• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • MrsFreckles

Vad gulliga ni är som undrar över mig! Jodå har hittat hit, har bara haft fullt upp. Är inne på en andra intervjuomgång på ett trevligt fast jobb så hoppas det går vägen! Har också haft lite tråkigheter att hantera, något mycket sorgligt som jag inte orkar skriva om, dels kan det röra upp känslor här i tråden. Men det gäller inte mig direkt.

Kram på er alla, perfekta operfekta mammor!

Och välkommen till CaCC! Tror mig minnas att min M hade svårt att somna i den åldern med, och vaknade kl 5...Hoppas det blir bättre snart!

• Piggley Wink
    Ela skrev 2010-11-23 23:35:06 följande:
    Nä, vill inte föda barn när R är sjuk. Har tillräcklig ångest hur det ska gå att barnvakta henne nattetid. Skulle såååå gärna vilja föda barn dagtid - kan man få beställa det?
    Jag tog en sån även denna gången, värkarna började på morgonen, lämnade H på dagis och kunde sen ägna mig åt att föda barn . Iofs hann maken inte hem till läggning, men vi pratade båda med H efter att lillebror fötts iaf!
    H juni 07, syskon november 10
  • Gladhannapanna

Julia är ju en väldigt bestämd dam som man inte kan styra alls!
    ¨När hon går i baklås, vilket händer flera gånger om dagen, blir hon helt slapp i kroppen, lägger sig på golvet och skriker!¨

Sedan hon flyttade till eget rum för någon månad sedan vill hon sitta jsälv på golvet på sina myskuddar och dricka vällingen, vi ska sitta på ens tol en bit ifrån. När hon är klar kommer hon med flaskan och vill bli upplyft i sängen. Igår ville hon faktiskt sitta och kramas en liten stund innan hon ville till sängen. Sedan somnar hon inte alltid med en gång utan pratar, gnäller, skriker. Vi brukar vänta ut henne om hon inteär hysteriskt arg, då går vi in och pratar med henne. Oftast räcker det att hon får en extra napp, ibland har hon sängen full!

• CaCC

Jag måste bara säga att jag blir sååå himla glad när jag läser här i denna tråden. Tack för allt varmt välkomnande och alla fina ord. Har nog aldrig tidigare kännt mig så välkommen i en tråd här på FL.

Igår nattade min man E och hon började som vanligt gråta när han la henne i sängen. Vi gick in med jämna mellanrum, men hon grät bara mer när vi gjorde så. Till slut så satte sig min man på golvet bredvid sängen och satt där tills hon somnade. Då fick hon somna själv i sängen fast hon inte var ensam. Sen sov hon hela natten och vaknade glad i morse för första gången på länge.
    Min man nattar i kväll också så får vi se hur det går idag.

Idag på eftermiddagen har E testat mitt tålamod till max. Förutom att kasta ner saker för trappan så kan hon inte låta bli tv:n. Hade vi haft en gammal hederlig tjock-tv så hade det ju inte varit hela världen, men dagens apparater är ju inte så tåliga och hon står och slår på tv:n med sina leksaker. Så det har varit upprepade "Nej" hela eftermiddagen och jag har blivit arg många gånger och så får jag så dåligt samvete efteråt. Men hon måste ju nån gång lära sig att det är fel.

Hur många är ni som skriver och läser här i tråden och vilka är ni? Vore kul att få veta lite om er.

Snart ska jag slänga mig på soffan och kolla på "bonde söker fru" och kanske "Maria Vern" om jag orkar.

• Barbabok

Oj vi är många!
    Vi har alla (nåja nästan) börjat i 30+ försöker få första barnet, den tråden började 05, jag hände på sen 06 feb. Sen grenade sig tråden, 30+ som har svårt att få barn där ingick jag då vi fick försöka över året, utredas och sen konstatera att göra barn kunde vi inte utan vår dotter har kommit mha donator. Sen finns de med barn tror jag över 3?, och någon samlingstråd.
    Jag är hur som helst 37 med make på 42, barn på snart 2år och försöker nu få syskon till J.

• CaCC
    Barbabok skrev 2010-11-24 19:51:32 följande:
    Oj vi är många!
    Vi har alla (nåja nästan) börjat i 30+ försöker få första barnet, den tråden började 05, jag hände på sen 06 feb. Sen grenade sig tråden, 30+ som har svårt att få barn där ingick jag då vi fick försöka över året, utredas och sen konstatera att göra barn kunde vi inte utan vår dotter har kommit mha donator. Sen finns de med barn tror jag över 3?, och någon samlingstråd.
    Jag är hur som helst 37 med make på 42, barn på snart 2år och försöker nu få syskon till J.
    Oj, det var många trådar det. Hoppas att det blir ett syskon snart då, lycka till.

Jag är för övrigt 32 år och min man är 33 år och vi har ju vår Emilia  18 månader och pyret med BF 30 mars.
  • Barbabok

haha ja just ja, det finns en länk uppe i TS där du ser alla förgreningar. Jag har nog koll på de allra flesta utom de nyaste i försöka-tråden. Har ju varit med ett tag. Men, det är verkligen bara trevliga och reko människor i våra trådar, finns inga andra. Tror inte stökiga har nån glädje av oss så det har vi klarat oss ifrån.

• CaCC
    Barbabok skrev 2010-11-24 20:01:53 följande:
    haha ja just ja, det finns en länk uppe i TS där du ser alla förgreningar. Jag har nog koll på de allra flesta utom de nyaste i försöka-tråden. Har ju varit med ett tag. Men, det är verkligen bara trevliga och reko människor i våra trådar, finns inga andra. Tror inte stökiga har nån glädje av oss så det har vi klarat oss ifrån.
    Skönt med trevliga människor. Kommer helt klart följa med i tråden
  • Gladhannapanna

Ok, här kommer en liten presentation av mig!

Jag var med i allra första tråden, dock inte från start utan hakade på i augusti -05. Är 38 år, gift med min man på 40, har två flickor, Agnes född i november -06 och Julia född i mars -09. Båda barnen går på förskola och jag jobbar som socionom på en familjecentral.

• Barbabok

Jag som trodde VAB var över men nähäpp. Bra bajseri igår, inget idag så vi ringde och friskanmälde till imorgon, sen kom blöjan from hell. Brungrågulgrön sörja som stank apa, fastare än vatten men ändå. Ska ringa VC imorgon, hon började sån i lördags, pigg för övrigt. Karln är också sjuk fast med vattentunna diarréer och har lämnat prover han väntar svar på. Får inte jobba eller laga mat (åt oss). Antagligen bakterie/parasit från underbara Egypten, jag har klarat mig!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13