SoMa72 skrev 2011-05-18 22:46:09 följande:
Den började på äl+9, BIM-5, fast då var det en liten klick levrat på morgonen när jag duschade...
Var din längre trots äl vid normal tidpunkt?
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
Kommer ihåg att du plussade på BIM+8 eller så?
Det kan ju vara en liten nidationsblödning, vet flera som haft det när ägget fäst (sen KAN man jag ha lite blödningstrassel efter avslutade hormonella preventivmedel ex ppiller och om man haft mf- det hade jag)...
Ägget fäster ca 5-12 dgr efter äl.
Min äl var säkerligen mkt senare än jag trodde. Vi var ute på landet över nyår och jag beräknade att ÄL skulle komma den 1 jan (hade varit som klockan med cyklerna det senaste halvåret!), tog min sista äl-sticka den 1 jan och INGET UTSLAG. Tänkte att "ja, den kommer väl snart ändå om några dagar", tog inga fler stickor den månaden. Sen var mensen försenad 2 dgr och jag hade magsmärtor med neg. g-test "testa tidigt".
Första vag. UL visade förtjockad slemhinna, g-test BIM+4 neg., sen testade jag pos. på BIM +8, kom direkt på det digitala "GRAVID". Då trodde man på nästa vag. UL som visade graviditet att det något sånär stämde med beräknad BIM iaf, men nu på RUL vill de flytta fram minst 10 dgr. Får se!
Men som sagt, All kan hända i bebisvärlden!