• Längtandsfull

Kan en familj verkligen överleva ekonomiskt om en är hemmafru/hemmaförälder? Förr gick det, men idag???

Förr var det vanligt att oftast kvinnan var hemmafru.
    Min mormor var det i 18 år innan hon började jobba.

Men det jag funderar på är om det verkligen fungerar ekonomiskt idag.

Såvida man inte lever i en liten lägenhet och inte har så mycket räkningar.

Vi har hus och räkningar på 15,000:-/månad då är inte bensin och mat medräknat.
    Idag är jag arbetslös får ca 4000:-/månad och sonen är på dagis 15 timmar/v och sambon jobbar får ca in 12,000:-/månad.

Som ni märker så lever vi otroligt tajt idag så jag undrar verkligen hur familjer med en vuxen hemma klarar sig.. 

• Svar på tråden Kan en familj verkligen överleva ekonomiskt om en är hemmafru/hemmaförälder? Förr gick det, men idag???
  • elektra1

jobbar din sambo heltid ts?  Det är väldigt låg lön han får. Då får jag mycket mera fast jag inte jobbar heltid. Får ut en 18 tusen efter skatt. jobbar som personlig assistent.

• Empiiis
    Längtandsfull skrev 2010-11-21 16:34:58 följande:
    Men så alltså alla som jobbar inom bilbranchen är låginkomstagare..
    Verkligen inte. Vad gör han inom bilbranchen?
    Låter som han är lågavlönad, men det beror helt på hans arbetsuppgifter.
  • Längtandsfull
    elektra1 skrev 2010-11-21 17:36:27 följande:
    jobbar din sambo heltid ts?  Det är väldigt låg lön han får. Då får jag mycket mera fast jag inte jobbar heltid. Får ut en 18 tusen efter skatt. jobbar som personlig assistent.
    Ja han jobbar heltid.. han har haft olika jobb och alltid jobbat heltid men aldrig fått ut mer än ca 13,000:- en vanlig månad.
    Han tvättar och polerar bilar..
  • Längtandsfull
    elektra1 skrev 2010-11-21 17:36:27 följande:
    Då har du riktigt bra lön... Grattis
    Empiiis skrev 2010-11-21 17:39:39 följande:
    Verkligen inte. Vad gör han inom bilbranchen?
    Låter som han är lågavlönad, men det beror helt på hans arbetsuppgifter.