• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

BabyW skrev 2011-01-22 13:07:20 följande:
    Måste bara få säga att idag känner jag mig löjligt nöjd och stolt över mig själv. Jag lyckades utan att svima (!!!), ge mig själv min Ovitrelle-spruta! Härligt!!!  Skrattande  Det är faktiskt mindre obehagligt att göra det själv, än nån annan gör det på mig. Så nu vet jag att jag är redo inför att ge mig själv min spruta varje dag när vi väl får plus!  Tungan ute  Känner mig som ett barn som är nöjd över en sån skitsak, men jag är såååå rädd för sprutor annars ju...

Nu gäller det bara att försöka få till det "tillräckligt" mycket nu i dessa ÄL-tider. Inte det lättaste då min kära man har fått HALSBÖLD!!  Rynkar på näsan  Stackare!! Inte så konstigt att han fått nåt sånt kanske, med tanke på att sedan Lucia har min dotter haft 3 halsflussinfektioner och min son har på samma tidsperiod haft halsfluss en gång och nu har han scharlakansfeber. Suck!!!

Han var så söt bara, min älskling, för han sa att så fort han känner att febern är nere mellan varven, så kommer han slänga sig på mig... Tur han har humorn i behåll iaf!  Tungan ute

Jaja... Dagens i-landsproblem!  Flört
    GladMycket bra, du SKA vara stolt över att du överkommit det hindret!!

Stackars er, jag tycker det låter som ett riktigt problem jag! Tur att han har humorn (och viljan!!) i behåll hi hi... 
    Håller verkligen alla tummar för er!

Här lyser mensen med sin frånvaro, tyckte Gyn sa att den skulle komma "när som helst" pga den tjocka slemhinnan...Men icke! Min kropp är bara bluff och båg just nu...Och mannen började undra om inte tjock slemhinna även kunde betyda att man var tidigt gravid och "tänk om g-testet du tog på Gyn visade fel, du tog ju det på dagen och bara en timme efter du hade kissat"...Men NEJ, jag vill att mensen ska komma.....Så jag får börja om, detta är tortyr, dumma kropp som var/är skengravid!! Tydligen är inte ens utebliven mens ett tecken på graviditet, då kan man inte lita på nånting känns det som... Nu fick jag skriva av mig, pust!!
  • Adora1
    AgnesGN skrev 2011-01-22 13:33:56 följande:
    Här inväntas oxå mensen som hos Adora1.

Testet minusade jag på i morse, mensen 5 dagar sen. Väntar, och väntar och väntar... Har iofs väntat på mensen sen i måndags. Men nu är hoppet verkligen ute att det skulle vara en liten knodd där inne.

Dock tycker jag att det är ORÄTTVIST att ha mensvärk som jag hft sen i SÖNDAGS när inget kommer!!!! Ska jag ha ont i över en vecka, SEN kommer mensen och så gör det ÄNNU ondare? Vad är meningen!!! F*N oxå!!!

Jag orkar inte. Vill bara gråta, låta mensen komma så minsta rest av hopp som finns kvar kan försvinna ut genom fönstret. Så man kan få ÄL igen och sexa som en kanin så kanske, kanske man får en liten... Är väl bara att ge sig och inse att JANUARI är kört... Får väl inte mens förrän i mars eller ngt... Jaja, får väl skaffa mig en vårbebis 2012... Men har jag riktigt jävla otur kan jag väl inte få barn heller... Som man längtat...

Men vem är jag att gnälla egentligen?? Jag har inte fått mass MF, jag har inte försökt i flera år och det inte går... Jag är bara en töntig idiot som längtar med hela kroppen, sitter och surar för mig själv inne i min egen vrå... Förlåt alla. Jag menar inte att klaga, men jag orkar inte tänka positivt just nu,,,,
    Man måste få avreagera sig! Det är därför FL finns...Skriv av dig så mycket du orkara!!
    MiAmore skrev 2011-01-22 13:35:39 följande:
    BabyW: Klart du ska känna dig nöjd o stolt Hatar också sprutor..
    Vad är halsböld för något?

Jag skulle hålla mig härifrån from. idag, men känner mig "tvungen" att skriva av mig lite.
    Efter att mensen kom denna månaden, sa min man när jag sa att "det kanske inte är alltid vi orkar ha sex tre dagar på raken kring äl", att "men då får vi se till att klara det!"
    Jag visade tydligt för en stund sedan att jag ville ha sex. (han vet om att jag fått pos äl test idag och att det innebär att jag har äl någon gång mellan idag-månd. Jag misstänker att jag har det idag)   Då bara ler han o säger "äälskling". I en ton som sa "älskling ge dig, vi hade sex igår". Ok, jag ska väl inte sura o känna mig besviken på honom ännu, kanske har han fått upp lusten tills jag kommer hem från jobb ikväll/natt (jobbar 16-23). Men just nu känner jag "jaha.. var det bara tomma ord för att trösta mig, när mensen kom eller?!"
    Ja, man kan bli så ledsen av sånt verkligen!! Usch, klart du blev besviken , hade jag med blivit! KRAM!

• Adora1
    Babydreamer skrev 2011-01-22 17:05:36 följande:
    Hej tjejer! Mensen tog slut för några dagar sedan men nu ligger jag däckad i feber :( så jag ger upp hoppet om bebis denna gång oxå, dels är jag ju osäker på när jag har ÄL och dels för att jag inte vet hur länge jag kommer vara sjuk och därmed inte orkar att ha sex...

BabyW: Skönt att det gick bra med sprutan! :) Nu hoppas vi på att det leder till ett starkt plus!

MiAmore: Då hoppas vi att det tog dig denna gång. Håller tummarna för dig! Du förtjänar ett fint plus nu!!!
    Åh nej, typiskt! Krya på dig!
    Moria skrev 2011-01-22 17:52:21 följande:
    Ett stort fett MINUS på stickan så nej jag är inte gravid..men d var som jag trodde det.

Måste beställa tid på gyn till veckan då så jag får veta hur d står till där inne...hehe
     F-n vad störigt! Hoppas Gyn kan ge dig klarhet!
    AgnesGN skrev 2011-01-22 22:44:25 följande:
    Hur SJUKT den än låter så är jag glad att jag inte är ensam.... Tungan ute Förlåt men...

Just nu känns det inte ens lönt att testa, är nog inget där.... För det hugger i magen, ONT, som om NU kommer mensen, känner hur det typ rinner till och springer på toa för att sätta dit en binda, men nej... Är bara kraftiga flytningar... VAD?!?! Kom då!! =P Luras inte dumma kropp.
    Jag ska testa imorron igen med CB digital, jag MÅSTE se det svart på vitt "Inte Gravid" innan jag kan gå vidare. Iom att mensen fortfarande inte kommit och jag testade senast i tisdags BIM + 2. Sen ska jag gå vidare och bara vänta in mensen..Inte så lätt när man är helt skengravid men jag ska försöka.....

• Adora1
    BIM-listan

Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Annakohler  -  ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)
    Mischao
      -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Zophy  -  ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
    Kitty 87  -  ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
    ACJL  -  ÄL  26 dec? / BIM 8 jan ( 1:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Lhea79  -  ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
    Linnsi  -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
    Längtarefterbebis  -  ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Adora1  -  ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)
    Skrus  -  ÄL 25-31 dec / BIM 15 jan (3:e försöket)
    Tigern01
      -  ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    Bäbis2011  - ÄL 3 jan ? /  BIM 17 jan (5:e försöket)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10) 
    AgnesGN  -  ÄL 1-4 jan / BIM 17-20 jan? (1:a försöket, 1:a barnet)
    Johannag   -  ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)
    Swn  -  ÄL 6 jan / BIM 20 jan (7:e/8:e försöket, 2:a barnet)

Redhed83  -  ÄL 6-8 jan / BIM 22-24 jan (6:e försöket)
    Chokladmuffins
      -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Malika  -  ÄL 11-14 jan? / BIM 25-28 jan (försökt sedan April)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    T inne  -  ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
    Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)

Dellz   -   ÄL 15 jan / BIM 29 jan (? försöket)
    Skyrocket  -  ÄL ? jan / ca BIM 30 jan (3:e försöket)
    LilyRose  -  ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)
    Daniela01   -  ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)
    Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)

Elisabet K   -  ÄL16-17 jan / BIM 1 feb (4:e försöket)
    HallonS  -  ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    DazHamster  -  ÄL 20-22 jan / BIM 3-5 feb (11:e försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (8:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL 22 jan / BIM 5 feb (7:e försöket)
    Jaspis78  -  ÄL 19 jan / BIM 6 feb (? försöket)

BabyW  -  ÄL 23 jan / BIM 9 feb (1½ års försök)
    Tiina84  -  ÄL 27 jan / BIM 10 feb (6:e försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)
    Bia 80  -  ÄL 31 jan / BIM 16-17 feb (2:a försöket, 2:a bebben)
    Kitty 82  -  ÄL? / BIM 18 Feb (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Borago)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på Bim -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    LizzB  -  plus på BIM -5
    Adora1 - plus på BIM + 8

JAG TESTADE POSITIVT IDAG MED CB DIGITALT!!!! KAN INTE TRO DET, TESTADE JU NEGATIVT MED RFSU BIM + 2. MÅSTE HA HAFT LÄNGRE CYKEL ÄN JAG TRODDE....GYN SÅG JU EN FÖRTJOCKAD SLEMHINNA PÅ VUL OCH EFTERSOM GRAVTESTET VAR NEG. UTGICK VI IFRÅN ATT MENSEN SKULLE KOMMA...
    TESTET IDAG VISADE ÄNDÅ  "GRAVID 2-3".....CHOCKAD...
  • Adora1
    BabyW skrev 2011-01-23 12:36:57 följande:
    Nej men GUUUUD vad roligt!!!!!  GRATTIS!!!!!!!!!!  Hjärta
    Tack! Är i chock, ska kolla med VUL igen så allt ser bra ut men det borde det väl göra?! Så många svängar nu så jag blir helt yr...

Hur mår du idag? 
  • Adora1
    BabyW skrev 2011-01-23 13:04:40 följande:
    Ja, det är mycket att ta in!! Skrattande  Är iaf sååå glad för din skull!  {#emotions_dlg.flower}  Klart det ser bra sut! Tänk positivt och försök njuta av glädjeruset.  Tungan ute  Hur mår du själv?? Förutom chocken, alltså. Vad säger din man?! Galet lycklig, gissar jag??  Glad

Jo då, jag mår sådär idag. Har huvudvärk som heter duga idag och har feber. Mannen som har smittat mig. Hoppas VERKLIGEN inte att jag också får nån halsböld bara...  Rynkar på näsan

Har inte så mycket "besvär" av ÄL idag men det brukar jag inte ha när det är på höger sida det ska släppa, men har jättemycket känningar när det är på vänster sida, vilket det oftast är.

Nu ska jag bara se till att vi "får till det" några gånger idag, så vi också kan få ett plus här hemma.  Flört

Stora grattiskramar från oss  Hjärta
    Tack snälla! Mannen vill knappt vara glad förrän vi "har kollat igen" och tagir "några fler g-tester" ha ha...För mycket nu tycker han "Du sa ju att du inte var gravid"...Ja, RFSU har ljugit för oss förr....Men aldrig CB (kanske en slump...)

Stackars dig, hoppas du inte blivit smittad!!! Heja heja...... 
  • Adora1
    DazHamster skrev 2011-01-23 13:28:16 följande:
    Ett jättestort Grattis till dig :D:D vi andra får försöka hinna ikapp er alla plussare nu =) själv så tror ja att ja hade ägglossning nu imorse, de liksom molde åh högg i vänstra sidan åh då ja kom hem från jobbet ville ja fort stutsa ner i sängen åh mysa med karln åh han bara fräser ifrån att vi ta de ikväll :(:( ja blev bara så j*vla ledsen känns liksom som att han inte vill fast han har sagt att han ska "offra" sig extra mkt vid ägglossning.. jag förstår inte?! om inte annat får ja hoppas på att de har tagit sig sen dom tidigare dagarna :)

Nä nu ska ja gå och lägga mig vilket ja skulle ha gjort för typ 6 timmar sen xD ska ju jobba sista natten inatt =)  men FL håller en uppe :P
    Godnatt/godeftermiddag allihopa =)
    Nä usch vad ledsen jag hade blivit!! Klart de får ställa upp, tänk så mycket vi får genomlida, inte mycket begärt med satsen där liksom....Man bli jätteledsen, det ligger ju i bådas intresse! Kram

Ps TACK FÖR ALLA GRATTIS, BLIR JÄTTEGLAD!!

• Adora1
    T inne skrev 2011-01-23 18:11:43 följande:
    Mega stort grattis till dig Andora1. Fan va gött. Hoppas ja får joina dig i slutet av nästa vecka :)
    Tack!! Håller tummarna för dig!!
    Daniela01 skrev 2011-01-23 18:15:00 följande:
    adora1 Jättestort GRATTIS till er!!!!
     Tack snälla!

BabyW: Tack snälla du! Hoppas du mår bra när du vaknar imorron!

• Adora1
    HjärtaHjärta

BIM-listan

Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Annakohler  -  ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)
    Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Zophy  -  ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
    Kitty 87  -  ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
    ACJL  -  ÄL  26 dec? / BIM 8 jan ( 1:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Lhea79  -  ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
    Linnsi  -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
    Längtarefterbebis  -  ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Skrus  -  ÄL 25-31 dec / BIM 15 jan (3:e försöket)
    Tigern01  -  ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    Bäbis2011  - ÄL 3 jan ? /  BIM 17 jan (5:e försöket)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10) 
    AgnesGN  -  ÄL 1-4 jan / BIM 17-20 jan? (1:a försöket, 1:a barnet)
    Johannag   -  ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)
    Swn  -  ÄL 6 jan / BIM 20 jan (7:e/8:e försöket, 2:a barnet)

Redhed83  -  ÄL 6-8 jan / BIM 22-24 jan (6:e försöket)
    Chokladmuffins  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Malika  -  ÄL 11-14 jan? / BIM 25-28 jan (försökt sedan April)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    T inne  -  ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
    Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)

Dellz   -   ÄL 15 jan / BIM 29 jan (? försöket)
    Skyrocket  -  ÄL ? jan / ca BIM 30 jan (3:e försöket)
    LilyRose  -  ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)
    Daniela01   -  ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)
    Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)

Elisabet K   -  ÄL16-17 jan / BIM 1 feb (4:e försöket)
    HallonS  -  ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    DazHamster  -  ÄL 20-22 jan / BIM 3-5 feb (11:e försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (8:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL 22 jan / BIM 5 feb (7:e försöket)
    Jaspis78  -  ÄL 19 jan / BIM 6 feb (? försöket)

BabyW  -  ÄL 23 jan / BIM 9 feb (1½ års försök)
    Tiina84  -  ÄL 27 jan / BIM 10 feb (6:e försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)
    Bia 80  -  ÄL 31 jan / BIM 16-17 feb (2:a försöket, 2:a bebben)
    Kitty 82  -  ÄL? / BIM 18 Feb (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Borago)
    Hönan - ÄL 14 / BIM 30/1 (2:a försöket m insemination)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på Bim -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    LizzB  -  plus på BIM -5
    Adora1 - plus på BIM +8

HjärtaHjärta
  • Adora1
    DazHamster skrev 2011-01-24 03:27:32 följande:
    Jo men precis de är ju inte så att man är överlycklig då mensen kommer och tror att man mår hur prima som helst! jag har t.o.m. gått i "självmordstankar" just då mensen kommit men de släpper ganska snabbt som tur är och jag är inte/har aldrig varit en självmordsbenägen människa men de här tär ju rejält på psyket :( Men nya tag helt enkelt =)
    Känns så skönt att ha er som peppar en då karln inte kan göra det =)
    Ja, FL fyller en stor funktion helt klart! Man måste få prata av sig med andra som förstår hur det är! Att få mensen slipper ju mannen/partnern även om han blir besviken så är det inte så fysiskt påtagligt att det inte blev nåt..
    Hoppas det känns lite bättre för dig snart!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!