• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

DazHamster: Ville bara skriva att jag tycker du är jätteduktig som tänker så om din rökning och väldigt omtänksam om din omgivning är du! När plusset kommer blir det lättare att sluta!
    Det är ju jättesvårt att sluta när man har ångest i görabarnkarusellen med allt vad det innebär av osäkerhet och längtan. Försök hålla nere antal cigaretter per dag, så gör det mindre skada på din hormonbalans med ägglossning etc.
    Tycker definitivt du kan be om ett VUL, jobbigt för dig att gå och vänta. 
  • Adora1
    DazHamster skrev 2011-02-27 12:35:29 följande:
    Men ja tycker liksom varför ska alla andra drabbas av en dumhet som jag själv väljer att göra men inte dom? Nä man måste visa respekt för folk tycker ja =)
    Jomen precis de e ju liksom de ja tro att de kommer bli för då har man en belöning att se framemot =) Jo jag har dragit ner jättemkt för förut rökte ja nästan ett paket om dagen men nu röker ja ett paket på tre dagar men försöker som sagt trappa ner.
    Jomen då ska ja göra de men tror du att den här slemhinnan kan återbildas?
    Jag vet inte om slemhinnan...Ring Gyn eller 1177 och fråga!
  • Adora1
    Baby W: Jag har trott jag har varit sjuk med feber när jag varit gravid. Ett klassiskt symtom. Ville bara säga det.
    Kram till dig! 
  • Adora1
    Baby W: Det har diskuterats om paracetamol möjligen skulle kunna påverka fertiliteten hos pojkfoster, en ganska liten studie har gjort som  lite pekade åt det hållet. Men underlaget är inte stort nog för att dra några slutsatser än enligt min barnmorska (detta blåstes som vanligt upp i media där man vinklade det som man ville också), så rekommendationen är fortfarande att ta Panodil när man har ont/feber som gravid.
    Jag håller alla tummar för dig nu!!!!!!! 
  • Adora1
    MiAmore skrev 2011-03-22 19:57:23 följande:
    Blir inget ikväll kan jag säga Frågade maken rakt ut om han tror att han skulle orka med en runda ikväll också. Fick ett rakt och ärligt svar "nej älskling, det tror jag faktiskt inte". Så, det är bara att hoppas att någon av spermierna från i söndags och/eller igår fortfarande lever och hittar rätt idag
    Så har det varit båda gångerna jag har blivit gravid, att vi inte "prickade äl" utan hade sex 3-4 dgr innan äl. Har bara blivit så men det funkade iaf...Håller alla tummar för dig nu!!!
  • Adora1
    Bia 80 skrev 2011-03-23 07:26:56 följande:
    Av nyfikenhet: Har du fått flicka eller pojke? Det andra barnet förstår jag om du inte vet ännu

Vi har under två försök missat ÄL med 3-4 dagar och inget hände. Sen körde vi ÄL stickor och prickade rätt på och det tog sig. Jag tror det har med spermiernas kvalitet mm att göra oxå (men samtidigt har jag fått för mig att det finns en liten kille som gror därinne...)
    Första var en flicka, andra vet vi inte än men mannen tror det är en flicka (det sägs att de spermierna lever längre och har tålamod att vänta, låter kvinnligt Flört)
  • Adora1
    BabyW: Jag är ledsen för alla svårigheter din familj går igenom nu. Skickar en Kram!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!