Mama Mia skrev 2010-11-21 21:18:45 följande:
Det är det här jag menar med prioriteringar! Idag prioriterar dom flesta att ha varsit rum till barnen, platt-tv som ska vara minst 42 tum, mobiler och helst ska varje unge ha en egen dator, kläder ska köpas nya av vissa märken istället för att ärvas och köpas begagnade, osv. Att vara hemma är inte tillräckligt högt upp på prioriteringslistan för dom flesta idag, för att dom ska anse sig ha råd att vara hemma.
Jag tror att det finns så få hemmafruar idag trots att den ekonomiska standarden är den högsta hittils för att de flesta inte VILL vara hemma på heltid, för att de flesta tycker det verkar vara ett jävligt trist liv??
Socialt avskuren från resten av samhället.
Ekonomiskt beroende av din man=fullt utlämnad åt någon annan, lämnar han dig står du där helt barskrapad. Oavsett hur mycket ni älskar och respekterar varandra nu kan det ändras om ett år. Och chansen är betydligt större om du måste tigga pengar av honom för minsta lilla extrainköp.....
Ingen pension
Göra allt skittrist hushållsarbete själv
...och vad ska man göra sen när barnen växt upp-fortsätta att leva på sin man och vara hemma och skura golven varje dag??? Eller komma tillbaks till arbetsmarknaden efter att ha varit borta från den i X antal år?
Finns nog en viss andel av befolkningen som trivs med att vara hemma, själv klättrade jag på väggarna efter nio månader.....