• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Brooklyn skrev 2011-01-28 15:53:10 följande:
    Här börjar jag närmar mig BIM som jag har nästa fredag. Men i tre dagar har jag sprungit på toa hela tiden och kissat. Har dessutom haft två dragningar i tjejmagen.. Hoppas gör man ju men många dagar kvar än..
    Kan man känna nått så tidigt?
    Man kan känna innan BIM! Med dottern kissade jag hela tiden innan BIM, trodde jag hade urinvägsinfektion ha ha...
  • Adora1
    Brooklyn skrev 2011-01-28 15:56:27 följande:
    Låter ju bra.. jag var också lite orolig att jag fått en uvi...haha.. men har inte ont på nått sett.. är bara väldigt nervös inför bim denna gång.. Änu mer idag eftersom min älskade storasyster förlorade sin bebis i magen i natt. I vecka 20...
    Det finns inga ord som räcker till när sånt händer. Det berör en ändå in i själen.

Jag hoppas du har nåt i din mage iaf. Håller tummarna. 
  • Adora1
    Bäbis2011 skrev 2011-01-28 19:17:09 följande:
    Har äl idag! Hoppas hoppas! Den var tidig..Jättestarkt streck på stickan :)
    Mys mys ;)
    GladAll lycka med myset!
  • Adora1
    baby88 skrev 2011-01-28 22:07:54 följande:

Hej tjejer, min mens skulle vara  den 25 men ända fram tills nu
    så har den inte kommit iaf. Hoppas på ett plus!

Håller tummarna! Några symtom? När ska du testa?
  • Adora1
    baby88 skrev 2011-01-29 13:11:22 följande:
    Testade idag visa sig ett plus. Tack för tummarna nu håller jag upp dom för er.
    Gaser, törst, ömma bröst, genomskinliga flytningar och oregelbunden mens sist.
    GRATTIS till plusset!!
  • Adora1
    MiAmore skrev 2011-01-29 13:20:19 följande:
    GRATTIS till ditt plus och hoppas att du har rätt om mig 
    Detta kommer bli en låååång vecka för mig! Bim först den 7/2 Obestämd
    Håller tummarna för dig!!!
  • Adora1
    BabyW skrev 2011-01-29 17:07:27 följande:
    Förstår att din väntan också är lång, men väntan innan ÄL är ju kul då man ska mysa bort tiden, medan väntan mellan ÄL och BIM inte är för fem öre rolig utan bara dryg, eländig, jobbig, tröttsam, tråkig och bara sååååå lång!!!  Demon  Ser gärna att den är den 8-9 feb nuuuu!!  Tungan ute  Och då självklart att vi alla som har BIM runt den tiden får våra plus också. Annars är ju dagarna kring BIM ingen hit direkt... 
    Snabbspol......Trist att vänta! Jag håller på dig !
  • Adora1
    BabyW skrev 2011-01-29 17:29:24 följande:
    Tack söta Adora!!! Mår du bra?
    Det är bra tack! Magen syns redan (5+5), putar rejält...Min kollega sa det direkt när jag klev in genom dörren på jobbet: "Det DÄR är en gravidmage, helt solklart!"
    Ha ha, så mycket hemligt blev det!

Vad gör du för att få tiden att passera nu då?
  • Adora1
    BabyW skrev 2011-01-29 22:58:22 följande:
    Åh GUUUD  vad mysigt med mage!!! Drömmer  Nej det är svårt att gålla hemligt om det syns tidigt. Det två senaste graviditeterna jag påbörjade (mf) syntes jättetidigt på mig med!! Men det är gosigt ändå...  Tungan ute  Skönt att du mår bra!! Underbart att höra!  {#emotions_dlg.flower}

Jag tycker inte jag får den där eländiga tiden att gå alls!!  Rynkar på näsan Jag har en lutealfas på 16 dagar (naturligtvis kan den inte vara normal eler kortare utan måste vara längre på mig! Demon) Har tio dagars väntan kvar. Jag vet inte hur jag ska få tiden att gå! Jag vet att det är dagens i-landsproblem att gnäla över långt lutealfas, men jag vill bara så gärna vara där och veta hur det ligger till... NUU!!! Får väl cykla jorden runt så länge eller nåt..?!  Flört

Kan du skicka hit lite graviditetsbaciler å mitt hål, kanske...?  Tungan ute

Kramar
    Jag skickar bacillerna nu::::::::::::::::::::::::::::::::::::::Glad

Usch och fy för lång lutealfas....Antingen får man ha fullt upp hemma med mycket gäster etc så tiden känns lite snabbare, eller så kan man sova så mycket som möjligt..eller jobba över..eller hänga på Tradera och köpa saker man inte behöver...De dagarna mellan ÄL och BIM kan verkligen kännas som ett helt ÅR.....
  • Adora1
    Chokladmuffins skrev 2011-01-30 08:25:58 följande:
    Va härligt att din mage redan syns.. LIte avis faktiskt.. Jag går in i v.7 imorgon och här går magen fortfarande platt som en pannkaka går nästan mer inåt.. =(
    Adora: Härligt att du redan fått mage Fast kanske inte så roligt om du tänkt hålla det hemligt ett tag Tungan ute

Ja, det är trevligt Glad..Men inte så hemligt om man säger så...
    Men det är ju lyxproblem, spelar inte så stor roll i det stora hela så klart..
    BabyW skrev 2011-01-30 09:58:33 följande:
    Åhh tusen tack för bacillerna!!!  Hjärta  Hoppas dom är riktigt smittsamma!  Tungan ute

Jag blir lite fundersam och smått orolig här nu...  Skäms  Jag får såna hugg i magen när jag hostar eller nyser och ävn när jag reste mig hastigt ur sängen. Jag måste ligga dubbelvikt för att lindra det!!  Rynkar på näsan  Gör mest ont på höger sida, men känner även lite på vänster sida...  Jag är på ÄL +7 idag.

Är det någon som haft nåt sånt eller vet vad det kan bero på??  Obestämd
    Det kan ju vara någon aktivitet i äggstockar/livmoder som är helt ofarlig, ex nidation Glad. Äggstockar som sänder ut olika hormoner kan göra ont med. Håller tummarna!!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!