Hemmaföräldern skrev 2010-11-21 21:50:28 följande:
Det kan man men det krävs en del planering. Många väljer att downshifta och det kan nog vara ganska skönt att inte dra på sig för mycket kostnader när barnen är små.
Och det kanske är bättre att börja planera nu sedan sitter man fast i ekorrhjulet och stressen. Det enda barn verkligen vill ha är tid med sina föräldrar så man får prioritera och fundera. För er verkar det tufft men om du hittar ett deltidsjobb och ni skaffar er billigare boende...... ?
www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/familj/... Hade gärna hittat ett deltidsjobb men jag har försökt länge.. nu ärdet verkligen inte någon som anställer mig eftersom att jag är gravid.. men jag har inte gett upp..måste söka och gå till ams för att få mina pengar..
Vi lever välldigt billigt om man bortser från vårt boende där vi betalar ca 9-10,000:-/månad.. vi vill inte sätta oss i en 2 rummare.. en 4,a här blir inte så jätte mycket billigare samt att det är kö på ca 3 år innan man får en lägenhet så det är inget man kan skaffa bara sådär.
Maria222 skrev 2010-11-21 21:51:01 följande:
Vi skulle kunna klara det och vi bor i hus, har 2 bilar och 2 barn (visserligen små).
Om man ser över sin ekonomi kan man spara massor.
Min sambo jobbar nätter och får ut ca 17000:- efter skatt, och vi har räkningar (dvs huslån, drift, amortering, försäkringar, bredband/tv, telefoner) på under 10 000 kr. Vi handlar mat (inkl hushållsartiklar, hygienartiklar osv)för ca 3-4000 kr.
då bor ni välldigt billigt.. vi har skärt ner på allt vi kan..
och har inte en krona över till nöjen så mer kan vi inte göra med utgifterna
Otroligt att ni kan bo i radhus om ni bara har räkningar på 10,000:-
Är ert boende friköpt?