Ela- jag håller med dig, verkligen skumt. Tror de är lite mesiga och istället för att säga att vi tror N har ögoninflammation och vill ni håller honom hemma tills han är helt frisk i ögonen så tar de tempen och säger han feber. Visst pratade de om ögoninflammation som går runt på dagiset och en del haft det i ett par omgångar men jag förstod inte att de menade att finns det minsta lilla risk att det är Ns problem så får han absolut inte komma. Jag tycker bättre om att man talar klarspråk och säger vad man egentligen menar så slipper jag försöka vända och vrida på varje ord.
Vad skönt att ni har så välanpassade och underbara barn.

Självklart! Ni måste verkligen ha en liten klättertokig om t.o.m personalen påpekar det. N klättrar en hel del men inte alls så där och han klättrar ju inte ens i sin bokhylla än.
Knase-
Sarahkka- jag tycker nog bättre om 1-3 och 2(3)-5 uppdelning. N trivs bland de äldre barnen men jag skulle nog inte vilja han gick med dem förrän tidigast efter två års ålder. Tycker det redan på småbarnsavdelningen märks hur mycket plats de barn tar som är bra på att uttrycka sig. Det finns en tjej som talar i flerordsmeningar och då är det hon som svarar på alla frågor, pratar hela tiden medan de minsta inte har en chans. Om det är en avd med större barn också så skulle jag nog vilja att de delade upp grupperna rätt ofta. Fast jag kan inte tänka mig att 5 åringarna tycker det är så där jätte kul med de minsta men vad vet jag... Bara en tanke från min sida.