• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

MiAmore skrev 2011-04-18 18:39:04 följande:
    Guben har visat ganska tydligt att han vill försöka få till det ikväll så.. Önska oss lycka till med "bakandet".
    SkrattandeHi hi , låter bra!!
  • Adora1
    MiAmore: Bra att ni fick till det!! Heja...

SoMa72: Håller tummarna för dig! 
  • Adora1
    SoMa72: Svårt att se på datorn tycker jag. Men ett svagt plus är ju också absolut ett plus!! Så Grattis!
  • Adora1
    Limpan 83 skrev 2011-04-20 13:06:59 följande:
    SoMa: Ja jag tycker också att jag kan se svaaaga streck, något är det ju där iaf :) Jo det var skönt att det gick så fort... varit gravid nu 3 gånger på mindre än ett år och sammanlagt har jag varit gravid ca 8-9 månader av 12. (har snabbt blivit gravid varje gång) Känns som att det är min tur nu då jag nästan varit garvid så länge som man ska för att få en bebis och det tär på krafterna.

Nu denna gången är jag i v. 13 och kämpar på med mitt illamående och min trötthet. Hoppas att det släpper snart så man kan börja njuta lite.

Stor kram
    Jag håller på dig nu verkligen Limpan83!! Du har gått igenom mycket.
  • Adora1
    BabyW: Låter, precis som MiAmore skriver som en välförtjänt barnledig vecka så ni kan pusta ut och rå om varandra!

Har precis fått reda på att min man inte kommer vara ledig i sommar, så gemensamma semestern äro skrotad. Han var på Vik. innan men är nu timanställd och eftersom det är ont om jobb kan de göra hur de vill på hans jobb med sina stackars jobb-beroende medarbetare.
    De har kört med honom i flera år nu och han har kommit på flera intervjuer på andra företag med aldrig hela vägen trots att han är jätteduktig och ambitös etc. 
    Detta kom de med när det nästan är maj månad redan, att de "behöver honom i sommar" (med ett halvt muntligt löfte om att han får vara kvar till hösten om han ställer upp nu) och han vågar inte säga nej. Jag sa att han ska skita i dem nu och gå på a-kassa/föräldrapenning tills han har ett nytt jobb. Är så ledsen nu för det blir ensam semester utan mannen Rynkar på näsan..Var bara tvungen att skriva av mig, vet att det inte är något "riktigt" problem egentligen Skäms!
  • Adora1
    sommar skrev 2011-04-21 11:39:21 följande:
    Hej vänner! Jag har varit på tidigt ultraljud och kom ut med en chock. BEBISARNA mår bra. Blev fram flyttad en vecka och med tvillingar. Känns helt overkligt. Ville dela detta med er. Hoppas ni alla mår bra och att ni får samma glädje besked som vi Hjärta
    GRATTIS!! Fantastiskt!
  • Adora1

MiAmore: Låter ju spännande...Håller tummarna! Förstår om det blir svårt att hålla sig från att testa!

Jag tror det fanns en tråd här på FL om olika sätt att berätta finurligt...Vet inte vad den hette dock...

• Adora1
    MiAmore skrev 2011-04-24 14:18:04 följande:
    Jag har själv kommit på nu hur jag ska berätta   Om det nu blir + på sönd, så ska jag (försöka) att INTE väcka maken. Sedan tar jag med ett läppstift o lägger i bilen så jag har det med mig. Sedan när jag kommer hem från jobb, så innan jag går in, ska jag med läppstiftet skriva "bebis" på magen. Och så ska jag säga till maken att det kliat och känts konstigt på magen hela dagen, och be han kolla om han kan se något konstigt. Och då får han ju se att det står "bebis" på min mage.. hihi Skrattande
    GladHi hi, det låter bra! Jag har läst allt möjligt från att lägga en kanelbulle i ugnen och be mannen öppna ugnsluckan till att slå in ett par små bebissockar i ett paket etc..Finns mycket bra!
  • Adora1
    MiAmore skrev 2011-04-24 14:29:40 följande:
    Det med en bulle i ugnen har jag också läst förut, men den tror jag inte maken hade fattat. Det ska ju inte vara för finurligt i heller tycker jag. Det är ju inte roligt om det är så finurligt att det slutar med att man själv får säga det rakt ut i klarspråk sas. Då känns det som att man lika bra hade kunnat säga det rakt ut utan några "finurligheter" direkt liksom
    Ha ha, ja precis! Man känner ju själv vad som hade funkat!

Jag hoppas få läsa på söndag också att du fick berätta! 
  • Adora1
    MiAmore skrev 2011-04-25 16:47:21 följande:

Jag hoppas kunna skriva det

Jag har föresten ett litet munsår och jag brukar ALDRIG ha munsår.. Undrar om det kan vara ett grav tecken?

Ja, både jag och andra har fått mer munsår när vi varit gravida. Vet inte om det beror på immunförsvars-svackan man får för att kroppen skall kunnan vara gravid...
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!