-
-
Ååh, den jäkla Tanten!! Beklagar...Tiina84 skrev 2011-01-13 13:25:05 följande:Fick min mens idag :(
Nya tag igen nästa gång...
ÄL 27/1 BIM 10/2!Måste kännas extremt frustrerande och motigt! Kram till dig!Chokladmuffins skrev 2011-01-13 14:38:45 följande:Stort grattis Skruttnorpan.. Bara slappna av och njut av ditt plus!!
Här efterlyses min ÄL.. Inga känningar av den överhuvudtaget.. segt.. Skulle haft den i måndags om jag räknar på min långa cykel.. Känns som allt motarbetar mig just nu.. När det handlar om barn alltså.. (Ingen ÄL, inställt utredningsbesök, Fått längre cykel från perfekta 28 dagar till 35+ dagar.. etc.)
Ja, hurra vad bra med spermaprovet!! Hur gammal är du? Tror absolut ni har bra förutsättningar nuBabyW skrev 2011-01-13 16:30:49 följande:Gud vet vad som händer här hemma, men idag fick vi ytterligare ett glädjande besked i vår bebisverkstad...
Min älsklings spermaprov var helt utan anmärkning!!! Aktiva små simmare var det visst gott om.
Antagligen har hans medicin tidigare sänkt fertiliteten (när han tog sin högsta dos), men nu när han slutat med medicinen (och även under vinterns nedtrappningsperiod) verkar han ha återfått den igen. Vilken lättnad!!
Så nu är det "bara" det där plusset som ska till....
Kan det möjligtvis vara så att det är vår tur nu?!?!?
(( För visst "borde" vi väl kunna bli gravida ihop - det har vi ju blivit två gånger förut... Eller funkar vi inte ihop, rent genetiskt..? Eller har jag bara blivit för gammal..? )) -
Tack!! Ja väntan väntan....Ignorera symtom...Och vänta lite till...Suck!ACJL skrev 2011-01-13 13:33:33 följande:Adora1: Tack! Jag ska försöka hålla mig!! Håller tumarna för dig med!! Och alla andra som väntar på plus för den delen!!Oh, yes!!BabyW skrev 2011-01-13 13:58:59 följande:Ja, där ska vi alla skriva in oss snart!!!Nej, hoppet är absolut inte ute!! 36 är inte nån ålder, dessutom verkar du ha prima generBabyW skrev 2011-01-13 16:51:40 följande:Ja, det var sååå skönt att få besked på!!! Jag är 36 ju... Lastgammal, som barnen säger! Fast min syster fick sin första för två månader sedan och hon är 41. Så allt hopp är kanske helt inte ute än...
-
Ja, klart du ska hänga kvar!skruttnorpan skrev 2011-01-13 21:40:46 följande:Klart jag vill stanna!!! Om det är ok med alla! Är fortfarande inte säker på att detta går vägen, det är inga superstarka plus än...fick ont i magen idag så mycekt att jag trodde något var fel...shit vad rädd jag blev...med det gick över *pust*
Lovar att jag inte ska dra upp en massa gravidprat, men stannar GÄRNA kvar och kollar hur det går för alla
Jag har aldrig haft så kraftig "mensvärk" som när jag var gravid i början med dottern, det var så jag fick hålla mig i nåt. Men bm sa att det var "helt normalt" och allt gick bra. Hade "hugg" i sidan också, det var tydligen ligamenten som det drog i.Håller på dig!!Familjen N skrev 2011-01-13 21:56:30 följande:Jag plusade på BIM +7 men fick tyvärr MA i v 11. Slutat växa i v 6-7 någonting:(
Så visst kan man plusa sent :)
Nu väntar jag på min första BIM-dag den 21 januari sen vi fick klartecken av min läkare att allt såg bra ut:)
*Håll tummarna för mig, så håller jag för er!*Ja, det låter underbart mysigt...Hoppas hoppas...BIM imorron, nervös nervös......BabyW skrev 2011-01-13 22:14:51 följande:Det låter så underbart mysigt med en stor mage och en bebis i oktober!!
Hoppas på massa fler plus här inne, för varje vecka som går.Låter ju ändå som att det kanske skulle kunna va nåt! Hoppas det inte är vinterkräksjukan!AgnesGN skrev 2011-01-13 22:17:54 följande:Familjen N: Alla tummar är hållna...
Skruttnorpan: Ingen skulle nog vilja att du lämnade "oss".
Inte för att jag tror att jag kommer plussa i januari, eftersom jag tog ut ringen 16 dec. Men har haft massa symptom, men kan lika gärna vara efteratt hormonerna är ute... Det konstiga är dock att alla symptom finns kvar än... Dock minus på stickan, är väl bim -5 när jag testade igår. Men som sagt, tror inte på ngt själv. Är nog bara kroppen som luras och är glad att alla p-medels hormoner är ute ur kroppen.
Nu ska jag sluta skriva för mitt illamående ökar när jag lutar mig fram och skriver. Är väl vinterkräksjukan på g...
Mådde själv illa igår kväll och idag men vågar inte hoppas på nåt..Hoppas inte jag håller på att bli sjuk, har klarat mig undan fyra fall på mitt jobb hittills...(Sista för en vecka sedan)..
DazHamster: All lycka till dig!!
-
Vad skönt att det stod "2-3 veckor" nu! Mår du bra annars?skruttnorpan skrev 2011-01-14 07:25:09 följande:
Åhh, tack för att du delar med dig! Känns jättebra att få höra att även en normal graviditet kan ge rätt obehagliga symtom!
Men från och med nu ska ni slippa mitt ojjande för nu är det dags för mig att lämna egotrippen och fokusera mer på er andra fina brudar här inne!
Gjorde ett CB med veckoindikator nu på morgongen och möttes av et fint GRAVID 2-3v i rutan!! Är SÅÅÅ lycklig, för sist steg aldrig hormonet mer än att det stod 1-2v i rutan, testade med ett par v mellanrum och det hände ingenting och jag fick aldrig ihop det med veckorna. Nu stämmer det med veckorna och det är högre än det nånsin var under förra grav, tom vid sista testet i v8.
STORT TACK för alla fina ord och peppande de senaste dagarna!
DazHamster- VÄLKOMMEN hit och tack för att vi fick ta del av din story! Håller tummarna för er nu och önskar lycka till i kampen med vikten!
-
Mår bra nu igen, men är megamegatrött så det snurrar i skallen..Men tre tidiga jobbmorgnar, kanske inte så konstigt! Och en ettåring hemma när man kommer hem från jobbet. Så det är nog "normal mammatrötthet" kanske..Men det sticker och hugger i brösten, särkligt bröstvårtorna är extremt känsliga (vågar inte hoppas...)skruttnorpan skrev 2011-01-14 07:59:11 följande:
Jag känner faktiskt av det, ffa på kvällarna. Blir skittrött, så pass att jag verkligen måste anstränga mig för att inte vara dåsig bakom ratten på väg hem från jobbet och kastar nästan i mig maten när jag kommer hem för att jag vill gå och lägga mig i soffan. Har varit uppe och kissat 2-3ggr/natt senaste nätterna och vaknar med halsbränna. Brösten lmmar från och till liksom livmodern...i går var jag riktigt rädd för att magen gjorde så ont, men med tanke på hur svullen magen var så var det nog mer "luften som tryckte på". Inget riktigt illamående än..känner mig lite...ushlig mer...om det nu finns ett sånt ord
Hur går det för dig?? Känner du dig sjuk eller kan det vara en liten som gör sig påminnd? *håller tummen*
-
Tack!! BIM idag, den som lever får se......BabyW skrev 2011-01-14 10:46:44 följande:Neeeej... Hoppas INTE!!!Låter ju lovnde med tröttheten iofs. Förstår att du inte vågar hoppas än, men jag håller tummarna för att du får ditt plus nu i helgen.Adora1 skrev 2011-01-14 10:10:10 följande:Mår bra nu igen, men är megamegatrött så det snurrar i skallen..Men tre tidiga jobbmorgnar, kanske inte så konstigt! Och en ettåring hemma när man kommer hem från jobbet. Så det är nog "normal mammatrötthet" kanske..Men det sticker och hugger i brösten, särkligt bröstvårtorna är extremt känsliga (vågar inte hoppas...)
KramarKram!Babydreamer skrev 2011-01-14 11:50:15 följande:Det var mensen :( en enorm våg av besvikelse sköljer över mig.... Tar en liten paus härifrån tills nytt hopp har återvänt till mig...
-
GRATTIS ni som plussat!! Hoppas ni mår bra!
BIM idag, har laddat med rödvin och bindor så inte smällen blir så hård om Tanten skulle dyka upp idag...
Har mått lite kymigt i tre dar nu etc men ignorerar alla symtom, de är min fiende för om mensen skulle komma sen vill jag inte ha byggt upp hoppet som förra månaden... Jäkla berg- och dalbana, slits mellan hopp och förtvivlan... -
Håller tummarna för dig!!Junie skrev 2011-01-15 18:36:12 följande:Hej! Jag hoppas på plus i februari.. Gör ivf och väntar på att de ska sätta tillbaka ett ägg.. De ringer i morrn o meddelar hur embryona har delat sig :) 9 st befruktade, hoppas alla överlever! :O ni andra kör "naturligt" eller?
Vi kör "naturligt". BIM + 1 idag..... -
Jag köper g-test imorron om mensen ej kommit på BIM +2 och så testar jag i så fall på tisdag BIM+3.T inne skrev 2011-01-16 08:19:24 följande:Andora1: när ska du testa?
Jag känner på mig att mensen bara väntar in mitt hopp, när jag börjar hoppas riktigt kommer den säkert som ett brev på posten ...Har dock ingen riktig mensvärk, brukar ha det ett par dagar innan Tanten kommer...
T inne: Hur mår du?