• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • Elsis

Grattis juni!

Hanya, jag tycker ibland att det är trångt med en 1.80 säng till bara mig och A, hon lyckas alltid köra ut mig längst ut på kanten, där jag sedan får ligga och försöka undvika att falla ner.

Kate, lycka till med disputationen.

• Namaste72
    Elsis skrev 2010-11-16 20:13:31 följande:
    Grattis juni!

Hanya, jag tycker ibland att det är trångt med en 1.80 säng till bara mig och A, hon lyckas alltid köra ut mig längst ut på kanten, där jag sedan får ligga och försöka undvika att falla ner.

Kate, lycka till med disputationen.
    Elsis: Precis. I tar 70% av sängen, maken 29% och jag får hänga på kanten. Schysst värre. Därför sover jag som protestaktion i dotterns lekrum. Kanske kan det få Herr Sängmotståndaren på bättre tankar! Demon
    { Mamma till världens finaste dotter }
  • Elsis

Hanya, det får vi hoppas. Jag mötte också visst motstånd innan jag lyckades tvinga igenom att vi åtminstone skulle byta upp oss till 1.80. Varför vill de ligga och trängas, för att de är större och får den plats de behöver eller?
    Det är ju inte precis som om vi har trångt i vårat sovrum heller.
    A kan tipsa I om hur man brer ut sig så att inte ens en stackars ensam förälder får platsFlört. Då måste man ta 97% av all plats, minst.

• Somnat
    Gladhannapanna skrev 2010-11-16 19:55:15 följande:
    Juni skickade precis ett sms och berättade att hon fått en son!!!
    What, hon var ju inloggad i morse! Starkt jobbat, Juni!

Och massor av grattis till sonen, så klart!Nalle
  • Ela
    Somnat skrev 2010-11-16 21:10:31 följande:
    What, hon var ju inloggad i morse! Starkt jobbat, Juni!

Och massor av grattis till sonen, så klart!Nalle
    Kl. 12.37 skrev hon i syskontråden. Förlossningen med andra barnet is tha shit! *undrar lite nervöst hur den blir med tredje*

Tack för ny tråd förresten Somna!

I övrigt har jag inte så mycket kraft att kommentera men

- konstaterar nöjt att Johlinns E är på gång igen,
    - önskar Kate all lycka inför disputationen och
    - blir duktigt förbannad å Gullets vägnar - så j-dra jobbigt!!

Kram till alla!
    Två är dubbelt så bra
  • Johanna 35

Grattis Juni!!

Hanya - hur gör ni innan ni själva gått och lagt er med I i spjälsäng utan sida? Vi hade E i sidovagn till han var kanske 7 mån, men sedan kändes det för osäkert då han kunde klättra ut eller krypa iväg innan vi lagt oss eller då han sover middag. Tyvärr, för jag älskade sidovagnslösningen Nu sover han med alla 4 spjälsidor monterade i lägsta läget, bredvid vår säng. Ibland vaknar han vid 5 och flyttas över till vår säng för att sova de sista timmarna, men oftast sover han till 7:30 i sin egen säng. Förutom när det är tänder eller förkylningar på gång, för då sover han nog i vår säng mest hela tiden.

• Namaste72

johanna: Vi har inga ben på vår säng, så om hon vaknar (vilket brukar hända vid 22 då hon är kissnödig) så larmar vakten som ligger i vår säng när hon kryper över. Då får ngn av oss gå upp på övervåningen och natta om... missar hon vakten så står hon i hallen och ropar maaaaaammmmaaaa (väldigt ynkligt). Vi har ingen trappgrind där uppe ännu så det är ganska nervöst....för mig.

Hon går i trappen själv nu..min lilla tös är så stor!

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • aigee

grattis till Juni här också!

Ang stor säng. Jag läääängtar tills lillskrutt behöver eget rum och spjälsängen (hon sover i insatsen så länge) Med eget större rum till den stora tjejen blir det stor säng. Tänker propsa på en 90 säng så man kan ligga bredvid och natta. just nu får man ligga på golvet bredvid hennes spjälsäng som vi tagit bort en sida på. det är obekvämt och eftersom nattningen tar en halvtimme till 2 timmar kan man ju ha det skönare. Har också reflekterat över om spjälisens madrass blivit för hård för henne, hon verkar inte sova så gott längre.  heja stor säng alltså!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13