• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

HelenFr skrev 2011-01-11 20:29:47 följande:

Har ett digitalt CB som ligger och väntar på mig tills imorgon, shit vad det kliar i fingrarna för att göra det nu...Tungan ute Fast jag vet ju att det är bättre med morgonurin, speciellt som strecket idag var så svagt...

Ja, vänta tills imorr bitti om du kan!! All lycka!

Skruttnorpan: Ja kolla upp om du kan lägga upp bild imorron..Eller ta ett CB digitalt! 
  • Adora1
    Babydreamer skrev 2011-01-11 22:56:03 följande:
    Nä, har aldrig kollat upp det.. Händer bara nån gång per år att jag får ont så, och oftast i samband med att jag är bakis :p

Usch, känner jag mig så deppig :( känner mig typ gravid, men testet visar ju blankt :( jaja, bara att hålla ut några dagar till så borde väl mensen kommit igång...
    När var det BIM för dig?
    lolisa86 skrev 2011-01-11 22:58:24 följande:
    här kom mensen idag så hoppar väl vidare till en annan tråd....men kan ju hänga här tills efter ägglossning...

ÄL 22/1 BIM 5/2   håller tummarna för tredje gången gillt =) lycka till ni som inte har fått mensen än . 
    AArggh, Tanten är inte välkommen!!

Hoppas jag slipper, har BIM på lördag. Ska köpa tamponger idag och choklad om den skulle komma i helgen..Hoppas dock jag slipper använda det!

• Adora1
    Babydreamer skrev 2011-01-12 06:15:22 följande:
    Adora1: Jag hade BIM i lördags, så är idag på BIM +4....
    Kan du ha haft en längre cykel än du trodde? Eller vet du när ÄL var?
    skruttnorpan skrev 2011-01-12 07:48:17 följande:

Försov mig i morse och fick bråttaom till jobbet. Han testa, men inte ta bild...var fortfarande supersvagt, men tydligare än i går så det verkar gå åt rätt håll i alla fall *hoppashoppashoppas* Kan se om jag får till ett test i kväll att lägga upp...är inte det liiite tydligare så väntar jag nog med CB någon dag till...det är ju så HIMLA svagt...eller skulle CB visa i alla fall, trots att man inte fått fullt utslag på testlagersticka?? Hur gick det för dig, Helene- visade det något??

Stor kram till dig, lolisa! Häng kvar bara! De som inte plusar denna månad kör vidare på samma!

Vet inte vilket test som är känsligast för HCG. Men positivt ÄR ju positivt oavsett hur svagt g-test!
  • Adora1
    SoMa72 skrev 2011-01-12 11:16:10 följande:
    Jag testade både igår och idag, på BIM-6 och-5, ganska självklart att det blev fetminus.... De två ggr jag har plussat (även om de slutade i mf) har ju varit på BIM+5 och BIM+1, så jag är kanske en låghormonare ändå? Obestämd Så nu borde jag vänta till måndag med att testa igen, är bara så drygt. Denna ständiga molvärk samt svaga illamående av o till kan ta knäcken på en, speciellt om det bara är inbillning, fast värken är ju äkta, dock tråkigt om man ska ha konstant molvärk i över en vecka bara för att sen få mens Skrikandes Nåja, än är det inte kört.
    Mmm, det är ju jättejobbigt....Svårt att vänta med att testa är det...Hoppet svänger hit och dit i BIM-tider..
    Limpan 83 skrev 2011-01-12 12:03:40 följande:
    Jag tror som BabyW att plussen kommer bara ni väntar någon dag. Eftersom att ni fått plus, även om de var svaga. Jag tror också att CB testen inte är lika känsliga. Jag testade mig också först med tester frpn billigatester.se precis som du Skruttnorpan och fick svaga svaga plus :) Så håll ut tjejer Flört
    Härligt med plus!! Har gratulerat redan tror jag, men GRATTIS!
  • Adora1
    SoMa72 skrev 2011-01-12 14:56:30 följande:
    Japp, som en pendel... Men inget är som väntans tider Flört 
    Suck...Väntan väntan.... Men man har ju FL att fördriva tiden med, och snacka av sig Solig
    BabyW skrev 2011-01-12 15:58:27 följande:
    Måste bara få vara lite positiv idag och få dela av mig lite av ett gjädlande besked jag fick nyss...

Har tidigare skrivit om att jag sökt om att få vara med i en studie för oss med historia av många mf. Jag pratade med den läkaren nyss (han var helt underbart trevlig!!) och han ställde frågor om min bakgrund och vad jag får för hjälp med hormoner just nu. Sammanfattningsvis tyckte han att jag kvalificerade mig på i stort sätt alla pukter så... JAG KOM MED!!!!  Skrattande  Vi är SÅÅÅ glada här hemma nu!!!  Solig

Detta innebär att jag, när (om) jag fått mitt plus ska dit direkt och få kollat upp allt med VUL. Så skönt att veta att man kan öka på oddsen liiite iaf, för att kunna gå en hel graviditet...

- Varannan vecka från plus tills v 12-14  gör det kontroller och VUL
    - VARJE dag från plus till v 37, ger man sig sjäkv  en injektion (innehållande bl a blodförtunnande)
    - Efter v 32 (tror jag han sa) går man dit ofta igen för att göra tillväxtkontroller och UL

Så nu ska vi "bara" se till att få ett plus här!!!  Tungan ute  Som alla här inne vet är ju det ordnat i ett nafs... Hahaha!! Nej, men skämt åsido - det känns skönt att ha nån positiv uppbackning att se fram emot, i den i övrigt snåriga blir-gravid-djungeln...

Glada kramar till alla fantastiska tjejer här inne Hjärta
    Åh, vad underbart! Det måste kännas väldigt tryggt Glad
    Babydreamer skrev 2011-01-12 18:55:52 följande:
    Det är mer ovanligt än vanligt att jag får ont i ÄL tider. Som i december så fick jag ju pos ÄL test 26 och kände maximalt lite molande i magen 27 och sedan inget mer. Ingen aning om hur lång lutealfas jag har. Men kommer den imorgon så vet jag ju att den är 17 dagar...  Den gången jag fick sådär jätteont i magen (var flera månader sedan) kan ju lika gärna egentligen varit någon liten cysta som sprack eller nått :(

Vill inte få mens. Vill få plus.. Men ibland känns det som om jag aldrig kommer att bli gravid... Vet att vi bara försökt 3 gånger nu, men det är en känsla som funnits med mig istort sett hela mitt vuxna liv... Usch... nä, inte tänka negativt nu... Invänta mensen och sedan försöka igen bara. Det enda rätta...
    Mmm, det är jättelätt att falla ner i gropen av misströstan...Men i den berg- ochdalbana barnagöradet är så blir jag förvånad varje gång jag tar mig upp igen och känner hopp.
    Håller alla tummar för att du får plussa riktigt snart!  Du får passa på att skriva av dig nu i tråden, brukar kännas lite lättare då... 
  • Adora1
    BabyW: Nej,de hade icke pallat...Tur de har att vi orkar annars hade det aldrig blivit några bebisar...SkrattandeMin man tyckte dock det var jobbigt med alla "beställningsjobb" när vi skulle göra barn nr 1 (tog nio månader) och tröttnade och ville knappt ens när jag hade äl- kan tänka mig att det är urjobbigt när det tar ännu längre tid... Man vill ju att sex ska vara en samvaro och njutning, inte ett måste..
    ACJL skrev 2011-01-12 20:19:53 följande:

babyW: Grattis!! Hoppas du plussar snart!!

Funderar på att testa mig i morgon. Kollade kalendern och jag hade räknat lite fel, hade bim den 7e. så imorgon är de bim+6.
    Som jag skrev tidigare, så plussade jag inte fören på bim+9,10 förra gången, så jag vet inte omjag vågar kolla redan i morgon.....

Heja heja!! Håller tummarna, uppdatera när du testat!!
  • Adora1
    skruttnorpan skrev 2011-01-12 21:18:42 följande:

Tack för alla bra och fina råd om träningen!! När jag har läst era storys är jag helt säker på att ja ginte ska köra...Har en spelstill och en roll i laget som kräver mycket kroppskontakt och jag vet att jag reagerade på förra graviditeten att jag fick då mycket slag i magregionen. Jag lägger ner, helt enkelt- TACK för att jag fick bolla!

HÄÄÄRLIGT- BabyW! Stort grattis till att ni kom med i studien! Det är du så värd! Och runt den 19e är det dags för guldägget att visa sig också, så nu är et bara att KÖÖÖRAAA!!Skrattande

Fick inte till det med kameran, hittar ingen sladd...men testade nu på eftermiddagen och fick fram ett svagt sträck, men ändå tydligast hitills trots att det inte var morgonurin och att jag hade varit på toa bara en timme innan...så det verkar gå åt rätt håll i alla fall Skrattande
    Känner mig rätt konstigt också, skulle kunna ha somnat framför ratten idag, brösten ömmar och magen molar...lägger man ihop allt det så kan jag nääästan säga att jag är gravid...men jag väntar nån dag till med CB.

Babydreamer- nu håller vi tummarna för plus!!
    kram

Ja, det låter ju som om du är GRAVID!! Definitivt! Kör med CB och morgonurin så kan du också vara säker!!

MALIKA; Jag håller på dig!! 
  • Adora1
    Kitty 82 skrev 2011-01-13 06:52:55 följande:
    Oj blev fel där:

GRATTIS till er alla med era plus.

Själv va mina svaga plus inte äkta utan spökstreck och jag har nog precis haft min ÄL nu så jag o gubben min har kört på så det är bara och vänta och se nu OM det må tänkas gått vilket jag har svårt att tro
    Heja! Hoppas det tar nu!
  • Adora1
    skruttnorpan skrev 2011-01-13 07:29:45 följande:
    OK, jag vågar nog sticka ut hakan nu och säga att jag är gravid. Fortfarande svagt resultat idag, men ändå så pass synligt att man såg det när stickan låg på handfatet och man stod upprätt brevid. Då är det, i mina ögon, inget spöksträck! Skrattande Plusar jag på det att jag vart uppe och kissat 3ggr i natt, vaknade med fet halsbränna och fick hålla i boobsen när jag skulle ner för trappan för att de ömmade känner jag att jag hade tillräckligt med vatten på min kvarn för att kontakta Sophiahemmet och höra om jag får komma på en koll.
    Sparar CBt någon dag till för att vara säker på att få utslag...men JUST NU är jag gravid...vad som händer återstår att se...

Kitty- Stor Kram och JÄTTELESSEN för dina spökstreck! Hoppas att det tog sig nu istället! Håll om sambon lite extra nu och ta hand om dig själv!
    YES! Låter som ett GRATTIS är på sin plats!!
  • Adora1
    ACJL skrev 2011-01-13 08:56:27 följande:

Kunde inte hålla mig, testade mig i morse o det var negativt. Lite besviken men har hoppas kvar! Nu ska jag banne mig vänta till sön/mån!

BabyW: du får gärna komma med råd! Man behöver någon som säger till en iblandGlad Såg inte ditt inlägg fören efter jag hade testat, annars hade jag nog väntat nån dag till.

Mmm, försök hålla dig lite (fast jag vet att det är svårt...), håller tummarna för dig!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!