• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

DazHamster skrev:"Jadu 5.30 blev karln väckt då ja kom hem åh satt nog yrvaken i 15 minuter innan han fattade vad han skulle göra :P men de känns som att de blev en bebis bakad iaf =)"

HI hi bra det då Skrattande!!
  • Adora1
    ACJL: GRATTIS!!!!! Härligt!

DazHamster: Fy vad taskigt och okänsligt av din väninna! Östrogentoppen får säkert det att formligen explodera i boobsen på dig... Klart du ska avreagera dig i tråden, det är det FL är till för ju! Kramar till dig
  • Adora1
    DazHamster skrev 2011-05-25 00:06:32 följande:
    saken är den att ja är alldeles röd flammig på brösten nu :S tror ni de e farligt? känns som tigerbalsam att dom blir alldeles varma men det klias inte åh de svider inte :S:S har ringt sjukvårdsupplysningen åh dom ska ringa 00.45 åh ja orkar inte vara vaken så länge :S
    Blodvallningar/värmeökning och ömmande bröst i samband med Pergotimebehandling ska inte vara farligt! Men det kan ju likväl vara obehagligt och jobbigt för dig Rynkar på näsan..Du kan ju alltid ringa till läkaren som skrev ut Pergotime till dig och stämma av om du vill. Men det är alldeles säkert inget konstigt utan läkemedlets effekt.
  • Adora1
    ACJL skrev 2011-05-25 09:41:56 följande:
    Tack!
    Jag testade också med äl-test men fick aldrig någon utslag, men tänkte att vi kör på ändå, och det gjorde vi rätt i Så jag tycker att ni ska köra på lite extra nu ifa!
    GladTUR att ni körde på ändå! 
    skyrocket skrev 2011-05-25 17:24:28 följande:
    ACJL, grattis!!!!

Ni som fortfarande kämpar, jag känner på mig att detta är er sommar :) vi kommer alla ha våra bebisar snart.

Idag gick jag in i vecka 20+0, halvvägs alltså. Känns helt otroligt. Mått riktigt dåligt idag och foglossningen är inte att leka med. Men allt för lill* Ärtan såklart.
     Ja, heja alla som kämpar på! 

Jag är 20+6 idag och sjukskriven heltid med kryckor resten av graviditeten. Jag gör det dock gärna för bebis såklart! 
  • Adora1
    skyrocket skrev 2011-05-26 11:05:57 följande:
    ACJL och DazHamster, va söta ni är :) det känns dock som att tiden stått still de senaste veckorna (vart bakåtflyttad lite på rul) men nu rullar det på igen. Foglossnig, bristningar och illamående är värt det. Jag lovar :) DazHamster, snart har du ditt plus också!!!!

Adora1, jobbigt att vara sjukskriven men skönt att de tagit dig på allvar och att du kan ta dagen i din takt nu. :)
    Ja, det är jätteskönt att slippa halta omkring på jobbet och ha ont när man ska ha hand om sina patienter!!

Du blev också bakåtflyttad på RUL? Det är fel håll ju.....Skrattande 
  • Adora1
    skyrocket skrev 2011-05-26 17:00:54 följande:
    Adora1, kan tänka mig det! :)

Ja, helt fel håll. Haha. Men äsch, bebis kommer ändå inte på BF. Det kan jag nästan lova. ;)
    Nej jag vet, bebisen kommer när den kommer Glad. Denna gång är det dock sagt att jag inte ska gå längre än till 38+0 ifall bebsisen är lika stor som sin syster. Så vi får se på UL i v 32 hur stor dunderklumpen har hunnit bli!
    MiAmore skrev 2011-05-27 11:29:42 följande:
    Jag fick njuta en dag iaf.. Igår och idag har jag mått som vanligt, dvs BLÄ! *suck*
     Usch, din stackare!! Ta hand om dig och vila så mycket du kan. Tyckte vila var det enda som kanske hjälpte, sova bort några timmar av illamående. Och pressad citron i vatten. Men det är superjobbigt!

Limpan83: Grattis till lyckat UL! Vad roligt med en liten gosse Glad ,förstår att du inte kan sluta le!

Var på fest jag och mannen igår, min mamma passade dottern och det var riktigt roligt, en baluns med massor av gäster och live-band. Trevlig fredagskväll, i vanliga fall ligger vi och sunkar i tv-soffan ha ha...

• Adora1
    DazHamster: Ja åksjuka är ett klassiskt graviditetsssymtom! Låter lovande..

ACJL: Ja det är riktigt skönt att aktivera sig lite ibland och vara social!

Ohbaby: Kissnödighet är ett bra tecken! När jag väntade mitt första trodde jag först att jag hade fått urinvägsinfektion för jag kissade hela tiden och kände mig varm/febrig ha ha...

Swn: Kan inte föreställa mig hur jobbigt det är för dig nu, vill bara säga Kram! Med första barnet tog det nåt år för mig, hur var det med ditt första? Tycker inte du behöver orka vara glad för någon annan just nu, måste vara nästan omöjligt. Tänk på dig djälv och ta hand om dig själv bara. 

• Adora1
    ohbaby skrev 2011-05-30 18:43:19 följande:
    15ggr!!?! Haha, där ligger jag i lä;)

Har känt mig febrig idag. Varit supertrött i tre dagar nu. Men jag vågar inte hoppas ändå:) känns för tidigt!
    ...Snart BIM för dig, jag kände konstigheter före BIM så det är inte omöjligt!
  • Adora1
    ohbaby skrev 2011-05-31 11:18:13 följande:
    Igår kissade jag som vanligt men hade 37.1 istället för min vanliga 36.0. Läste nånstans att man kan få lite feber när ägget fäster. Nån som har hört det tidigare?

Idag mår jag istället lite illa... Hoppas inte det är att jag bara söker massa symtom och blir skengravid... Kanske ska tjuvtesta imorgon. Borde vara på BIM -5 då typ.

Har redan kissat två gånger idag och börjar bli lite pink-nödig men det är säkert bara för att jag känner efter hela tiden! suck!

Ush nu mår jag mer och mer illa! Bäst jag börjar tänka på annat!
    Bli inte ledsen bara om det visar negativt när du testar så tidigt! Jag har aldrig fått utslag före BIM...Och jag har kört med Testa-tidigtstickor och morgonurin men inget positivt före BIM.  Ååh, det är omöjligt att inte känna efter en massa dagarna före BIM Glad...Spännande!
    DazHamster skrev 2011-05-31 13:01:58 följande:

gjorde ju test igår på bim -5 åh de var minus, idag bim -4 så ser jag ett ytterst svagt streck men kan lika gärna vara inbillning :P ska iaf testa tills ja får plus eller mens. En sak som ja tycker är jobbig nu åh de är att ja är så himlans trött :/ sover ja för lite ja då är ja för trött åh sover ja för mkt ja då är ja också jättetrött åh sover ja lagomt men då är ja lika trött också!!! ja vill inte vara trött för ja blir så lat då åh vill bara vara hemma åh gå åh lägga mig igen!! men de ha ju regnat mkt åh vart oväder så kanske därför man känner sig trött åh hängig i kroppen.

Idag ska ja färga håret åh klippa mig =) lika bra att man gör de nu innan man vet att man är gravid =)

Ojojoj, låter ju mycket spännande! Jag ska titta i tråden varje dag efter nästa testresultat! Var strecket färgat? Vilken sorts g-test?
    Babydreamer skrev 2011-05-31 16:45:51 följande:
    Igår blev jag otroligt ledsen över vad en väninna sa till mig. Hon sa "Vad konstigt att du inte blivit gravid ännu, jag och mitt ex behövde bara slarva nån gång med skydd så blev jag gravid" tack för den käftsmällen liksom... Älsklingen försökte trösta mig med allt det här snacket om att det tar klängre tid för vissa medan en del blir gravida så fort de ser ett par kalsonger... Suck, varför kan aldrig jag få vara en av dom som  det bara funkar för... Kommer ju inte bli nått denna månad heller säkert... Har inte känt av några tecken på ägglossning ännu...
    Fy vad taskigt och okänsligt verkligen!!! Jag hade blivit så besviken och ledsen! Med dottern försökte vi i ungefär ett år innan det blev nåt och jag fick måååånga dumma kommentarer om att vi "kanske inte var kompatibla" (kunde jag sticka hål på direkt för det finns INGET vetenskapligt i det öht!!), "om ni stressar över det blir det inget" (finns inga som helst bevis för det heller!!) etc etc. Bara massa trams istället för att stötta en liksom...
    Sen av en ren slump tog det nästan genast denna gången och alla har varit vääldigt tysta {#emotions_dlg.djavulsk}...
    Om du orkar kan du väl säga till henne att du (såklart) blir ledsen när hon säger såna dumma saker! Men jag förstår om du inte pallar...

• Adora1
    DazHamster skrev 2011-05-31 17:47:42 följande:
    det är testlagrets gravtest =) dom ska tydligen inte ge spökstreck heller därför dom har ett bredare gravtest men de var färgat men ändå så svagt så ja skulle ju likaväl kunna inbilla mig :P men jag tänker testa mig varje dag för åh se om de blir någon skillnad åh att de blir starkare =)
    Solig .....
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!