• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

HelenFr skrev 2012-05-07 17:30:08 följande:
    Adora1: dessvärre är jag extremt tålig mot läkemedel, så det är inte mycket som fungerar. Jag får en lindring av Panocod, mot värk som kommer efter hand men inget som tar bort det ordentligt... Hoppas du slipper något sånt för det är inte roligt...
    Jag tar citodon till natten nu för att kunna sova hyfsat och periodvis ibumetin dagtid men får göra uppehåll ibland pga magkatarr som kommer som ett brev på posten... Vad är det för verksam substans i panocod?
  • Adora1
    Babydreamer skrev 2012-05-07 19:56:23 följande:
    Panocod består av paracetamol och kodein
    Samma som citodon då...
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-05-08 00:29:53 följande:
    Det är inge kul alls att läsa vilket helvete ni tjejer går igenom, jag lider verkligen med er :/ jag hoppas att allting får ett gott slut, att all smärta försvinner åh att alla får sitt plus nu =)

Ja det där med hinnsvepning kommer jag ju också få göra =) både hos bm på mvc åh privat så de blir lite fuling där för ja berättar ju inte för min bm på mvc om hinnsvepningarna som ja ska göra hos min privata läkare ;) ja vi får se hur allting slutar men spännande ska det bli iaf =) 
    He he alla knep är tillåtna utom ricinolja för det är farligt Skrattande
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-05-08 22:56:33 följande:
    vad är det för ngt?
    Ricinolja är en olja med egenskap att man får ont i magen och får kraftig diarrée och blir uttorkad. Ibland resulterar det i "värkar", dvs kramper i magen inkl. livmodern. Finns kvinnor som provat ricinolja för att sätta igång förlossningen..

Men hinnsvepning sägs vara säkert, att det bara funkar om kroppen är redo och att det då kan sätta igpng förlossningen lite tidigare om man har tur. Kan ge ganska intensiva förvärkar som kan gå över i riktiga födslovärkar...

GladNär är din BF?

• Adora1
    HelenFr skrev 2012-05-09 05:30:25 följande:
    Min svärmor satte igång sin förlossning med ricinolja, tog 4 timmar...

Här blev det inget denna månaden :( (heller)
    Så ledsamt! Håller tummarna för dig
    DazHamster skrev 2012-05-09 08:24:12 följande:
    Aha :D fast den där oljan skippar jag ;) 12/6 eller 18/6 är mina BF datum =) men hinnsvepning och massage av tappen kör hon igång med den 7/6 =) så ja vi får väl se då vad som händer.

Har ni några tips på saker som är bra att ha med till förlossningen? alltså i bbväskan?
    Spännande.... 
    Nej oljan rekommenderas absolut inte, det kan bli väldigt dåligt om man tar den!

BB-väska: Ex. innetofflor, ev en tunn morgonrock, lypsyl, mjukiskläder, kläder till bebbe, nappar, amningsinlägg, amningsbh, amningströjor (ett gäng, de mjölkas ner snabbt!), choklad, nån schysst bok eller mammatidning, öronproppar (om man får dela rum med annan mamma/bebbe), ev eget shampo balsam duschkräm (men oparfymerat om man inte vill att bebisen ska nysa en massa), tjocka stora bindor och ganska många underbyxor, KAMERA. Kommer inte på mer nu men jag ångrade inte att jag tog med allt ovanstående, blev fyra nätter på BB denna gången för mig så...
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-05-16 18:09:11 följande:
    Slemmis har börjat gått åh onda förvärkar kommer och går, undrar hur detta kommer sluta :S
    Så spännande..... Fast min slemmis avgick under flera veckor innan förlossningen..
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-05-17 14:49:46 följande:
    alltså jag tror inte hela slemmisen har gått utan den kommer i omgångar ;) 10 åh 13 maj har det kommit en bit men nu inatt har jag vaknat några ggr varje timme av sammandragningar + att jag fått sprungit på toa åh tömt blåsan ett x antal ggr.. det känns som en gnisslande känsla mellan benen alltså som att det blir någon slags friktion åh bm sa att det troligtvis var bebisen som håller på att fixera sig =)

En fråga bara men då det börjar närma sig förlossning brukar man bli lösare i magen då? de känns som om jag tömmer tarmen rejält var åh varannan gång.. äter ju dessutom järntabletter så ja borde ju vara hårdare i magen xD
    SoligYes, det är ofta ett tecken att det närmar sig ordentligt om man tömmer tarmen ordentligt....HI hi så otroligt spännande!! uppdatera nu flitigt i tråden...
    Maajsi skrev 2012-05-17 21:26:30 följande:
    Åh, tack Adora :) Känns mycket bättre runt i kring denna oro men bär när det finns folk som stöttar en. Nu har jag ju ialla fall passerat 12 veckor. Är i v. 12+5 idag. Känns som att tiden bara har sprungit iväg.
     Grattis till 12 fulla veckor!
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-05-19 20:56:52 följande:
    var in på förlossningen sent igårkväll, hade ONDA förvärkar åh krämper i magen men det var bara bra med lillskrutten i magen =) fick åka hem så ingen bebis än åh det lär väl inte bli någon heller dom närmaste dagarna iaf =) har fått veta att bebben är fixerad oxå :D så det känns inte så jättelångt kvar nu!
    Solig!!!!!
  • Adora1
    DazHamster skrev 2012-05-20 21:25:46 följande:
    ursäkta mig om jag svär nu men när fan vet man när det är dags??? jag har tyckt båda ggr jag åkt in att det gjort ont åh inte tillhör det vanliga i vardagen  åh trott att jamen nu är det väl ändå på g? men icket! ingen mogen tapp åh inte öppnat mig eller något.. kroppen håller på att spela mig ett spratt :S så den dagen det väl är dags så lär jag ju sitta hemma åh tro att det är nån liten tomte j*vel så drygar sig med mig som vanligt så jag lär väl föda hemma för att man hunnit ledsnat på att inte veta när det är dags.
    Alla säger att man vet när den stora dagen D är kommen men jag börjar tvivla på det mer åh mer..
    Jag åkte in och ut flera ggr med onda förvärkar som visade sig på CTG men inte påverkade tappen knappt Rynkar på näsan.
    och jag tyckte de riktiga värkarna faktiskt var snarlika de förvärkarna jag haft..Inte till någon hjälp kanske nej... 
  • Adora1
    Babydreamer skrev 2012-05-21 11:47:44 följande:
    Har inte skrivit på ett tag men läser alla nya inlägg Härligt att veckorna tickar på för dig nu Maajsi och att det verkar gå bra Spännande o se när din lilla bustjej väljer att titta ut DazHamster! Själv går jag in i vecka 30 på onsdag och snart jobbar jag mitt sista pass på jobbet! Set fram emot en långledig sommar trots att jag kommer vara stor som ett hus :-P hittills ca 10 kg plus men det är lillgrabben i magen värd
    Skönt med ledighet!!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!