• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Hinnsveptes idag och det hade öppnat sig 1,5 cm och tappen förkortad och mjuk!!

Lyckliglängtan: Rynkar på näsan FAN också!

• Adora1
    Daniela01: Var någonstans ska du föda? Har du några speciella tankar om det? Har du en bra bm du kunnat prata med? Kram
  • Adora1
    HelenFr skrev 2011-09-29 08:07:09 följande:
    Adora: ja men Gud vad bra att det har öppnat sig och allt ;) nu har du ju snart din lill* hos dig...
    Ja, jag vågade knappt hoppas på det men det såg ju lovande ut. Idag har jag ganska kraftiga menvärksliknande smärtor och sammandragningar var 5 minut så vi få se... Vaknade flera ggr och hade ont inatt Glad. Övertalade mannen till färdknäpp igår, han tyckte det kändes olustigt när det var öppet och så men bm hade ju ordinerat det så Skrattande ...
  • Adora1
    HelenFr: Jag håller så mycket på dig! Snart måste du få ditt efterlängtade plus!!
  • Adora1

Och jag håller självklart jättemycket på er andra som väntar på plusset också!!

• Adora1
    Daniela01: Jag har också varit på samtal om min förlossningsrädsla och det har hjälpt mycket. Men igår när det började kännas som att det här blir på riktigt snart blev jag ändå rädd och grät en liten skvätt. Tror många känner så innan det riktigt kört igång för då är man förhoppningsvis så "inne i det" att man "bara gör det".
    Det som hjälpt iaf mig mycket är 1) en noggrann genomgång av födslokanalens uppbyggnad, att den absolut är konstruerad för att barnet ska kunna komma ut där, att bla vävnaden är veckad, tänjbar mjuk och eftergivlig och har mycket lätt att läka, "specialvävnad för födsel" helt enkelt. 2) att veta att man i princip kan komma helt oförberedd och inte alls veta vad man vill eller inte vill och att de sett det förut och vet exakt hur de ska lugna dig och ta hand om dig, att de gjort det massor med gånger förr. 3) att det är helt okej att bete sig mycket underligt, de har sett det med massor av gånger.
    4) Att det säkert inte är fullt dit vi ringer eftersom det föds något mindre barn i oktober
    Detta har iaf varit mina tankar om det eftersom jag är ett kontrollfreak och måste släppa lite på det om jag ska kunna föda barn...

Har varit uppe med långa onda värkar (vissa varade i över 2 minuter)men ej regelbundet inatt och kommit massa rosa/brunt i trosorna (ursäkta äcklet!), hoppas bm ser satt det hänt något  mer när jag går dit kl ett idag Drömmer
  • Adora1
    Uppdatering: Såg mycket bra ut hos bm, det var helt jättemjukt ("som i en marmeladburk") och bara ca 1,5 cm kvar av tappen. Hon hade svårt att svepa för allt var så eftergivligt och mjukt men rotade runt och fick med sig massa propp (ursäkta äcklet!). Hon tyckte det verkade lovande, om inte i helgen så fanns goda chanser till en bra igångsättning på måndag! Mitt blodtryck hade gått upp och jag var svullen men ingen protein i urinen och ingen huvudvärk idag så hon trodde att kroppen mest bara var redo för förlossning nu!
  • Adora1
    HelenFr skrev 2011-09-30 20:11:09 följande:
    Adora1: Gud vad bra det låter... :) att kroppen är redo... Det är så spännande att sitta här och följa dig, och jag är nog nästan lika spänd som du (kanske inte lika :) ) för att få se bebisen :)
    SkrattandeHi hi...Mannen och dottern är på svärföräldrarnas lantställe (en timme härifrån bara) så jag får vila och äta och ladda!
    Hoppas ni har en bra fredagskväll! Var dock inte så mycket kul på TV, tur man kan surfa Solig 
  • Adora1
    Babydreamer skrev 2011-10-01 15:47:57 följande:
    Mensen kom igår på BIM+5..... GråterGråterGråterGråterGråterGråter
    FAAAN också!!! Är så ledsen för dig!! Fan vad taskigt att vänta så och sen dyka upp  bara, jävla Tanten!
  • Adora1
    HelenFr skrev 2011-10-02 00:13:24 följande:
    Hoppas på det för då har vi prickat alldeles rätt :) *håller tummarna för oss oplussade att det ska gå nu*
    Solig Ni har säkert prickat helt rätt! Kanske var "nästan-testet" bara lite för utspädd urin eller vid en ej optimal tidpunkt eller nåt!

Sitter och klockar värkar med 3-6 minuters intervall... Inte regelbundet än men ändå Drömmer... Var inne på förlossningen igår för bebisen hade inte sparkat på hela dagen men det blev fin CTG och fostervatten var bra etc. Såg även täta hyfsat regelbundna värkar på kurvan men det hade inte hänt så mycket så vi fick åka hem. Dottern är iaf hos farmor och farfar så nu är mannen hemma och vi har passat på att ta sovmorgon idag så vi är laddade nu!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!