• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Fru Dahllöw skrev 2011-01-30 19:19:38 följande:
    Hmmm...   igår när jag duschade....   upptäckte jag att mina vårtgårdar (alltså inte hela brösten) var fulla med små "knölar" typ knottror....   ganska höga...  röda i färgen och lite ljusare i mitten....   Tycker även att mina bröstvårtor blivit lite större....

Någon fler som fått så?
    När har du BIM? Kan ju vara ett tidigt graviditetstecken kanske...
    dellz skrev 2011-01-30 22:11:28 följande:
    bim dagen e över =) å ingen mens än men vågar inte testa!
    jag har fått en del vita flytningar å kramper i tjejmagen som gör ont=(  jag vet att man kan få ökade flytningar vid grav... men ont där nere?
    Det låter ju mycket lovande! När ska du testa?
  • Adora1
    DazHamster skrev 2011-01-31 01:30:28 följande:
    Jag blir galen jag har verkligen en tarzan som hänger åh slänger i äggstockarna, gör ju skit ont! känns som att mensen kommer när som helst men den har aldrig kommit för tidigt bara försent :S fattar verkligen ingenting men tänker inte göra ett gravtest förrän 3 feb om inte mens h-vetet har dykt upp hoppas inte! :) har aldrig varit skengravid heller vet ju inte hur de känns att vara gravid :/ men av alla att döma så verkar det vara en helt underbar upplevelse :D ni får gärna komma med tips ni som varit gravid om hur de känns åh gärna vad man inte bör äta åh vad man kanske skulle behöva äta mycket av, kanske någon rolig förlossningshistoria så man kanske glömmer bort den långa tiden till BIM :D
    Hej! Jag hade jätteont på vänster sida, upplevde det som äggstockssmärta och trodde det var en cysta. Men det var en helt normal graviditet visade det sig. Gynekologen sa att det kan göra ont i äggstockaran när de är aktiva och producerar ex. graviditetshormoner...
    Det man "bör" undvika om man är gravid är alla mögelostar, kallrökt kött, rökt/gravad lax, fabriksförpackad sushi, alger, ginsengtillskott, viss fisk som fångats i insjö/Östersjö pga kvicksilverhalt etc. Livsmedelsverket har listan!
    Hoppas du plussar snart då! Håller tummarna!
    Jag jobbar natt och det sniiglar sig fram tycker jag, vill hem och sova!
  • Adora1
    DazHamster skrev 2011-01-31 03:11:51 följande:
    Jaha oki själv så kan ja inte sova vilket är bra iofs då ja kliver på natten nu på måndag kväll men ja har så ont åh just nu är de inte äggstockarna nu är de typ livmodertappen känns de som de sticker åh ilar åh har sig... de här är inte mensvärk! det är inte ens i närheten :S Tänk dig att du har en väääldigt lång nål som någon sticker upp i puppeluren på dig flera ggr så känns det just nu åh de är obehagligt :S kan urinvägsinfektion kännas så? senast ja hade uvi va då ja va liten iaf vad ja vet men då jag har kissat nu så har de liksom kittlats till på slutet inte svidit men de är inte varje gång. I don´t get it helt enkelt xD Vad jobbar du med då? Jag hoppas verkligen att de är en bebis här i magen för så mkt karln min har fått slitit åh total däckat som en liten bebis så hoppas ja verkligen att han har gett oss ett mirakel. Då är han fan värd att pyssla om i nio månader tills bebisen kommer =) hoppas alla plussar nu för de ska bli värsta babyboom året de här :D
    Livmodertappen kan påverkas och bli känslig när man är gravid, man kan ha allt möjligt obehag i den kvinnliga delarna..Ring till Gyn och be att de kollar så det inte är nån infektion!
    Jag jobbar som sjuksköterska Glad

Hoppas det blev bebis nu när ni slitit så hårt Solig
  • Adora1
    dellz skrev 2011-01-31 12:04:45 följande:
    ååå nu e jagnervös..... vågar dock inte hoppa av glädje än!!!!!
    är på bim +1 idag och har gjort ett test..   jag kan se ett streck men det är dock väldigt svagt...ringde till min vän som kom och hon kan me se =)..    försökte ta kort med mobilen men det gick ej. ska ta ett test imon oxå....ååå spännande!
    Smyg-Grattis.........................Ser absolut ut som ett PLUS! Uppdatera när du testat igen , men det verkar vara solklart!
    Fru Dahllöw skrev 2011-01-31 14:46:02 följande:
    JAAAA!!!!!   
    BIM-1 idag...    Plus-strecket var hundra gånger starkare än kontrollsträcket!!!!!!

*så glad*
     MEN GRATTIS!!!!! Hur mår du?
  • Adora1
    BabyW skrev 2011-01-31 16:13:44 följande:
    Jag var hos min nya gynekolog idag och hon verkade jättebra!  Skrattande Hon tog liter blodprover på mig osm jag ska få svar på i slutet av veckan. Prover som hon tyckte att min gamla gyn borde tagit för länge sedan och hon tyckte dessutom att det var alldeles för länge som jag fårr gå på enkelkur av Pergo utan att vidta någon annan åtgärd... Så vi få se vad hon kommer fram till efter hand. Får bara hoppas att det inte dröjer så länge bara utan att det händer nåt anart. Orkar inte vänta längre...  Gråter
    LÅter mycket bra med den nya! Heja nu då!

• Adora1
    DazHamster skrev 2011-02-05 05:22:42 följande:
    En sak till som ja undrar över om någon haft då ni varit gravida åh de är att ja har fått ett ganska så stort överflöd med flytningar men inte vanliga flytningar utan dom är nästan vit och är som hudlotion :S alltså de blir inte sega trådar utan är bara lite lätt klibbigt men inge mer inte halt eller så mer "strävt".
    Yes, jag hade som vit lotion, rikligt med flytningar innan jag plussade.....
  • Adora1
    BabyW: Låter som mycket goda nyheter! Usch, inte ska du väl ha vintekräksjukan? Det kan väl vara nåt annat istället Flört? Låter ju som du har en del symtom...
  • Adora1
    BabyW: Ja, jag vet, kroppen kan luras så in i vassen och man vill inte bli besviken!
    Men det låter ju ändå som nåt faktsikt...Jag håller alla tummar för ett välförtjänt plus! 
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!