Inlägg från: Adora1
|
-
-
Jag tänkte detsamma som Daniela, vilken fin vän du ärMaajsi skrev 2011-11-30 22:59:24 följande:Åh i förrgår fick min kompis en liten pojke. Han hade bråttom ut och kom redan i v. 36+1. Förlossningen gick bra men eftersom det var tidig vattenavgång och lite lågt blodsocker så ligger de nu på barn-iva. Ska till kuratorn imorgon så då ska jag passa på att kika förbi. :D
-
DazHamster: Vad underbart med det lyckade UL! Mysigt
MalinE: Jag känner också folk som blivit gravida direkt efter p-pillerstopp och inte hunnit få mens emellan...
MiAmore: Håll ut!! Smärtan i framfogarna är vidrig att ha, tycker synd om dig.. Men inte så långt kvar nu, som tur är går tiden ofta relativt fort när man har en liten vilding hemma redan . Jul och nyår ska firas sen kommer bebisen...Va tycker Milo om att få ett syskon tro?
Härhemma har storasyster varit jättesnäll faktiskt, förtjust i bebisen! -
MiAmore: Nej, det blev en tjej igen, som ska heta Agnes ...Lillasyster!!
-
Ja, vi fick reda på det redan på UL i v 18 att det "nog" var en tjej...I v 32 syntes det tydligt sen!MiAmore skrev 2011-12-02 11:45:40 följande:Åh ja just det, det kommer jag ju ihåg nu när du säger det
Visste ni innan att det skulle bli en flicka till? -
Dagens ångest: Var hos doktorn igår och visade upp blåmärken som kommit "spontant" . Han sa att det kunde faktiskt vara helt normalt (vissa kvinnor som är bleka kan det synas på och man kan vara i perioder när man lättare får blåmärken) men även såklart tecken på leukemi. Han ska ringa i eftermiddag med provresultaten. Har minst sagt grym ångest nu..........................
-
Allt såg bra ut! Jag är frisk förutom lågt blodtryck och blåmärkena var nog pga hormonerna
-
Har inte själv gjort det men har två kompisar som gjort det. Den ena tyckte inte alls det var faligt. Den andra tyckte att det var en del obehag men inte direkt smärta (hade tagit värktabletter innan i förebyggande). Är nog jätteolika hur man känner..Swn skrev 2011-12-03 21:27:21 följande:vi går ju på utredning och nu på onsdag ska jag få en spolning av äggledarna. Någon här som har gjort det innan? dela gärna med er... e lite nervös :(
Det ska säkert gå bra! Tänk så skönt när det är överstökat . Och det har ofta god effekt ..
LImpan83: Tack snälla! Det känns jätteskönt verkligen att det inte var något! Det hade varit så nedigt att få barn och sedan inte få vara kvar hos dem...
AgnesGN: Vi köpte en begagnad Brio till första barnet som vi har till Agnes med nu. Den är bra för den går att svänga med lätt och tar upp liten plats när man fåller ihop den. MEN den är rätt öppen i sufletten så om det är ex snöstorm/regn och blåst skyddar den inte alls bra. Däremot fungerar den bra med körningen på terräng. Och det är en s k hårdlift som är tung och bökig att ta av om barnet har somnat och man vill bära in det i lgh/huset.
Emmaljunga ex har mjuklift som är jättepraktisk med bra bärhandtag i sidorna, praktiskt. Fina och rejäla vagnar men inte riktigt så lättmanövrerade som Brion tycker jag personligen. Tror ändå de flesta vagnarna av känt märke är bra?? Vi provkörde i barnvagnsaffär och fick hjälp med demonstration av en massa och sen när vi valt vagn köpte vi den begagnat på Blocket
Lyckliglängtan: Ska tänka på dig på tisdag! är det förmiddag eller eftermiddag?
-
Kärt besvär!AgnesGN skrev 2011-12-05 18:57:49 följande:Adora: mkt att fundera på. Hårdlift och mjuklift... Hrm.. Får ta och googla på det där sen. Efter jul nångång. Ingen panik än... =)
-
Låter ju jättebra att det inte var alltför jobbigt med spolningen! Skönt att ha det avklarat och nu hoppas vi på ett riktigt bra resultat ju ...LängtarL skrev 2011-12-06 15:07:56 följande:Tack ACJL för uppdateringen!
Adora1- Nu har jag gjort spolningen! Gick jätte bra, kändes knappt alls=) Spännde lite men annars var det lugnt! inga stopp, fripassage i båda=) Så nu är det avklarat känns skönt! tack för tummarna!
Swn- håller tummarna för dig imorn! var inget farligt! ta bara dina värktabletter så tror jag inte det är någon fara för dig heller.
KRamar till er goa tjejer som bryr er om oss som är kvar!