• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • asap

Ela - Förmodligen har hon rätt -om det nu är tre pappor hon ser.
    Men vad typiskt att du knappt ens hann skriva B:et i VAB innan det var ett faktum.

Somna - Jobbigt för er också med liten sjukling hemma.

Gustav är fortsatt skruttig, men han slog till och sov mellan 10 och 14 idag, han som inte ens sover middag alls hemma vanligtvis. Gick ändå och lade sig i vanlig tid nu ikväll, hoppas han sover hela natten o vaknar frisk imorgon.

Brandkåren här har öppet hus imorgon, vi tänkte åka dit en sväng om barnen mår ok. Trots att de har en morfar som är "brandis" så är det fortfarande spännande med brandkåren.  

• Sarahkka

Poker: vi har har besökt alla förkolor som finns nära oss och vi har sållat bort så att vi har 3 kvar som kändes ok, övriga var nej direkt. Jag vill tillbaka till den första jag var på nu när jag har lite mer kött på benen och maken har inte varit där så det är bra att han också ser sig omkring där. Sen är det bara att bestämma rangordnigen

En av himlens änglar har landat hos mig
  • Annaloo

Ela: Hoppas hon mår bättre idag, men det låter ändå som en riktig mysdag! Apropå det där med olikheter så är K ofta lite bekymrad över att mamma saknar snopp. Mamma är helt enkelt lite konstig!  Häromdagen så satt han och studerade sin snopp i badkaret och förklarade "Kapper har en liten snopp. Pappa har en jättestor snopp. Mamma har ingen snopp alls" och så såg han ledsen ut och gav mamma en tröstkram

• Piggley Wink

Har inte orkat läsa ikapp, men jag vill bara säga till Somna att H hade förmodligen vattkoppor i höstas. Hon fick två prikar i nacken som såg ut som de på bilderna när man googlar. Ingen feber, inget kliande... De kan tydligen få hosta av vattkoppor också stod det på 1177 har jag för mig

Stackars Anna som inte har nån snopp!

På BB fanns flera kvinnor med slöja av olika modeller. Lantisbarnet H ser inte sånt så ofta och fällde kommentaren "Varför har hon klätt ut sig så?". Hennes kompis var i Göteborg med sin mamma och sa "Mamma, jag är rädd för spökena" när det kom kvinnor med heltäckande slöja. Ojojo, vi måste nog åka till stan oftare för att bilda dottern lite...Skäms

H juni 07, syskon november 10
  • Barbabok

Jag kommer inte att läsa ifatt en vecka så jag kliver bara in å säger hej Vi har haft en underbart skön semester och allt blev ungefär som jag tänkt mig. Nu är jag fru Hjärta
    Skoj var att när vi kom hem hade svärisarna, min mamma och ena syster (inte släkterna tillsammans) ordnat ballonger, champagne och ost och kex, choklad mm som stod och väntade. Vi kom hem sent och pizza med oss så det blev inte att äta något, men väldigt uppskattat får jag säga
    Inga sura miner för att vi inte berättat, hemsnickrade kort om begivelsen skickades från Arlanda.

Le, och någon kanske ler tillbaka
  • Mrs Firren

Vad roligt att ni haft det bra Barbabra! Grattis igen.

• cilla67

Grattis Barba, vad roligt att ni haft det så bra! Hoppas det fortsätter!

Anna, stackare som saknar snopp!

Juni, ni får komma hit och hälsa på! Våra grannar tvärs över är ortodoxa muslimer och har alla möjliga sorters skynken i garderoben. 

Ela, vilken mysig dag!

I fredags fick A sin ryggsäck som har legat undanstoppad sen inköpet, eftersom vi inte har behövt den.
    Det var en mycket stolt kille som vacklade till dagis, med bakvikt. Ryggan var full av blöjor.
    Detta måste ha varit något av det största som hänt i lilla As liv, för nu släpper han inte "väskan" ur sikte. Han sov med den i natt och har haft den med till frukost och allt möjligt. Från att ha somnat ensam utan gosedjur eller nåt i hela sitt liv, började han med nalle förra veckan, och nu även ryggan!  Hjärta

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13