FraYo skrev 2010-11-21 13:52:38 följande:
Nej fast det är skillnad. STOR skillnad att EN ska behöva belastas med all den ekonomiska biten. Jag hade INTE velat jobba heltid för att försörja min man + barn. Hade du?
Varför ska då han försörja mig + barn?
Lika ska va lika. Oavsett om det är på hemmaplan eller arbetsmässigt.
Jag hade inte stått ut med att gå hemma konstant utan att få jobba lite (jag har bara halvtid i kommunen men jobbat 70% de sista året).
Men det är fortfarande så att jag går går mer på vad VI vill. Han hade mer än gärna gått ner i procent o varit hemma mer om jag hade haft en högre tjänst. Så vad skulle ge mig rätt att gå hemma ? De är lite så mina tankar svävar

min sambo hade kunnat försörja mig om han hade tjänat lite mer än han gör. Detta för att det har så många fördelar både för honom och inte minst för barnen. jag hade ju i så fall skött allt som har med barnen att göra, samt handlat, tvättat, lagat mat och städat medan sambon är på jobb. så han kommer hem till ett städat hem där maten står på bordet och barnen har fått vara med sin mamma. På kvällen behöver man inte ägna tid åt städ/tvätt osv utan den tiden har man tillsammans. Alla vinner på det OM det är så man VILL ha det och om det såklart är möjligt ekonomiskt.
Vi kommer göra så att när jag börjar jobba så blir det halvtid/deltid så att barnen träffar sina föräldrar mer än bara två timmar/vardag typ.
Lika ska vara lika är bara trams.