligt just de få sekunderna svepningen varar. Jag har varit med om både att det nästan inte kändes till ganska stort obehag...Går snabbt!

BabyFiiin vagga!! Hi hi snart så...

Maajsi: Håller med med att titta kön, jag tyckte det var liiite mer verkligt när vi visste att det var en flicka. Om för mannen underlättade det en hel del att bonda med bebbo, jag kände ju sparkar och rörelser och så men för honom var det ännu mer abstrakt!
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-06-04 22:22:22 följande:
    Har idag gjort en hinnsvepning som blev väldigt lyckad eller ja ingen bebis har kommit ännu men tappen var mogen, väldigt mjuk bara 1 cm kvar av den åh jag var öppen 1 cm åh han kom åt jättebra så han kunde svepa ordentligt åh kände bebisens fontaneller :)

han trodde att det gott åh väl kunde köra igång ikväll eller imorgon åh jag har ju haft väldigt många sammandragningar+ mensvärks liknande molvärk i svanken.
    Sammandragningarna har varit lite mer annorlunda nu, lite mer åtdragande eller vad man ska säga + att det strålar ner mot bäckenet åh dom släpper inte i duschen men jag är inte döendes heller så jag hoppar ner i sängen nu åh försöker få mig lite sömn så får vi se vart det slutar =) jag håller er uppdaterade om hur det går ;)
    Ojoj, vad spännande!!! Jag håller utkik efter ny status imorgon bitti Glad. Hoppas nu det håller i sig! Bebis Solig
  • Adora1
    DazHamster: Fint ska det va´! Nationaldagen passar väl som födelsedag för denna eminenta bebis! Då är ni alltid lediga på bebbos födelsedag. Och de flesta andra med...
  • Adora1
    Helen Fr: JÄTTESTORT GRATTIS till Gravid!!!!!!!!!!!!!! Åh, vad glad jag blev av att läsa detta Solig.
    Hur mår du? Misstänkte du något innan du testade, var mensen sen?? När är BF? Kram
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-06-05 23:21:02 följande:
    Nu har vi varit åh tvättat bilen, åkt på guppiga vägar i över 3 mil åh nu ska ja veva i mig hallonbladste åh sen prova färdknäppen igen ;) får väl se om det kommer igång inatt annars ger jag upp xD fast jag har ju nästa hinnsvepning på torsdag så får väl se hur långt man kommit i processen om det inte kör igång nu innan =)
    Skrattande Håller tummarna för dig!!
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-06-06 18:48:30 följande:
    hihi ingen bebis här! xD nä nu satsar jag på hinnsvepningarna åh massa vila =) kommer dock dricka hallonbladste fortfarande då det sägs vara effektivt tiden efter förlossningen under läkningsprocessen men inget mer hokus pokus =) som sagt jag har ju utgångsdatum 12 åh 18 juni så jag har fortfarande tid på mig =)
    Hallonbladste ska vara bra har jag hört! Och att vila så mycket som möjligt + få massage för då ökar oxytocinnivåerna i kroppen och förlossningen kan sätta igång när man inte är stressad Solig
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-06-06 23:43:21 följande:
    hehe massage sa du?! karln tjatar ihjäl mig åh säger hela tiden att jag snuvat honom på en bebis men då jäklar ska han få massera ;) i svanken eller hela ryggen? är det huvudsaken man blir avslappnad?
    Fotmassage och vadmassage "ska" vara mest effektivt (pga en känd punkt på insidan av vaden som ska stimulera livmodern enl min sjukgymnast) men massage av hela kroppen är bra, huvudsaken är att man får igång oxytocin- och endorfinnivåerna (detta är inte något hokus pokus, man vet att när kroppen är avslappnad ex på natten sätter de flesta förlossningar igång). Plus att i slutet har man ju ofta ont i ryggen och behöver massage iaf...He he nu får han se till att hjälpa dig att få ut bebben...
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-06-10 12:15:08 följande:
    nä åh just nu känns det som om man ska gå 18 månader som en elefant gör... men men jag får försöka hitta på massa roliga saker som ja kanske inte hinner med sen åh passa på att vila så mkt som möjligt nu innan det är dags =)
    Låter som rätt inställning, men förstår att det känns hur segt som helst att vänta Obestämd...
    Gick över 17 dgr med första och det var lååånnggga 17 dagar..... Hoppas det startar för dig IDAG Skrattande
  • Adora1
    Helen: Hur mår du? Är det ok med illamående och så? Hoppas allt ser fint ut imorgon på VUL! Har ni misstankar på X ex ensidig magsmärta? Man misstänkte X i början på denna senaste graviditet pga jag hade väldigt ont på ena sidan. Men allt såg bra ut och bebben låg i livmodern!

Maajsi: Ja vila nu och riktigt ta hand om er! När är det återbesök? Kram

Daz: Ha ha ja finskt påbrå (he he och norrländsk påbrå med: "lugna puckar") har ju jag med och mina bebisar var såååå envis trots att min bm också trodde på det skulle komma igång tidigare tom.
    BabyKämpa på du, snart kommer belöningen!!! Väntar med stooor spänning på när lilla gullungen ska titta ut Baby

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!