• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • Namaste72

Barbabra - det är för att du åt veggiemat

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • Barbabok
    Namaste72 skrev 2010-11-24 20:33:43 följande:
    Barbabra - det är för att du åt veggiemat
    Ja I wish men det gör hon med, endast
  • Barbabok

Undrar hur folk egentligen mår När vi kom hem från vår semester fick vi besked att en vän tagit sitt liv onsdagen innan, idag fick vi besked att en annan vän (rättare en väns fd tjej men vi träffade henne lite) också valt att sluta sitt liv. Den förstnämnde var t.o.m. på intervju på mitt jobb för jobb där bara för någon månad sen och jag var referens, supertrevlig kille. Inte för att man måste vara otrevlig för att man mår dåligt, men ändå. Social och glad.

• Namaste72
    Barbabok skrev 2010-11-24 20:55:19 följande:
    Undrar hur folk egentligen mår När vi kom hem från vår semester fick vi besked att en vän tagit sitt liv onsdagen innan, idag fick vi besked att en annan vän (rättare en väns fd tjej men vi träffade henne lite) också valt att sluta sitt liv. Den förstnämnde var t.o.m. på intervju på mitt jobb för jobb där bara för någon månad sen och jag var referens, supertrevlig kille. Inte för att man måste vara otrevlig för att man mår dåligt, men ändå. Social och glad.
    Usch då...
    { Mamma till världens finaste dotter }
  • Barbabok

Ja, jag kan inte låta bli att tänka på de anhöriga. Killen som dog sköt sig, hans mamma hittade honom. Han bror har också tidigare tagit livet av sig. (Jag kände inte honom lika väl som karln min). Stackars mamma.
    Tjejen som dog nu har barn på 21 och 16, lider så med dom. Hennes ex (min kompis) förlorade sin pappa nyligen och har mått rätt dåligt överlag. Allt är så jäkla tragiskt.

• Pysslig
    Lycklig, tjena hej! Jag brukar baka på Kesella och denna gång körde jag halva satsen med smör och hyvlad nougat på! Mums! Tungan ute

Fiji, helt ärligt pedagogerna på din förskola verkar ju lite benga i huvudet. De verkar ju vilja att barnen ska vara hemma bara de har rivit sönder en nagel. Jag skulle också kika runt på andra förskolor.
    Men vad härligt att han har sovit bra på morgnarna! Skrattande

Pyttis, stackars lilla A!

Lady W, ja så klart man vill äta framför TVn! Kyss

Ela, ha ha, vilken tur att det inte var i Enköping kompisarna bodde! Skrattande

CaCC, min tjej som är lika gammal som din vill inte somna själv. Vi släcker ner hennes sovrum (med bara spöklampan tänd) och så får hon välling i min famn sedan vaggar vi henne till sömns och sedan kan vi lägga över henne i spjälsängen. Det med nattuppvak har vi också me hon somnar om direkt hon kommer över till vår säng.
    Nattningen fungerar bättre för mig än för maken, han kämpade i 1 1/2 timme både måndag och tisdag. För några veckor sedan hade vi inga som hellst problem att få henne att sova, så våra tjejer kanske är inne i samma fas.
    När det gäller att göra saker hon inte får så väljer jag mina kamper, slå på TV är ALLTID nej men att kasta ner bollarna för trappen, varsågod, hon måste få testa att göra grejer och se vad som händer med bollen som studsar ner. Att lägga ärtor i mjölkglaset tillåter vi men inte att hon häller ut mjölken på bordet osv!

Barba, vad tråkigt med dina vänner.

Tack alla för en härlig AW i måndags! Mycket och trevligt snack som vanligt! Skål

Nu sista delen av Brottet!!!!!!!
  • Somnat

Barba:
    Men fy f-n! I brist på bättre uttryck.

CaCC:
    Man är inte en dålig förälder för att man förklarar för sitt barn var gränserna går. Det är inte ok att göra illa andra människor eller djur och det är inte ok att ha sönder saker bara för att man känner för det. Oavsett om man är 1 eller 101. Tycker jag. Jag tror barn mår som bäst av mycket kärlek och tydliga regler.

G - den lilla manipulatören. Han har börjat ta till tårarna när vi säger nej. Pappa sitter på stolen där G vill klättra upp

• Barbabok

haha då gör G samma sak som J, hon hänger ner underläppen så långt det går och säger man nej en gång till kommer darret, sen storbölet, ett par nej senare ger hon upp "bedrägeriet" och vill ha en kram

• Somnat
    Somnat skrev 2010-11-24 22:20:38 följande:
    Barba:
    Men fy f-n! I brist på bättre uttryck.

CaCC:
    Man är inte en dålig förälder för att man förklarar för sitt barn var gränserna går. Det är inte ok att göra illa andra människor eller djur och det är inte ok att ha sönder saker bara för att man känner för det. Oavsett om man är 1 eller 101. Tycker jag. Jag tror barn mår som bäst av mycket kärlek och tydliga regler.

G - den lilla manipulatören. Han har börjat ta till tårarna när vi säger nej. Pappa sitter på stolen där G vill klättra upp
    ?
    Vad hände med andra halvan av inlägget? I vilken parallell verklighet befinner det sig? El var det fl:s ego-filter som slog till?

Den andra halvan innehöll iaf bl.a. en varning till Fio: G visar nu inte enbart var ens navel sitter. Han "pruttar" på den också. Gulligt och plaskvått om man är hans mamma eller pappa. I andra fall bara plaskvått...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13