Tack för era svar. Detta har inte pågått mer än en vecka och jag känner mig jättelöjlig att jag klagar. Men eftersom jag har den grund jag har med depression och ångest så blir det väldigt tungt för mig. Min man tar det hela med bättre ro.
Det är ju heller inte bara nattning och uppvak som är det jobbiga utan hon är lite stretig rent allmänt. Klängig, mer krävande och ska ha uppmärksamhet. Hon lägger sig på golvet och gnäller om hon inte är nöjd, hon gallskriker i matstolen ibland och vägrar äta, hon kastar saker i golvet och ner för trappan, hon vill inte ligga stilla på skötbordet och hon nyps, drar mig i håret och rycker av mig glasögonen plus andra små saker. Så det är säkert som ni säger att det är en period som kommer gå över. Men det är jobbigt att vara i det.
Hade det varit så att jag kunnat sova när hon sover middag så hade ju det varit en lösning och att hon helt enkelt får hållas på natten om hon vaknar. Men det är ju det att hon just nu inte vill sova middag heller och jag har supersvårt att sova på dagen, har alltid haft, för då kan jag inte somna på kvällen.
Men vi ska ge det lite tålamod och se om vi kan få henne att somna själv i egna sängen. Vi får helt enkelt stå standby utanför hennes dörr och gå in och visa att vi är där, stoppa om henne och gå ut igen. Ska i alla fall prova detta, så får vi se. Känner mig starkare av era snälla ord