• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

skruttnorpan skrev 2011-01-16 10:28:07 följande:

Malika och daniela- ROCK ON! Bara att köra gärnet nu!!Skrattande

Helene och Adora- Tummen är klistrad i handen för FIIINA plus de närmsta dagarna!

Sandy- MÅÅNGA dagar kvar! Håll ut och håll hoppet uppe!

Stor kram till ALLA kämpar!

Tack!!
    ACJL skrev 2011-01-16 10:52:57 följande:
    Testade i morse å de var negativtRynkar på näsan Är på BIM+9 idag. Börjar tappa hoppet! Om det inte är nåt kan väl kärringen komma iaf så man kan försöka igen!
     Låter urjobbigt! Har du pratat med Gyn?
    Kitty 82 skrev 2011-01-16 11:12:28 följande:
    Dessa jag tog idag (Några st) visade alla neg

Varför kommer inte den jävla kärringen nu istället så man kan börja på ny kula istället?
    Nejda istället ska hon jävlas så allt ska dra ut på tiden
    Faa, j-la käring!! Ska alltid få en att hoppas innan hon slår till!
    T inne skrev 2011-01-16 12:24:30 följande:
    Andora1: Ohh va spännande, hur känns de annars, några symptom?
    Det är förtidigt för mig att känna nåt än, men ja inbillar mig att ja har lite molvärk :) de e nog bara mitt huvud som spelar mig ett spratt :) ja har ju långt kvar till BIM
     Jag har ingen direkt mensvärk än, har gått med binda i ett dygn nu, suck...Det drar liksom i ligamenten känns det som (hade det tidigt när jag väntade dottern), varm är jag, sov tre timmar på dagen idag för jag var sååå trött.
    Mannen har tagit med dottern till hennes farmor så jag ska ta det lite lugnt nu hemma. Ville inte sitta på middag hos dem om Tanten skulle komma, känner mig INTE social idag... Kommer bli så ledsen om det inte är nåt. Jävla Tant att  luras alltid......

Jag läste att du har BIM 24/1, kan tänka mig att det känns låångt till dess! Mmm, men vissa symtom kan ju komma tidigt..Jag håller tummarna för dig!! 
  • Adora1
    skyrocket skrev 2011-01-16 20:47:48 följande:
    Hej allihopa! Har inte skrivit på jätte länge nu känns det som men jag har kikat in då och då. Grattis till alla er som plusat! Listan börjar bli riktigt lång nu. Tror också att detta är en tur-tråd. Glad

Här har äl just passerat och tyvärr har jag en stark känsla av att det inte blir något denna månad. Vet inte varför men det känns bara så. Ska mysa lite extra med sambon och såklart hoppas lite i alla fall..

Vore jättegulligt om någon ändrade mitt BIM datum i listan, det är den 30/1 som gäller.
    Håller tummarna för oss allihopa och visar testet negativt i slutet av månaden så stannar jag förmodligen kvar en månad till..sen får vi se.

Om det är någon som känner för att inboxa och prata lite mer får ni gärna göra det. Är mycket bättre på att svara på mail än att skriva trådar/trådsvar. Vore kul att bolla tankar osv med någon.
    Ta hand om er!!
    Hjärta
    Ibland vet man inte riktigt varför man känner att "denna månaden tar det nog" eller "det blir inget nu", man bara får ett infall.... Håller tummarna för dig iaf!

Fortfarande ingen mens, BIM + 1
  • Adora1
    skyrocket skrev 2011-01-16 21:40:57 följande:
    Adora1 och Lovika83, tack för era svar! Söta söta ni! Hjärta

Adora1, jag håller tummarna för dig med, ser ju ljust ut med BIM +1
    Lovika83, återigen, GRATTIS! :)
    GladTack!! Kan inte sova nu, vaknade nyss och mensen har inte kommit än men jag känner nåt odefinierbart i magen, lite mol och att det stramar liksom men det känns inte riktigt som mensvärk...Har det inte kommit nån tant  nästa gång jag vaknar ska jag nog gå och köpa ett g-test...BIM + 2 nu..

BabyW: Hi hi, så passande! Hoppas det blir barn av det!
    SoMa72 skrev 2011-01-16 22:32:57 följande:
    It's a deal, lovar! Har mensvärken from hell, tabletter hjälper inte.. Sitter o misströstar, men samtidigt kollar jag trådar med folk som plussat trots vrålont, så jag ger inte upp än Flört
    Jag har aldrig haft så ont som när jag var tidigt gravid med dottern (v 5 eller 6 tror jag), det var som mensvärk men ändå inte på nåt vis. Det var så man fick hålla sig i nåt...
    T inne skrev 2011-01-16 22:19:47 följande:
    Andora1: ibland är man inte social, de kan man inte alltid vara? Nä ta de lugnt och vila, man ska passa på när man kan:)
    Ja väntan är olidlig, lång och tråkig. BIM den 28:e men eftersom ÄL kom 3 dagar förtidigt, så vet man ju inte riktigt om de datumet stämmer. Min dotter ska ha 2 års kalas den 29:e frågan är, ska man testa på morgonen eller vänta till dagen efter om mensen inte kommit, man vill ju inte vara ledsen eller tankspridd när de är kalas, fast man vill ju veta :)
    <just det, så svårt att vänta och "bara" tänka på det...Beror på om du tror att du kan vara glad även om det är negativt? Kan du inte ta den 28:e och om det inte visar nåt kan du vänta till den 30:e igen?

• Adora1
    NU har jag varit och inhandlat ett styck Graviditetstest!! Har sparat morgonurin och ska ta det så snart mannen vaknar, lovade vänta så han kan vara med....Sjuuukt nervös!!! Updaterar snart!
  • Adora1
    NEGATIVT!! Jävla Tant att luras så...Ingen blödning eller mensvärk har jag hellerrr...AArrgghhh

Ps.  
    Tack för stödet, ni är så snälla!
  • Adora1
    HelenFr skrev 2011-01-17 14:29:52 följande:
    Inte gravid stod det på mitt test idag... suger verkligen... men det är bara och börja om från början eller att det digitala hade fel igen...
    Trist att testa negativt! När har du BIM?

Mitt test var alldeles tomt där det fina strecket skulle ha varit, man blir så ledsen... 
    Bara att försöka ladda om, men det är inte så lätt...Min man tyckte att "jaha ja" ungefär...Varför kan man inte vara på samma våglängd. Han blir bara lite besviken och jag vill bara gråta!
    MiAmore skrev 2011-01-17 14:37:54 följande:
    babyW: Jag började äl-testa mig redan idag, så den BÖR inte gå mig förbi *ler* Så jag får se när äl dyker upp denna månaden, hur lång cykeln blir denna månaden
    Heja heja!!

• Adora1
    Fortfarande ingen mens, inte ens mensvärk. BIM+3 idag... 
    Känns som att jag bara vill få den så jag kan ladda om, detta känns bara jobbigt! Kanske hade jag längre cykel än jag trodde och då kommer kanske Tanten om några dagar. Men jag har varit i pricip regelbunden sedan jag tog ut spiralen i somras, min längsta cykel har varit 29 dgr så jag har räknat på det. Men det har varit 28 dgr annars. 
    GladSka muntra upp mig med att handla lite kläder på rean idag och sen luncha med en väninna... 

Daniela01: Ja det finns ju, som BabyW nämde, Testa Tidigt med RFSU (7 dgr efter äl), men inte ens det ger utslag om inte ägget fäst i livmodern. Och det kan ta upp till11 dgr efter befruktning. Så ibland ger det inte utslag förrän ett par dagar innan BIM. Jag var testnarkoman med barn nr 1, började testa en vecka innan mens men det blev inget utslag. Inte förrän BIM +-0 fick jag positivt test. Så testa om det kliar i fingrarna, men tänk på att det kan ta tid att få plusset!! All lycka!

Hur mår ni andra idag?
    Någon som provat en s k fertilitetsmonitor? Jag ska få en av en kompis som är gravid nu. Iom att jag blivit så oregelbunden kan det ju vara värt att testa... 
  • Adora1
    SoMa72 skrev 2011-01-18 08:43:49 följande:
    Ingen mens här heller. fortf Minus på BIM+1, men tantskrället kommer väl idag när hon inte behagade komma igår...
    Så trist av våra Tanter!! Konstigt värre....
  • Adora1
    Limpan 83 skrev 2011-01-18 13:58:44 följande:
    Får inte komma på någon koll, de menar att det inte går att se något såhär tidigt i graviditeten, är i v.6. Så det enda jag kan göra är att vänta! Hur ska jag ta mig igenom dessa dagar av ovishet? Jag vill ju bara få det konstaterat, ¨å att jag inte går och hoppas och tänker att det finns en chans att den lilla är kvar. Åhh orkar inte med detta :(

Skruttnorpa: tack, ja jag kommer nog skriva av mig lite här inne. Är nog ingen fara för dig ska du se! Men visst är man orolig den fösta tiden

BabyW: Hoppas verkligen att den nya läkaren som du ska träffa är mycket bättre. Det är så otroligt viktigt det här med bemötandet.
    Kram
    Åh, vad jobbigt! Skickar en kram till dig!

BabyW: Fy f-n vad dåligt!! Jag mår illa av att läsa om det bemötandet du har fått!
    Kram till dig!
    Kitty 82 skrev 2011-01-18 15:19:53 följande:
    Tog nyss nu g-test och dom var lika mycket  Minus som innan Gråter
    VARFÖR  ska man plågas såhär?
    VARFÖR kommer inte mensen då så jag kan få chansen på nytt försök?
    VARFÖR har jag då lite Graviditetssymtom?
    Har inte heller fått mensen men är bara på BIM +3..Undrar dock!
  • Adora1
    T inne skrev 2011-01-19 11:03:52 följande:
    Hur har det gått för dig Andora1? Du har kanske skrivit men isåfall har jag missat. Har tänkt på dig.
    Ha de gott och sköt om dig
    Kram....
    Tack för omtanken! Det har tyvärr inte gått så bra, var på Gyn idag för jag fick jättejätteont i sidan och var rädd att det var ett X. Men det var en cysta på äggstocken som hade gått sönder och läckt ut vätska i bukhålan (ajaj). Denna cysta har troligen skapat en obalans i det hormonella systemet enligt läkaren och kanske har jag inte ens haft ÄL denna månaden. Enligt henne kanske jag var en sån som "inte har ÄL varje månad". Kul att höra när man vill bli med barn Gråter...Detta är fjärde gången jag har denna problematik sedan i våras = jag kanske bara har haft ÄL typ varannan månad. AARRGGHHHHH.... Jag vet att detta är lyxproblematik, då jag redan har ett barn men jag blev ändå så himla ledsen!

Hur är det med dig T Inne?
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!