• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

skruttnorpan skrev 2011-01-01 16:01:21 följande:
    Haha, ja...man är väl RÄTT känslig för detta efter det här året. Tragiskt nog sitter jag redan och har dömt ut att jag nog inte blivit gravid, trots att jag hade fullt utslag på stickan för 3 dagar sedan...tycker att östen redan ömmar mindre efter ÄL och när jag var gravid höll de i sig från ÄL till BIM...och fortsatte...Menmen...det är ju bara till att vänta och se...igenTungan ute
    Hade du ett bra nyår??
    Ja, jag och mannen och dottern åkte ut på landet. Somnade i soffan kl 21 ha ha...Men hann äta gott och dricka vin först så det var så bra så !

Håller tummarna för dig, ge inte upp hoppet fast det är så lätt hänt...Bergochdalbana verkligen det där barnagörandet!
  • Adora1
    skruttnorpan skrev 2011-01-01 22:02:43 följande:

Låter ju SUPERMYSIGT! Hur gammal är dottern?
    Jo, visst är det en berg och dalbana...enda skillnaden är att när man åker den på tivoli önskar man att det aldrig ska ta slut...barnagörandets berg och dalbana får gärna vara över snart, haha

SysterAnna; Vilke fin kille du har, vill verkligen vara delaktig!! Har du varit gravid tidigare? När plusade du då i sånt fall?? Testa kan man ju göra, bara man inte förväntar sig för mycket...Känner du av något i kroppen eller är allt som vanligt?

Hon fyllde ett den 1 dec! Så det är full rulle!

laref: GRATTIS! Härligt att få skriva sig under Plus, va? Hoppas hamna där själv snart, äl imorron!!
  • Adora1
    MiAmore skrev 2011-01-02 14:18:21 följande:
    Hej tjejer! Nu är vi hemma från några underbara och minnesvärda dagar på Lalandia i Danmark. Åkte i torsdags och kom hem nu för ca en timme sedan. Milo fullkomligt ÄLSKADE att bada där och var nästan helt orädd! Något som överraskade oss båda positivt. Han har inte varit så förtjust i att bada på badhus tidigare nämligen.

Har Bim på fred och har fram tills igår haft ovanligt lite flytningar. Dem började öka i mängd igår. Något jag där emot har ovanligt MYCKET av, är finnar. Det har poppat upp finnar lite här o var både i ansikte och på överkropp. Inte speciellt roligt alls faktiskt. (men är det pga graviditet så står jag självklart ut med detta ) Förutom detta så har jag dem vanliga symptomen; bröst som värker, mage som känns svullen på kvällarna och lite molande värk här o där. Vet inte vad tempen ligger på eftersom att jag inte tempat mig när vi varit iväg. Ska bli spännande att se vad den visar imorgon bitti.

Hur är allt i tråden annars? Har det blivet några plus?
    Håller alla tummr för att symtomen är pga gravidtet!
    Brooklyn skrev 2011-01-02 15:01:00 följande:
    Hej tjejer, ingen mens och inget plus.. antar att min mens bara är sen, vilket den aldrig varit förut..
    Surt surt.. Men det är väl bara vänta  och se..
    Ville ju så gärna ha ett plus..
    Har du testat?
    dellz skrev 2011-01-02 15:12:27 följande:
    fannnnnnnn. nu e jag bitter å känner att orkane att fösöka försvinner=(. inte kännt av att mensen ska komma alls men när jag torkade mig nu kom det blod på pappret=(. så kort cykel som jag haft nu har jag aldrig haft. brukar ha 30 dagar och förra månaden hade jag 28 men nu kom den ännu tidiagre=(känner hopplöshet nu!!!!!!!!!!!! sorry för allt negativt men behöver skriva av mig.
    Fan vad tråkigt! Skriv så mycket du orkar bara!!
    MiAmore skrev 2011-01-02 15:06:17 följande:
    Min/vår son föddes i januari månad. Det MÅSTE ju betyda att det är en lyckomånad, eller hur tjejor?
     GladHelt rätt!! Jag har iaf tänkt bli gravid i januari ha ha!!
  • Adora1
    Vattenglas skrev 2011-01-02 21:05:42 följande:
    Nu har vi försökt i snart 6 månader men inget glädjande besked än så länge. Så nu har jag slutat hoppas på det varje månad å bara försöka ta det som det kommer istället. Jag försöker tänka att jag plussar väl när det är meningen att jag ska göra det. Men det är trist. 
    Mmm, vad segt... Om det går att tänka så är det ju bra..Men ibland bryter det ändå igenom med hoppet... Man vill inte hoppas för man vill inte bli besviken.. Kram till dig!
  • Adora1
    systertillknorr skrev 2011-01-02 23:54:50 följande:
    Nu blir jag lite nervös, ska gå och lägga mig och än har ingen mens kommit! Borde verkligen ha kommit allra senast idag (bara för att jag börjar hoppas lite forsar det välm vilken sekund som helst, eller så vaknar jag i blodbad) kommer den inte innan jag  går och lägger mig undrar jag nästan vad som är fel! Det är ju bara fasen mellan mens och äl som är föränderlig, inte den mellan äl och mens...

Om den inte kommer, när ska jag testa då? hade äl 19 dec
    Testa 2 jan så har du säkert besked! All lycka!

• Adora1
    Tiina84 skrev 2011-01-03 09:28:54 följande:
    Känns som en evighet kvar för min del har bim den 14/1...
    Känner ingeting än :(
    Vågar man ta sig ett glas vin på fredag? Vi ska nämligen ha lite folk hemma?
    Vet inte alls hur det funkar när det är så nära bim?

Kram
    Jag hade nog kunnat ta nåt enstaka glas vin innan jag definitivt visste om jag var gravid eller ej. Men inte druckit så mycket. Man vet väl inte helt säkert hur mycket det påverkar men man delar ju inte blodomlopp den första veckan/första två veckorna med bebisen på samma påtagliga vis som sen. Sen får vara och en känna efter vad som känns bra för dem!
    Hoppas du inte får nån mens sen utan är gravid!
    Jag har BIM den 15/1 och hoppas ju att den inte inte inte kommer...
  • Adora1
    Kitty 82 skrev 2011-01-03 19:07:25 följande:
    Har fått svagt pluss idag iaf
    GRATTIS!! 

• Adora1
    skruttnorpan skrev 2011-01-04 07:50:12 följande:
    Vad spännannde med massa symtom som börjar blossa upp! Själv tror jag att jag har börjat inbilla mig att kaffe inte är sp gott längre och att jag flåsar lite extra på gymet...och att det ilar lite längst ner mot bäckenet...men det kan nog lika gärna vara att jag misslyckades med doseringen i morse, att jag är otränad efter all julmat och att det ilar vid bäckenet för att jag körde ben/bål igår Skrattande Hoppas ni plusar snart, tjejer!
    GladEller...
  • Adora1
    Kitty82: Läste nu att du har BIM 7-10 jan, det är ju en del dagar kvar tills man kan se tydligt på gravtestet kanske...Svårt att ha is i magen men när man testar så tidigt blir det väl ofta mycket svagt om det visar något alls...
    Håller tummarna för dig, förstår om du är frustrerad!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!