• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • Limefrukt
    Hormonstinn: Fy vad jobbigt! Jag undrade lite över rullator när jag läste inlägget....
    Marge: Vad talför S börjar bli!
    juni: 1 tjänst på 19 barn verkar inte så troligt! A:s dagis har 3 tjänster på 15 barn.

...och så börjar förkylningarna om från början igen. Men det ena positiva med att A har feber är att hon sover bra då, och då får vi sova lite också...Drömmer
    *~*~* har världens sötaste dotter *~*~*
  • Sarahkka

pyttis: tack för tipset!

hanya: då kanske det går bara man får vara extra försiktig. Balsam har jag inte börjat använda än.

juni: verkar vara en bra produkt. Ska ha det i åtanke.

En av himlens änglar har landat hos mig
  • Marge75
    Limefrukt skrev 2010-11-28 19:42:58 följande:
    ...och så börjar förkylningarna om från början igen. Men det ena positiva med att A har feber är att hon sover bra då, och då får vi sova lite också...Drömmer
    Positivt tänkande, heja! Och sova är ju faktiskt osannolikt skönt!
    Men segt med förkylningarna ... 

Och då tänker jag osökt på Hormonstinn och hoppas att du fått sova lite!

Sarahkka - jag känner mig inte träffad av din fråga, så jag önskar dig bara lycka till och är glad över att det åtminstone är en strid jag slipper! Nackdelen med tunt och rakt hår är att det syns exakt hur saxen gick genom håret när den flinka frisörskan klippte till (och den flinka frisörska, det är jag det, i egen hög person). 

Hmm, är det någon som vet hur det är med Johlinn? Saknar henne!
  • Namaste72
    Sarahkka skrev 2010-11-28 21:06:11 följande:
    pyttis: tack för tipset!

hanya: då kanske det går bara man får vara extra försiktig. Balsam har jag inte börjat använda än.

juni: verkar vara en bra produkt. Ska ha det i åtanke.
    Ja, hon skrattar inte direkt av glädje när jag borstar. Men när det blir längre ska jag fixa en bättre borste.
    { Mamma till världens finaste dotter }
  • Marge75
    Marge75 skrev 2010-11-28 21:36:50 följande:
    Hmm, är det någon som vet hur det är med Johlinn? Saknar henne!
    ... och det gjorde ju Ela för några dagar sedan, så det jag tänkte var om någon hörde av henne bakom kulisserna då? 
  • Champagne77
    Marge75 skrev 2010-11-28 21:37:56 följande:
    ... och det gjorde ju Ela för några dagar sedan, så det jag tänkte var om någon hörde av henne bakom kulisserna då? 
    Undrar också över Johlinn???

Här behöver det INGEN sax . Snart kommer jag väl ta den där första hårlocken för at tkomma ihåg att klistra in i E's bok, men om det inte vore för den skulle vi väl kunna vänta med att klippa honom typ tills han fyller 10 eller nåt .
  • Somnat
    Marge75 skrev 2010-11-28 21:36:50 följande:
    det syns exakt hur saxen gick genom håret när den flinka frisörskan klippte till (och den flinka frisörska, det är jag det, i egen hög person). 
    Är det bara jag som tänker på "den bruna maten" när jag läser det där? (Och då menar jag inte att jag tänker på 70-talsporslin och konserver, utan själva formuleringen).

Jag saknar också Johlinn, hon har inte synts till i den nya tråden. Tänkte inboxa hanne när Ela tog upp det förra gången, men det blev inte av... Om någon kontaktat henne kan ni väl säga till?

Och så hinner väl Kate inte vara inne och läsa, men OM hon gör det så Heja, Heja! Inte långt kvar nu!

Jag började känna mig förkyld på AW:en och sedan dess har jag jobbat halvdagar (haft möten som elt enkelt var för jobbiga att skjuta upp). Idag trodd jag att det äntligen var på väg bort, men så börjar jag känna av bihålorna. Vad är detta?! 
  • Piggley Wink

Lime: 1,5 tjänst skulle det vara, men känns rätt osannolikt iaf! Skönt att få sova på nätterna när man ska ta hand om sjukt barn på dagen!

H juni 07, syskon november 10
  • Somnat

...och så har vi tagit årets julbild idag. Eller kanske. För efter fyra bilder hände detta. G är alltså inne i påsen. 

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13