• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Limpan 83 skrev 2011-01-10 09:01:35 följande:
    Hehe skulle ju vänta med att ta ett test tills på onsdag. Men samobon min väcker mig imorse när han ringer och frågor om jag har kissat ännu :P Så jag gjorde det. Idag var det MYCKET starkare, precis som ni sa :) Så nu vågar jag nog säga att jag är gravid! Glad
    Mår illa lite till och från under dagen och har ömma bröst. Annars inget speciellt. Mådde illa to.m v. 17 förra gången så hoppas verkligen att det inte blir så nu.Stor kram
    Ja, hurra!! GRATTIS!

babymoon skrev 2011-01-10 11:48:02 följande:
    Jag tror jag är gravid men vågar inte lita på det riktigt, eller??

Vaknade i natt av att jag hade ont i ryggen o i magen, det ilade till några gånger i magen på höger sida (min livmoder sitter mer åt hö än vä) hämtade min vetesäck, underbart skönt! Sen fick jag en magkänsla att jag skulle göra ett gravtest och jag såg då ett tunt rött sträck bredvid teststräcket!!! :))

Oj, kan det vara sant???!!! Är på BIM-3 (-4)!

Men man måste väl vara gravid då det ger minsta lilla utslag för det, bara att nivån hcg inte är så hög än att det blir starkt?

Behöver jag oroa mig att det inte skulle vara något???? :/

Skall testa imorn bitti igen såklart :)

Hoppas hoppas hoppas

Kramar
    GRATTIS!! Nej ett plus ÄR ett plus Skrattande

• Adora1
    83Lovika skrev 2011-01-10 12:21:34 följande:
    Är också jätte skeptisk mot mina tester (som ni sett bild på) det stod att det kunde visa pos även om man inte var gravid om man hade mkt bakterier i urinen eller njursvikt :P så nu tror jag att jag har det haha.
    Strecken kom direkt efter bara någon sekund.. men kan ändå inte tro på det?!!

Ska som sagt köpa ett CB (digitalt) o testa nån dag här framöver, lite trixigt bara då jag inte vill köpa på apoteket på sjukhuset (jobbar på sjukhuset) och på apoteket i stan jobbar sambons mamma.. :P
    Men man kanske kan köpa dem nån annanstans? Är helt ny på det här med grav.test förstår ni.. =)
    GladFinns på bensinmackar och vissa ex ICA också!! Jag tror att du helt säkert är GRAVID!
    Matematik skrev 2011-01-10 13:01:49 följande:
    jag är gravid!! :)
    GRATTIS!! Mår du bra?

• Adora1
    dellz skrev 2011-01-10 15:15:37 följande:
    har idag varit på gyn för stt se så allt ser bra ut där nere. Allt var kanon =). är ju stressad så det var väldigt skönt att få göra en koll o prata av sig lite. Stort grattis till alla som plussat!
    Så skönt!!
    Lilla Ego 07 skrev 2011-01-10 15:50:20 följande:
    Hej.

Skrev i lördags tror jag senast om min mens som aldrig kom. Igår kväll på bim +9 el +8 så kom mensen. Känns skönt att den kom igång för var lite orolig över att den inte kom och inte heller något plus på stickan. Tycker jag har ondare än vanligt, men det är väl för att den varit sen kanske.

Frågan är när jag har ägglossning nu. Skulle ju haft mens förra helgen egentligen och ägglossning typ om en vecka. När tycker ni att jag ska börja testa nu då?
    Denna gång tänker jag köpa clearblues dyra ägglossningstester så jag ser ordentligt om de blir en glad gubbe el ejGlad Men det är ju bara 7 stycken i den så vet inte riktigt när jag ska börja testa mig. Har ju vanligtvis en cykel på 28 el 29 dagar men nu blev den ju 36 el 37 dagar denna gången.
    Svårt...Om man räknar med sin kortaste cykel ska man täcka in det står det. Så räkna som om du ska ha en på ex 28 dgr om det är ditt kortaste så missar du inte en ÄL (testar from dag 11 då tror jag, står på förpackningen) All lycka!

• Adora1
    skruttnorpan skrev 2011-01-10 22:06:40 följande:
    GRATTIS alla plusare!! Vilke turtråd, många fina plus!

Här växer nervositeten samtidigt med molandet i magen...livrädd för att testa nu, vill inte att det ska kunna kännas såhär och sedan inte vara något...men det kan ju handla om att livmodern är känsligare efter MFet och att jag nu helt plötsligt börjat få mensvärk innan mens...vilket jag aldrigt kännt förr...
    Sambon vill att jag väntar med att testa igen till torsdag...SJUKT lång tid...vet inte hur jag ska göra...Obestämd
    Ja, det känns alltid som en evighet tills man "får" testa! Håller alla tummar för dig!

Har inte BIM förrän på lördag så jag ska vänta en evighet innan jag vet känns det som...Ignorerar alla symtom för jag vill inte bli besviken... 
  • Adora1
    Babydreamer skrev 2011-01-11 00:46:09 följande:
    Jag har fått alla möjliga krämpor tror jag :s mår inte alls fysiskt bra just nu :s och det hugger till i tjejmagen ibland plus att jag har intervaller med lite mer molande värk där oxå... Problemet just nu är att jag har ont i ryggen vid njurtrakterna :s obehagligt! Fortfarande ingen mensvärk iaf... Känner mig trött och lite låg mentalt oxå... Jaja, bara att fortsätta hoppas på bebis!!! :)
    När är BIM för dig? Låter jobbigt med ont i njurtrakten...Hoppas det blir bättre riktigt snart!
  • Adora1
    Babydreamer: Håller med, om du fortsätter ha ont i njurtrakten får du kolla upp det!
    ohbaby skrev 2011-01-11 07:25:56 följande:
    Mensen dök upp (eller ner kanske man ska säga!) igår... Tar vi bort oss från listan då eller ligger vi kvar bara?
     Åh, nej, jävla Tanten!! Beklagar!
    HelenFr skrev 2011-01-11 07:38:28 följande:
    Tog ett test nu på morgonen, BIM -1 och jag ser ett svagt svagt streck... så det blir till att gå till apoteket och köpa CB digital för att se så det inte är ett spökstreck... *håller tummarna*
    SkrattandeLåter ju mycket bra!! Uppdatera när du tagit CB (morgonurin kanske är säkrast?)

• Adora1
    HelenFr skrev 2011-01-11 07:52:29 följande:
    Kommer inte kunna hålla mig till imorgon... :) Tycker det är för lång tid tills apoteket öppnar, 09,30
    Förstår om du inte kan hålla dig hi hi.. När vi försökte få till barn nr 1 stod jag och hängde på låset en gång till apoteket en lördag vid öppningstid Skrattande ...
    AngelandDevil skrev 2011-01-11 08:37:41 följande:
    Jag är gravid! Haha, känns SÅ ofattbart! Skrattande Det är ett svagt extra sträck men det är ett! Så otroligt och shockartat samtidigt! Solig

Min BIM ska snarare vara den 12 Januari så om vi räknar på det blir det Plus på BIM-1.

Grattis till er alla andra som fått plus och hoppas ni som inte fått ert plus denna månaden får det nästa!

Kramar!
     GRATTIS!! Hur mår du?
    skruttnorpan skrev 2011-01-11 08:45:11 följande:
    Grattis tjejen! Stor kram!!
    Börjar nästan tro att jag har plusat också! Testade om igen nyss med ett gravtest och en ÄL-sticka. ÄL-stickan gav fullt utslag och på det senaste gravtestet kan jag helt klart se ett sträck, även om det är suuupersvagt!!
    Blir till att köpa CB och testa om ett par dagar...shit...det kanske faktiskt har gått den här gången...?
     Svagt streck är ju också ett plus!! När har du BIM?
  • Adora1
    AngelandEvil: Solig Låter mysigt!
    SoMa72 skrev 2011-01-11 09:45:55 följande:
    Grattis till er båda två! Skrattande 

Jag vill oxå, men tror inte det blir så den här månaden... Rynkar på näsan Vi får väl se senast nästa mån-tis

Jag håller tummarna för dig iaf!

Jag börjar bli nervös inför BIM på lördag, fjärilar i magen och så... 
  • Adora1
    SoMa72 skrev 2011-01-11 13:22:43 följande:
    Tack gumman, jag håller tummarna för oss båda... Ska du hålla dig ifrån att testa fram till lördag?
    Ja, inget testa tidigt för mig...När vi plussade med barn nr 1 hade jag testat tidigt först en vecka innan, sen någon dag innan BIM med negativt resultat och blev så himla ledsen (vi hade försökt ett tag då), sen blev det plus på
    BIM +-0. Så denna gången ska jag försöka hålla mig till BIM minst. Har inga stickor hemma heller...
    GladSka du testa innan BIM? 
  • Adora1
    Skruttnorpan: Har du ingen bild på nåt test du tagit? Är det svagt streck är det ju ändå positivt!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!