• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

MiAmore skrev 2011-05-14 11:35:32 följande:
    Och där kom första spyan. Jippi. Eller nåt. Är i v.5+4 idag. Tror inte jag spydde förens i v.7 med sonen
    ojoj, alla graviditeter äro olika. MÅdde illa längre denna gången, ända tills v 16/17.
  • Adora1

Jag läser också varje dag och hoppas för er alla att det blir plus!

• Adora1
    SoMa72 skrev 2011-05-18 10:20:35 följande:
    Hörrni tjejer, min mens är ytterst märklig... Förvånad Igår när jag bytte tampong var det inte ens 1/3 vid lunch o på em/kvällen fick jag knappt ut den, lite av luddet verkade t.o.m ha fastnat där inne. Bytte till binda, nada på den, bortsett från två "vattenutspädda" pyttefläckar levrat. Alltså inget färskt blod alls direkt och inget idag heller.  What's going on??? Jag hade liknande i januari, men då kom det på BIM+5 och då hade jag inte haft äl, nu är det annorlunda o kom på BIM-4. Gaaaaaaahh Skrikandes Har gravtestat, men neg förstås. Inte har jag mensvärk heller, skumt...
    Tror jag har passerat "bäst före datum"
    Skumt! Kansk hde du längre cykel denna gången och det är för tidigt med g-test?
  • Adora1
    SoMa72 skrev 2011-05-18 18:13:19 följande:
    Ja, kanske? Men den skumma blödningen/icke blödningen undrar man ju över? :-0
    Vilken dag i cykeln var blödningen på? Man kan antingen blöda sparsamt vid fästningen av ägget eller vid ungefärlig tidpunkt för beräknad mens. Min cykel var iaf minst 10 dgr längre än vanligt när jag blev gravid enligt bm som gjorde ul. Så allt kan hända!
  • Adora1
    SoMa72 skrev 2011-05-18 22:46:09 följande:
    Den började på äl+9, BIM-5, fast då var det en liten klick levrat på morgonen när jag duschade...
    Var din längre trots äl vid normal tidpunkt? Kommer ihåg att du plussade på BIM+8 eller så?
    Det kan ju vara en liten nidationsblödning, vet flera som haft det när ägget fäst (sen KAN man jag ha lite blödningstrassel efter avslutade hormonella preventivmedel ex ppiller och om man haft mf- det hade jag)...
    Ägget fäster ca 5-12 dgr efter äl.

Min äl var säkerligen mkt senare än jag trodde. Vi var ute på landet över nyår och jag beräknade att ÄL skulle komma den 1 jan (hade varit som klockan med cyklerna det senaste halvåret!), tog min sista äl-sticka den 1 jan och INGET UTSLAG. Tänkte att "ja, den kommer väl snart ändå om några dagar", tog inga fler stickor den månaden. Sen var mensen försenad 2 dgr och jag hade magsmärtor med neg. g-test "testa tidigt".
    Första vag. UL visade förtjockad slemhinna, g-test BIM+4 neg., sen testade jag pos. på BIM +8, kom direkt på det digitala "GRAVID". Då trodde man på nästa vag. UL som visade graviditet att det något sånär stämde med beräknad BIM iaf, men nu på RUL vill de flytta fram minst 10 dgr. Får se! 

Men som sagt, All kan hända i bebisvärlden! 
  • Adora1
    ACJL skrev 2011-05-19 09:33:21 följande:
    Det där var jag med om med son nr 2. Plussade på BIM+8 och på rul blev jag framflyttad 10 dagar (och det stämde). Blev nästan galen när plusset aldrig ville komma!

Jag har ju haft jätte lång och oregelbunden menscyckel på senare tid, men jag tror att den här månaden hade jag jätte kort ist?! Kan det vara så när man har oregelbunden mens, ibland lång och ibland kort?
    Ja, så var det för mig innan dottern blev till, nån cykel var 21 dgr och nån 42, suck...Jobbigt när man vill göra barn och det går åt tonvis med äl-test vid oregelbundenhet...Dyrt...
    SoMa72 skrev 2011-05-19 10:11:09 följande:
    Jag har ju tagit massor av äl-tester den här månaden och det starkaste var 06-06 maj, sen har det knappt visat nånting, så antingen hade jag äl då eller så hade jag ingen äl alls? Obestämd Fast vid utebliven äl brukar ju mensen bli försenad väl? Den månaden jag hade utebliven äl (som gyn konstaterade) kom ju mensen på bim+5. Inget blod idag heller utan bara lite brunt vid toabesök (ursäkta att jag är så ingående, men alla är ju vana). Sen känns det inte som om jag skulle vara gravid, har inte ont i brösten för fem öre, men det behöver visserligen inte betyda nåt.  

Ja, allt kan verkligen hända i den världen Skrattande  
     Gyn sa att min äl hade UTEBLIVIT vid gynbesöket BIM +4 denna gången. Ha ha jag hade ju bevisligen haft äl eftersom jag var gravid! Så de kan ha fel också... men de säger att vid uteblven äl kan cykeln bli längre, det har jag också hört!
    Håller iaf tummarna för dig att det är nån inneboende Glad 
  • Adora1

Du hade inte tidigare tester? Kan varit så att om du hade tagit test någon/några dagar tidigare hade äl.stickan lyst positiv? Ibland kan äl kicka igång direkt efter mens, så blev en av mina brorsdöttrar till...

• Adora1
    ACJL skrev 2011-05-19 11:05:03 följande:
    Nu ringde dom från gyn och jag fick en tid 1/7, ok om BARA 6 veckor! Frågade om dom inte hade någon tid tidigare men det hade dom inte, bara om jag ville gå till en man och det vill jag inte. Tycker det kan vara nog stressigt ändå, är lite löjligt jag!
    Oj, 6 veckor! Kan du inte gå privat? Kanske finns nån klinika som kan ta emot dig tidigare med en kvinnlig gynekolog?
    MiAmore skrev 2011-05-19 11:59:24 följande:
    Hej tjejor! Jag har knappt varit på Fl öht på 1-2 v för att jag har varit/är så SJUKT trött, o illamåendet är riktigt intensivt till o från. Har spytt nästan varje morgon i snart en vecka nu. Bönan gör sig ordentligt påmind mao. Hoppas ni mår bättre. Kram!
     Ojoj, en riktig hormonstorm för dig och Bönan! Jobbigt att kräkas, hoppas du får i dig vätska och nåt ätbart ibland! Nån tipsade i nån tråd om ingefäratabl. från Life hälsokost. Jag körde med Postafen, en halv tablett var 12:e timme.

• Adora1
    DazHamster: Håller alla tummar för er nu!!! Ja ni får ha sex på måndag innan mannen åker om äl-stickor ej gett utslag i helgen. Spermierna kan ju leva upp till sju dagar i sin väntan. Och sen när han kommer hem på onsdag eller torsdag morgon, så har ni täckt upp perfekt! HEJA!
    Ha ha, vi har knappt tagit några magbilder denna gång och inte lagt upp några på FL, min mage är dock redan enorm Skrattande ... Inga starka magmuskler som håller emot hos mig inte!

Miamore: Hur mår du? Lika illa? Hoppas inte, det är jobbigt att må så illa Rynkar på näsan
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!