• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

DazHamster: Usch, kaskadspyor är ingen höjdare...Men vad gör man inte Flört
  • Adora1
    Daz Hamster: Jag hade också hemsk magkatarr tdigt i graviditeten. Använde Link tuggtablett som neutralisear magsyran och senare Gaviscon flytande som lägger sig som en lock innanför övre magmunnen så man slipper få upp syran i halsen. Kan även använda kapsel Omeprazol i ex 7 dagar (receptfritt) för en långvarig effekt, så slipper man både halsbränna och illamående. Går absolut att slippa må så dåligt!
  • Adora1
    DazHamster: Ja Gaviscon är helt vidrigt men det var det enda som hjälpte i slutet för mig (i kombination med allt det andra)...Jag tog shoten och sen drack jag direkt vatten efter, blääää....
    Hoppas du mår bättre riktigt snart nu!

Jag har också tänkt på BabyW, hon har väl fullt upp med sitt. Hoppas det blev bättre för henne iaf och att hon snart kan ta nya tag! 

AgnesGN: Ha ha ja det blir kanske svårt att dölja med tanke på kosten ...
  • Adora1
    HelenFr: Hoppas det ändå blir plus inom ett par dagar! Jag plussade inte förrän BIM+8 denna gången...Några symtom?
  • Adora1
    HelenFr:.........Ååååh, vad jag hoppas du får ett plus-streck snart!!!

DazHamster: Glad Heelt normalt att inte känna mer än så!!

AgnesGN: Skrattande Fantastiskt! Vecka 7! Det kan kanske vara skönt att några kollegor vet så du ex kan få gå på lunch först och så... Jag blev "outad" tidigt både denna och förra gången pga dels en gravidkula i typ vecka 8 och dessutom skytteltrafik till toaletten pga illamående.. Och det var ganska skönt att bli lite extra omhändertagen av vissa på jobbet!

• Adora1
    HelenFr skrev 2011-10-20 14:40:31 följande:

Rosa flytningar idag, så mensen lär komma i natt eller imorgon så då vart det kört även denna gång... Vet inte om vi ska ta en paus nu, tycker att det är ganska jobbigt med hormoner och allt... Vi får se hur det bli till nästa äl...

Kram till dig!
  • Adora1
    Daniela01 skrev 2011-10-21 11:18:56 följande:
    brr.. ska in på "överburenhetskontroll" idag (är i v.42+0) är så sjukt nervöst inför detta.. känns som att det bara är jag som har gått så långt över tiden.. 
    Förstår att det känns mycket spänt! Jag gick över till BF+14 med barn nr ett och blev igångsatt då. 
    Vilket landsting tillhör du? Kanske blir igångsättning idag för dig? Kanske har du redan mognat litegrann därhemma, man vet aldrig..

HelenFr: Måste kännas jättetungt nu, finns inget att säga som kan lindra tror jag Rynkar på näsan...Hoppas iaf ni orkar vara ett stöd för varandra därhemma.
    Hur lång tid tog det med första barnet?

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!