• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

AngelandEvil: Ja det var så fint skrivet!

UL igår visade en bebis på +9% i vikt, hittills inte så jättestor som storasyster. Bebisen sög på stortån hi hi.....Nytt UL 19/9. Får sjukresa beviljad pga att jag inte längre ens kan gå till bushållplatsen och åka buss med alla onda fogar/kryckor etc. Blir igångsättning eller snitt i v 37+ nånting pga foglossningen. 
  • Adora1
    Babydreamer skrev 2011-08-24 12:03:58 följande:
    mensen kom igår...igen... :'( orkar inte ens räkna på vilket försök vi är inne på... ska dock till en gynekolog nästa månad för att kolla så att altt ser ok ut...
    Rynkar på näsan....
  • Adora1
    Limpan83: Härligt att det knallar på för dig! Jag fick beräknad födelsevikt 3.8 kg..

Förlossningen inatt med falska värkar och slemproppsavgång, sluten livmodertapp och läkaren var "inte imponerad av värkarna" som dock kom helt regelbundet men ej påverkade tapp eller bebis. Sen idag hade bebisen fixerat sig så det var väl det som hände...Slemproppen skulle säkert avgå lite och återbildas efterhand trodde doktorn.MIn kropp är knäpp precis som förra gången Glad 
    Lite torkat blod i trosan nu men det är säkert efter VUL:et, inte kommit mer alls så jag avvaktar tills imorron bitti..
    AgnesGN skrev 2011-08-24 21:10:06 följande:
    Säkert sant... =) Ska ringa imorgon... hoppas jag... =)
     Ja, ring och se när de har tid, förhoppningsvis behöver du ju inte tiden men kan vara bra att ha bokat ändå. Kanske en lättnad att ha gjort det telefonsamtalet innan ni åker? Kram!
  • Adora1
    MiAmore: Åh, vad mysigt med små sparkar mot handen!!

Vågar inte tro på något längre för min kropp är knäpp. Men bm som svarade höll det inte för otroligt att något ändå höll på att hända iom snabb fixering/tryck/sd/blödning etc. Så jag packade lite i BB-väskan även om det kändes lite töntigt för jag är bara i v 35. Bm sa att bebisar som föds nu mår bra så jag skulle inte vara orolig om det tuffade på... Har slumrat hela dagen och vaknat då och då av sd som dock inte varit dödsonda men ganska starka..

DazHamster: Låter ändå som kloka tankar att ni planerar så, även om längtan är stor!
    Jag spanar efter uppdatering om hur det går !

• Adora1
    AgnesGN skrev 2011-08-25 20:09:00 följande:
    Jaja tjejer. Jag tog till mig era kloka råd och har ringt till KK nu. Fick tid hos en läkare (tror jag) den 15 september. Mitt emellan båda mina resor. Känns bra att ha gjort bort det faktiskt... Så tack för sparken i baken... =)
    Glad Låter bra, schysst att de inte hade så lång väntetid!
    När åker du på första resan nu igen?
  • Adora1
    AgnesGN skrev 2011-08-25 21:43:31 följande:
    Jo det kändes skönt att jag fick komma så pass snabbt! =)
    Första resan går på torsdag! =) Yeeey! Och resan efter går den 2 oktober. En härlig höst framför mig med massa saker att fokusera tankarna på istället för det man egentligen verkligen vill....
    Yay, skönt att åka på torsdag kan jag tänka!
  • Adora1
    Limpan 83 skrev 2011-08-27 10:29:42 följande:
    Adora1: Men så spännande! Tänk om du blir mamma snart! Hursomhelst har du ju inte långt kvar nu. Själv går jag in i v. 33 imorn. Börjar kännas att det närmar sig, äntligen! :)
    Ha ha, ja man kan alltid hoppas Skrattande. Vaknade faktiskt av svinigt onda förvärkar inatt (så onda att jag nästan "ångrade" mig ha ha), mannen sov som en stock trots att jag jämrade mig Skrikandes...
    Men idag är de helt "normalonda" igen så det dröjer nog....
    Nej det är inte långt kvar nu! 
  • Adora1
    Swn skrev 2011-08-28 10:46:52 följande:
    Kul, snart kommer Januari trådens första bebisar :) tiden går jätte snabbt.

jag väntar fortfarande på mitt plus efter 1 1/2 års försök har vi kanske hittat felet.
    vi går på utredning och nu hade killen lämnat spermieprov och vi fick svar att han har prostatit och ska gå på antibiotika i 4 veckor. så efter det blir vi förhoppningsvis gravida :) hoppas hoppas kanske i september eller november att det tar sig då :)
    tror inte medicinen börjar funka för denna ägglossningen...
    LÅter ju jättebra! Heja heja Glad
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!