• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Swn skrev 2011-07-31 16:24:26 följande:
    Har inte varit inne på ett tag, men mensen kom på bim. Idag fick jag plus på ägglossningstestet så nu kör vi på för fullt!! :)
    Go go go!!!
  • Adora1
    LängtarL skrev 2011-08-02 16:44:52 följande:
    Jag hejjar på er tjejer som är kvar här inne. är inne och läser hela tiden, men är jätte dålig på att skriva=(
    Här kom mensen 4 dagar för tidigt, fattar ingenting. men men. nu är man inne på försök 15 och tror ej att det kommer ta sig på egen hand längre. ska ge det en månad till sen blir det att ringa och boka tid för utredning. känns lite jobbigt faktist, men man måste ju för vill ju så gärna ha en liten bebis.
    Håller mina tummar för er andra så länge=) Många kramar 
    Kram
  • Adora1
    Skyrocket: Känner igen det där med illamåendet som kommit åter. Och aptitlöshet (är i v 31+5 idag)....
    Blir smoothies och annat fräscht! Men vill gärna ladda lite så jag försöker peta i mig pasta, nötter och rotsaker. Inte så lätt dock...

deeya: MIn mage är enorm och bristningarna fler än förra gången men det gör inget Solig 
    Daniela01 skrev 2011-08-07 21:46:57 följande:

jag kikar oxå förbi emellanåt :) och hejar på alla tjejer!!!

är själv nu i v.32 nu (31+2)  (tiden går snabbt efter ett tag)

Samma vecka som jag! Hoppas du mår bra!
    AgnesGN skrev 2011-08-07 21:52:39 följande:
    Roligt att ni tittar in tjejer Alltså ni som redan har bebisen i magen. =) Roligt att se att allt går bra och att magen växer!
     Hur mår du Agnes?
  • Adora1
    skyrocket: Fiiin!!

Swn: Ibland kommer ÄL relativt anonymt så det stämmer säkert med stickan! Jag h åller tummarna för dig!

Chokladmuffins: Tips är Gaviscon om du inte provat det mot halsbränna (lägger sig som ett lock för övre magmunnen så magsaften inte kommer upp i halsen)! Jag kombinerar det med Link-tabletter som neutraliserar magsyran.
  • Adora1
    Rainbow brite skrev 2011-08-08 12:24:42 följande:
    Kul att se att tråden lever här och många faktist blev gravida

Va själv med i början

Är i v 23   
    Grattis! Hur mår du?

sommar: Måste vara tungt nu när magen blivit stor? Fantastiskt med tvillingar!

Agnes: Hur länge ska ni vara borta? Kan ju boka en tid i förväg "för säkerhets skull" om det skulle vara kö? 
    Förhoppningsvis behöver du inte tiden sen iaf Glad 

Lovika83: Wow, vecka 36!! Börjar närma sig! Jag känner mig nära och jag är "bara" i v 32.... 
  • Adora1
    babymoon skrev 2011-08-09 22:30:25 följande:
    Det är väl vad de flesta säger, att bebisen kommer när den vill :)

Är lite orolig bara o sen vill man ha mer kontroll än vad man kan få ;)
    Känner igen det med en massa tryck neråt när man är uppe och går, känns ont och jobbigt men spännande!
    systertillknorr skrev 2011-08-09 23:08:47 följande:
    In och kikar lite då och då för att se hur det går för er, håller tummarna för att de som inte plussat snart får sina plus!

Snart har vi våra första bebisar i tråden=) börjar närma sig för fler! Jag är i vecka 35+2 idag.
    GladMår du bra?

• Adora1
    DazHamster skrev 2011-08-10 22:19:17 följande:
    Glömde dock skriva att jag även ätit pergotime denna månad åh jag har en helvetes mensvärk som heter duga! har aldrig haft så här ont men de e väl p.g.a. pergotimen, grinar ju på morgon åh ligger åh gungar för att inte känna av den krampande livmodern men käkar alvedon åh ipren så de blir lite bättre iaf =)
    Rynkar på näsanFy vad jobbigt!! Det är ett rent helvete med menssmärta! Har du nån som hjälper dig och är snäll därhemma? Hoppas det iaf..
    MiAmore skrev 2011-08-11 13:36:44 följande:
    Nu har vi varit på rul! Allt såg jättebra ut och det är en livlig liten krabat jag har där inne. Hjärta 201 g kärlek och troligtvis en... FLICKA!! Skrattande Man kunde tydligt se tre streck där nere och man såg inga "tecken" alls på att det skulle kunna vara en pojke. Blev fram/bakflyttade (beroende på hur man ser det *ler*) en dag, från den 9 jan till den 10 jan. Åt rätt håll iaf

Skyrocket: Usch, sådana drömmar är hemska
    HjärtaÅÅHH; VA MYSIGT!! Härligt!

Skyrocket: Usch och fy för mardrömmar, har ett par ggr i veckan och det är så hemskt! Skönt att vakna dock!

• Adora1
    DazHamster skrev 2011-08-12 00:27:19 följande:
    Jadå min lilla älskling passar upp på mig =) ut med hunden åh hämta flaskor med varmvatten (hittar inte vetekudden) gör fika åh mat åh städar åh donar men har hjälpt till en hel del nu ja med igår åh idag så nu har ja ingen hemsk smärta längre =)

Jag tror ja ska käka enkelkur av pergotime denna månad också åh sen köpa en spruta med plastslang åh spruta  in i livmodertappen som en heminsemination så kanske det funkar lite bättre? eller vad tror ni?
    Vad tycker doktorn?
  • Adora1
    DazHamster skrev 2011-08-12 21:57:45 följande:
    hon har haft semester hela sommaren så hon går inte åh få tag på än :/
    Jobbigt att inte kunna nå doktorn för funderingar om allt, går det inte att prata med nån annan sålänge om du känner dig osäker?
    Maajsi skrev 2011-08-12 20:47:31 följande:
    idag har vi varit på RUL :) Allt såg finfint ut. Man blev så tårögd efter att ha varit så orolig över att det skulle vara tomt i magen. Troligtvis blir det en pojke! Jag har dessutom varit hos sjukgymnasten idag och fått konstaterat att jag har besvär med foglossning :/ har fått ett sånt där stödbälte. Hoppas det hjälper. Gör så himla ont.
    Hurra, vad mysigt!! Använd bältet så mycket du kan och undvik lyft om det går. Man kan få akupunktur och TENS om man behöver det sen. Ibland går det över när den hormonella nivån i kroppen ändras längre fram i graviditeten. 
    Jag har kryckor och är sjukskriven men det är ganska ovanligt sade läkaren. Men ta hand om dig så gott det går (är inte så lätt när man har en liten redan...)

• Adora1
    Lyckliglängtan: Det går inte att se vad du skrivit, texten försvinner....
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!