• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

DazHamster skrev 2011-10-25 22:31:21 följande:
    Idag har inte varit någon bra dag för fem öre!
    har kräkts åh kräkts åh kräkts inte ens postafen hjälper :/
    Var på nypremiär på dollarstore idag åh de slutade med att ja fick lämna grejerna åh bankomat kortet till en kompis som fick betala mina saker för ja vart tvungen att springa ut åh spy :S
    Vad ska jag göra? det enda jag fått behålla idag är en smörgås nu på kvällen men jag känner att det sitter i halsen på mig åh är påväg att komma när som helst.

Tips på saker åh ting som funkat för er tack!
    Har hört att man ska ha salta kex bredvid sig på morgonen åh trycka i sig en tablett mot illamående också innan man stiger upp. men har ni några fler förslag?
    Kallt vatten med rikligt av pressad färsk citron i hjälpte mig lite....Annars doktorn och receptbelagd medicin mot illamående!
  • Adora1
    Maajsi skrev 2011-10-27 11:04:02 följande:
    Hej!

Tack för era värmande ord. Vet att det kommer ta tid men att det kommer att bli bättre. Men det känns så långt borta just nu. Han kommer alltid att fattas och det kommer alltid kännas tungt, men med tiden så kommer vi kunna hantera det bättre. I förrgår var vi och gjorde honom i ordning i kistan. Det var det tyngsta jag någonsin varit med om. Det gick väl något så när bra ända fram tills att vi skulle lägga honom i kistan och då brast det rejält. det är ju hans sista viloplats. Det var så feeeel att se honom ligga där. Men det blev fint hur som helst. Han fick nya kläder på sig som farmor har sytt. Jag känner mig nöjd trots allt. Igår kom prästen hem till oss. Vi valde henne själv eftersom det är min konfirmationspräst och hon har även haft kontakt med min sambo och hans släkt via begravningar och dop. Jag har nå så enorma mardrömmar över begravningen. Jag kommer inte klara av att stänga igen kistan och sänka ner den eftersom jag aldrig mer får se honom då, men jag måste. Det är det jobbigaste. Vetskapen om att jag måste göra det, oavsett hur det känns.
    Jag lider så erhört med er, det är så enormt fel precis som du skriver att någon ska behöva gå igenom detta. Jag hoppas bara ni orkar vara ett stöd för varandra i allt detta tunga. Kramar till dig och din familj!
  • Adora1
    Dazhamsetr: När man mår så fruktansvärt illa är det vanligt med såna tankar, man blir så desperat att man tänker konstiga tankar, fast man aldrig skulle göra det när det kommer till kritan. Det blir säkert bättre med Lergigan! Kram din stackare!
  • Adora1
    Babydreamer: Håller tummarna för att du INTE får mens nästa vecka Drömmer...
  • Adora1
    AgnesGN skrev 2011-10-30 21:33:29 följande:
    Adora1 - visst var det du som tipsade om åksjukearmband? Köpte idag för det var första gången jag var så nära ett apotek som har dem... =P Satte på mig dem när jag mådde ruskigt illa runt 15 och sen dess har jag inte mått illa alls!! Halleluja! =) Funkar de som de gjort idag så är mitt liv räddat! =) Tack för tipset!
    Kanske var det jag som tipsade om dem för jag använde dem med god effekt! Kul att det funkar Glad
  • Adora1
    MiAmore: Jobbigt med foglossning, jag vet alltför väl hur ont det kan göra...Kör du med vetevärmekudde eller TENS?

Kul med en flicka!!
    Vad vägde din son när han föddes? Var han stor? Kommer inte ihåg hur det var för dig att föda sist (eller så har du inte skrivit om det eller så är jag bara trött och amningsförvirrad...) men det är ju jättebra att du fått komma till KLARA! 
    Jag gick på samtal denna gången på Spec i Lund och det var jättebra att få prata av sig ordentligt!  Storasyster härhemma vägde 4850 g när hon kom så jag var lite nervös inför denna gången... 
  • Adora1
    Cajza85 skrev 2011-10-31 14:19:16 följande:
    Hej tjejer! En fråga, när jag kom hem upptäckte jag hade/har en blödning precis som innan mens väldigt sparsam. Grejen är att det är ca 7-11 dagar till mens... Har aldrig haft såhär innan... Vad kan det vara? Blev lite förvirrad
    Tänkte också på en fästnings/nidationsblödning? Om det är ca en vecka till mens kan det mycket väl vara det om den är sparsam Drömmer...

Lovika83: Ja hi hi, jag var nervös inför denna förlossningen, men hon vägde sen "bara" 4250 när hon kom ut lillsyster så det är ju mer lagom Skrattande 
  • Adora1
    Cajza85 skrev 2011-10-31 19:39:04 följande:
    Okej.... Ja det kom bara lite... Nu är det bara lite lite färgade flytningar typ... Men då måste ägglossningen varit tidigt det sista då... Enligt appen skulle den vara den 28:e.... Mens första dag var den 5:e tror jag... Cykeln är oregelbunden så det klart att det kanske kan hoppa o vara svårt att hålla reda på ägglossning osv... Hoppas innerligt ni har rätt då vi till o från försökt i 3 år i februari nästa år...
    Jag hade en ovanligt lång cykel just den månaden jag blev gravid, i vanliga fall 28 dgr och den månaden var det plötsligt 42 dgr...När storasyster skulle bli till var det tvärtom en kort cykel med 21 dgr plötsligt. Inget är omöjligt! Jag håller alla tummar för dig!!

MiAmore: Usch vad jobbigt det låter med den förlossningen! Kan bara bli bättre denna gången då. Inga teckan på HF denna gång väl?
    Min sjg sa att om man har foglossning kan man gärna cykla eller promenera men helst bara ca 30 minuter i stöten, annars belastas bäckenet för mycket.
    Tycker inte alls du ska ha ångest om vikten nu.  
    Om du bara väger ett kg mer nu än när du blev gravid förra gången så är det ju ändå helt ok?
  • Adora1
    MiAmore: förstår hur du tänker ang. vikten! Jag är också under 1.60 och väger en del "för mycket". Det syns ju direkt när man är så kort, ingen längd som döljer vikten ...
  • Adora1
    Rainbow brite skrev 2011-11-01 12:57:44 följande:
    Kikar i tråden fortfarande då o då och håller alla tummar jag har för er alla här inne att ni skall plussa snart.

Själv skall min lille prins komma ut med pl snitt om 29 dagar  
    BabySpännande, snart får du träffa bebisen! Skönt med planerat snitt denna gång eller? Hann du påbörja vaginal förlossning de andra gångerna (om du vill skriva om det förstås?)

Vi var i valet och kvalet denna gång eftersom jag hade primär värksvaghet första gången och det blev snitt under narkos. Vi försökte med igångsättning även denna gång men det blev sövt snitt igen pga dåliga hjärtljud. Så om vi skulle ha fler barn hade det blivit planerat snitt och det känns ju lugnare och skönare...
    Alla har varit fantastiska på op båda gångerna tycker jag, snällaste människorna i hela världen! Men jag sörjde ändå lite att jag inte kommer föda vaginalt någon gång i livet. (detta var vårt sista barn har vi bestämt) ...
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!