• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Lilla Ego 07 skrev 2011-02-06 20:58:47 följande:
    Hur ser dina spökstreck ut då?

Detta var ljust rött men inte så där jättestarkt men även en person med dålig syn skulle ha sett det iaf tror jag.
    Ja om teststrecket var ljust rött är det bara att gratulera! GRATTIS!

RFSU har visat falskt negativt två ggr för mig, men aldrig falskt positivt... 
  • Adora1
    BabyW skrev 2011-02-06 23:28:22 följande:
    Adora1 - måste bara fråga på vilket sätt du fått falsk negativt med RFSU-testet..? Bara av ren nyfikenhet, alltså.
    Falskt positivt är ju omöjligt att få. Som tur är! Det är ju ENBART vid graviditet som det finns HCG i kroppen (förutom då vid medicinering av något preparat som innehåller HCG, vill säga).
    Testade med RFSU Testa Tidigt innan BIM (alltså mindre än en vecka innan BIM, morgonurin) med dottern och det var blankt. Sen testade jag positivt med Preg (och RFSU) på BIM. Men det kan ju ha varit att ägget fäste väldigt sent iofs..
    Sen denna gången testade jag med RFSU Testa tidigt BIM +2 (morgonurin)och fick blankt/neg. Och var bevisligen gravid. Och enligt VUL stämde det rätt så exakt med utebliven mens sa min Gynekolog, så jag hade nog inte längre cykel heller....
    Ja, eller hur är det tur att man inte får falskt positivt! 
  • Adora1
    Tiina84 skrev 2011-02-13 10:27:07 följande:
    Hänger gärna med er en månad till :)

Det sjukaste är att jag trodde verkligen jag var gravid eftersom mensen var sen. Hade bim den 10/2. Brukar aldrig va sen. Sen att jag hade så ont i mina bröst. Kunde knappt röra dom så ont gjorde det. Aldrig känns så innan. Men eftersom mensen skulle kommit nu så borde det ju va den. Får vänta och se om den kommer igång ordentligt. Annars testar jag igen nästa vecka.
    Jag testade negativt BIM +2 med morgonurin och RFSU:s extra känsliga test. Trodde det var kört...Men BIM +8 plussade jag. VUL har i efterhand visat att BIM-datumet stämde så jag testade inte för tidigt heller....
    Ville bara säga att det är inte kört för dig än!
  • Adora1
    Limpan 83 skrev 2011-02-14 09:16:50 följande:
    Jag har Plussat!! Jag har plussat!! Kan inte fatta det!!! Fick ett fint och tydligt streck nu på morgonen, inte lika starkt som kontrollstrecket men nästan! Ringde min pojkvän och gav honom den bästa alla hjärtansdagpresenten :)

MEN, jag tar inte ut något i förväg. Hade ju nyss ett missfall och blev nu gravid 3½ cecka efter det, så har ingen aning om hur långt jag gått nu. Är nog alldeles föärskt. Är nu livrädd för mf igen och det känns lite som att jag inte kan glädjas just nu till 100% Rynkar på näsan Ska ringa bm nu, bleb´v lovad ett tidigt ultraljud denna gången då det gått fel för mig 2 ggr tidigare.
    Stor alla Hjärta:s dag kram till er
    GRATTIS LIMPAN!!!!
  • Adora1
    Bebis11 skrev 2011-02-14 17:01:13 följande:
    Jag har PLUSSAT Skrattande BIM är om 6 dagar
    Super gladSkrattande
    GRATTIS BEBIS11!!!
  • Adora1
    Kitty 82 skrev 2011-02-21 09:58:25 följande:
    Jag har KANSKE plussat

Mend et är super tidigt då för jag fick utslag på CB digital ÄL.test i tisdags och idag morse så fick jag ett svagt men synligt plus alltså ett rosa streck brevid kontrollstrecket men så fort efter ÄL jösses amalia. det e ju bara 4-6 dagar efter ÄL...
    Kommer lägga in en bild på detta ikväll i min tråd under planerar barn-Graviditetstest.

Men jag vågar inte tro på det än för när man får en glad gubbe på äl-test dröjer det väl 12-48 timmar innan man har äl?

Helt otroligt. Kanske Glandin-25 var ett lyckopiller iaf
    Jag har läst här på FL att man kan få positivt utslag på ÄL-test när man är gravid. Men positivt på graviditetstest ska betyda att man är GRAVID! Kanske var det inte ÄL du hade för några dagar sen utan du är gravid sen den förra ÄL?
  • Adora1
    Kitty 82 skrev 2011-02-21 10:11:19 följande:
    Men jag tog ju clearblue digitala test samt testlagrets ägglossningstest sen några dagar efter förra mensen och dom gav aldrig utslag förrens då förra veckan så äl måse ju varigt då.

Är dock väldigt rädd för att testa igen :-s
    Jaha, men ägget kanske fäste jättetidigt då? Det ska ju vara säkert med ett positivt g-test! Prova igen om någon/några dagar! Ska hålla utkik efter bilden ikväll!
  • Adora1
    Kitty 82 skrev 2011-02-23 07:15:51 följande:
    Jag ger upp nu. I morse tog jag tre olika G-test

Preg: Neg eller supersvagt är svårt att säja (Kan vara spökstreck eller Inbillning)

Wondfo: Super svag skugga bara i viss vinkel ( Kan vara spökstreck)

RFSU: Super svagt streck vid kontrollstrecket på rätta stället (Kan vara spökstreck)

Känns så hopplöst detta, känns bara som jag får spökstreck.
    I och med jag bara har 10 dagar mellan ÄL och BIM så har ju jag BIM nu på fredag så läget ser ju inte hoppfullt ut.

Gråter Rynkar på näsan Skrikandes
    Jag fick helt blankt/negativt g-test på BIM + 2 och trodde ju det var helt kört, men det visade en vecka senare att jag var gravid! Och UL har sedan bekräftat att BIM-dagen var korrekt. Så ge inte upp än!!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!