• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • Tjet

Tyvärr tjejer jag kommer inte orka imorgon. Har jobbat hela helgen, är jätteförkyld och ska dessutom jobba natt imorgon, så det hade ändå bara blivit en snabbis...hoppas på ny chans i december!

SkålAW i StockholmSkål

22 nov - Somna, Annaloo, Fiolina, Pysslig, evt. Persefone, Marge

Om man går fort och skrattar mycket så syns det inte hur ful man är!
  • Gladhannapanna

Vi hade barnvakt över natten. Jätteskönt för oss som fick sova riktigt bra vilket vi behövde båda två.

När jag ringde vid halv elva för att kolla läget berättade syrran stolt att Julia fortfarande sov, hon hade somnat vid halv nio på kvällen. Kan säga att det inte var så lyckat att låta henne sova så länge, hela dagen har blivit knas!

Agnes sov däremot mindre än vanligt, somnade vid halv nio och vaknade sju med en del uppvak pga hosta, hon har också varit minst sagt skör idag.

SÅ vi är lika trötta nu som vi var igår innan vi lämnade iväg dem...

• Barbabok

J är jättelös i magen så här blir det VAB, igen. Jag tar den för 4e gången, sambo behövs bättre på jobbet imorgon än vad jag gör, och jag vill helst vara hemma med Hon bajsade genom blöja och över hela barnstolen imorse, sen har det varit explosionslöst några ggr till efter det. Luktar f*n!

Pysslig, tack Åh lussebullar. Jag köper iofs heller för de är godare än mina torrisar

Olimpia, tack du med Skoj med utflykt!

Tjet, vinkevink

Pyttis, ja varför ska dom göra så barnvakterna? Fast skönt med lite sovmorgon ändå.

J sover i SIN säng idag (än så länge). Hon ville absolut sova där när jag frågade, så det var bara att springa ner i källaren och hämta hennes täcke, hon somnade direkt. Synd att det inte var bäddat med lakan, bara hennes fleeceöverkast så det är nog varmt.

• Pysslig

AW imorgon, jippie! Blir järnjänget ser jag. Tråkigt att ni andra inte kunde komma men vi ska njuta för er också! Skål

Cissi, vi har gäster hela helgen och man kan ju inte fira första advent utan adventljusstakarna så de åkte upp i en hast i helgen. Bara stjärnorna i vardagsrummet kvar, behöver lampor.

Olimpia, låter härligt med en helg vid havet!

Pyttis, skönt att få sova en natt men suck att barnen kom i sov-otakt.

Barbabra, stackars liten som har problem med magen, hoppas att det går över snart!

Här höll L hov när hon skulle sova. Vi tyckte att hon skulle sova men hon verkade ha en sockerschock (utan att ha fått socker) för hon for omkring som en jihu i sängen och skrattade så hon höll på att fylla blöjan. Maken var måttligt imponerad...

• Somnat

Lime:
    Om mannen ligger så nära att du inte kan sova får du väl säga till honom!

G är fortfarande dålig. Sist skrev jag ju att han åt, men i fredags började han spy upp allt han fick i sig. Fortsatte pss i går och idag vägrade han tom dricka vatten/vätskeersättning. Sjukvårdsrådgivningen sa att vi skulle sputa in vätskeersättningen i munnen på honom och om det inte fungerade var vi tvungna att ta in honom. Som tur var fick han i sig vätska mha spruta och blev piggare, men nu ligger lilla vännen och vrider sig i sängen och verkar ha ont. Stackars mammas älskling! Fast det är närstan värre att se mannen. Han är SÅ orolig. 

• Champagne77

Pyttis: halvelva ? Förstår att dagen blivit knas... Hoppas det blir bättre imorrn .

Pysslig: åh vad gott med lussebullar . Gör du med eller utan kesella? Jag har faktiskt gjort utan de senaste åren - har istället ett veg.recept med uppvisat ägg istället - och det är sååå saftiga Tungan ute.

Det var ungefär vad jag kom ihåg . Blir bloggen istället .

• Gladhannapanna

Vabbar med Agnes idag, hon var ju skör hela dagen igår och har hostat massor inatt. Hade 37,9 imorse så hon får vara hemma idag. Julia är däremot mer än pigg så det var skönt att lämna iväg henne för lite bus och stoj!

Agnes och jag kanske ska baka lussebullar idag, vi får gäster i helgen  så det vore gott med lussebullar. Vi använder kesella, tycker att de blir saftiga då.

• södermalm

Ela- det där om vabb från din sida valde jag att inte läsa

Vi har varit hemma så mycket att jag tappat räkningen, nu går de "peppar" peppar, för fjärde dagen.....

Hinner aldrig vara här men tänker på er och skall försöka bli mer aktiv.

• Resande

Jahapp då hann jag bara köra till jobbet och vända i princip... Det är vab här också då fsk ringde och sa att N fortfarande har rinniga ögon. Han har varit helt ok hela helgen och inte haft minsta antydan till rinnande ögon så det är så konstigt att han bara hinner in på dagis så blir han sämre. De vill att det är helt torrt innan han återvänder men med tanke på att han varit hemma över 2 veckor nu och gråter som en liten tok vid lämning så får vi väl aldrig återvända.  

• Elsis

Fiji, skickar de hem N för att han gråterFörvånad Inte undra på att ögonen rinner när de är så dumma på fsk.

Somna, hoppas att G mår bättre idag.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13