DazHamster skrev 2011-01-31 01:30:28 följande:
Jag blir galen jag har verkligen en tarzan som hänger åh slänger i äggstockarna, gör ju skit ont! känns som att mensen kommer när som helst men den har aldrig kommit för tidigt bara försent :S fattar verkligen ingenting men tänker inte göra ett gravtest förrän 3 feb om inte mens h-vetet har dykt upp hoppas inte! :) har aldrig varit skengravid heller vet ju inte hur de känns att vara gravid :/ men av alla att döma så verkar det vara en helt underbar upplevelse :D ni får gärna komma med tips ni som varit gravid om hur de känns åh gärna vad man inte bör äta åh vad man kanske skulle behöva äta mycket av, kanske någon rolig förlossningshistoria så man kanske glömmer bort den långa tiden till BIM :D
Hej! Jag hade jätteont på vänster sida, upplevde det som äggstockssmärta och trodde det var en cysta. Men det var en helt normal graviditet visade det sig. Gynekologen sa att det kan göra ont i äggstockaran när de är aktiva och producerar ex. graviditetshormoner...
Det man "bör" undvika om man är gravid är alla mögelostar, kallrökt kött, rökt/gravad lax, fabriksförpackad sushi, alger, ginsengtillskott, viss fisk som fångats i insjö/Östersjö pga kvicksilverhalt etc. Livsmedelsverket har listan!
Hoppas du plussar snart då! Håller tummarna!
Jag jobbar natt och det sniiglar sig fram tycker jag, vill hem och sova!