Inlägg från: Adora1
|
-
-
Den 4 oktober kom Lillasyster till världen på Lunds KK! Blev igångsatta den 3 oktober men efter dålig progress, bajs i fostervattnet och förhöjda fosterljud blev det akut snitt under narkos. Bebisen var slapp när den kom ut och behövde andningshjälp. Spenderade första dygnet på Neonatalen men piggnade på sig snabbt och inga bestående men. Dramatiskt värre dock! Manne bodde med oss till 6 okt sen åkte han hem till storasyster och jag och bebisen bodde kvar till den 8 okt. Nu myser vi hemma! Ska dricka ett glas rött och äta gravad lax ikväll!
DazHamster: Vad är det jag läser?? Ett fint !! GRATTIS!! Änteligen . Hur mår du etc?
Swn: Faan också, vad nedrigt!!
-
Tack för alla grattis!!!
Dazhamster: Underbart med sommarbarn! Vad spännande att du ska på VUL!
Nej det dröjer ytterligare någon vecka innan man ser hjärtat men det är gott att få se den lilla hinnesäcken ...
AgnesGN: Tycker också du ska byta till en privat! Du är så duktig med vikten, jag är riktigt imponerad!
Limpan83: Förstår att du längtar hi hi...Det var mycket gott. Hur mår du idag?
-
Mm, sympatiserar med foglossningen , usch vad det gör ont! Jag är sjukskriven en månad nu efter förlossningen för att kroppen ska kunna återhämta sig, hoppas slippa kryckorna snart! Fuskar redan ibland för att bära bebis etc såklart...Limpan 83 skrev 2011-10-11 10:54:12 följande:Ja nu är det mycket man längtar efter :) Jag ¨mår inge vidare tyvärr. Har sån fruktansvärd foglossning. Kan inte vända mig i sängen, inte klä på/av mig kläder, inte gå, sitta eller ligga. ALLT gör sjukt ont!! Ska till bm idag, får se om hon kan undersöka mig och se om något mer har hänt. Är ju redan öppen typ 2 cm och min slempropp gick förra veckan. Har bara som en molande mensvärk som kommer och går lite.
Hur är livet som 2 barnsmamma då? Är hon snäll?
Hoppas hoppas du kommer igång riktigt snart!! Din bm kan ju undersöka lite extra "taskigt" för at simulera tll värkar kanske?
Jo, hon är god som guld lilla Pluttan, sover hittills iaf bra mycket mer än vad storasyster gjorde. Ammar nätterna igenom så man har små svullna grisögon på morgonen av trötthet *skratt* , men sover mycket dagtid. Får se om hon kvicknar till snart och hittar på bus, hon är nog fortfarande tagen av förlossningen.Håller tummarna att det kör igång snart för även dig! Nej det är inte alla bm som vill undersöka tidigare, blä! Ni får väl färdknäppa om inte den klämda nerven ställer till det alltför mycket?skyrocket skrev 2011-10-11 10:59:35 följande:Limpan, känner igen mig i det du skriver. Har en bebis som klämmer ischias nerven för mig och det gör så jäkla ont! Min bm är dock old school och tänker inte undersöka tappen förrän tidigast nästa torsdag. Blä. När var du beräknad? Jag har bf imorgon men tror inte bebbo kommer förrän tidigast nästa vecka. Har bara lite småonda sammandragningar nu. Bitter!
Sist vi färdknäppte innan förlossningen hade jag så ont i bäckenet men ville såklart få ut bebisen, så vi pallade upp massa kuddar och så låg jag blixtstilla, ha ha sexigt va? Men nöden har INGEN lag!Tack! Ja det är skönt att vara hemma och så nu! Hur mår du idag?Daniela01 skrev 2011-10-11 11:13:28 följande:Stort GRATTIS Adora1! Vad underbart, nu har ert underverk äntligen kommit
-
Lyckliglängtan: Håller tummarna stenhårt för dig så du blir med inneboende nu!!
-
Dazhamster: Åh! Jag blir alldeles varm i kroppen av den vackra bilden! Minns själv att vi plussade digitalt denna gången och trodde inte det var sant på BIM +8 hihi... Än en gång ett stort Grattis!
-
Maajsi: Är så ledsen för dig. Finns inga ord som alls räcker till, fruktansvärt att du ska behöva gå igenom detta.
Ska tänka på dig, många kramar! -
Lovika83: Tack!
-
Maajsi: Självklart ska du stanna i tråden! Jag saknar ord för vad ni får gå igenom, kan inte förstå hur tungt det måste vara. Skickar massor av kramar till dig och din familj!
-
GRATTIS!! Underbart! Skönt att vara hemma kan jag tänka migskyrocket skrev 2011-10-16 14:44:43 följande:Den 13/12 kl 02.43 i vecka 40+0 kom äntligen vår lilla Saga ut. 3405g och 49cm ren kärlek.
Vattnet gick den 11/10 kl 21 och värkarna drog igång ca en timme senare, tog alltså ca 30 timmar allt som allt. Ont som bara den gjorde det men var självklart värt det. Älskade skruttunge. Hon har fått sola ett dygn då hon var precis på gränsen men fick komma hem igår och idag på återbesöket såg allt fint ut.
Hinner knappt läsa här inne trots att hon sover väldigt mycket. Så stor omställning att nu äntligen vara mamma. Helt underbart!
AgnesGN: WOW!!! GRATTIS!! Åh, vad glatt överraskad jag blev när jag såg den fina fina bilden på ditt POSITIVA graviditetstest . Uppdatera genast när du tagt det digitala!