• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • Somnat
    Marge75 skrev 2010-11-28 22:18:46 följande:
    Vilket paket Somna!! Kan man önska sig det?
    Frågar du Herr Somna så tror jag att G är billig just nu. Igår vaknade han kl 20 och höll sedan igång till 23 (illskrikandes, ska tilläggas) för att sedan strunta i att ge sin far sovmorgon och dessutom ha mage att ropa efter mamma redan just efter kl 6. Påsen vill vi dock ha betalt för. Kostade 25:- på ICA Maxi i Lindhagen. Den är begagnad nu, men vi kanske kan säga en tjuga jämt för påse med innehåll? Innehållet har tomteluva. Iaf några sekunder i taget.

Juni:
    Gullig och lite makaber på samma gång. Mattan, alltså.

Sara:
    Det är ju ego-inläggen som är roligast att läsa. Så man får känna att man inte är ensam

Och för er som undrar så är det som så att "e"-tangenten saknas på mitt tangentbord i princip samtliga gånger "e" är längst bak i ett ord. Men inte annars. Det är lustigt, det där.

Fö vill jag slå ett slag för Yarisen som familjebil! Eller, nä. Det vill jag inte alls. Men det går!
  • Billabong

Assar: Ok, då förstår jag att ni i er familj har lite annan problematik än vi som är relativt korta båda två.
    Men ändå tycker jag det bör gå att ha bebisen fram, G bakom bebisen och I i mitten bak - framförallt om hon åker framlänges efter att bebisen slutat med babyskyddet. Då kan ju sambon fortfarande sitta bakom föraren? Eller varför fungerar det inte? Missar jag ngt? Eller babyskyddet i mitten bak och G och I får välja passagerarsätet eller sätet bakom. Så länge ni fortsätter att ha sambon som förare eller bakom förarsätet är det ju ingen skillnad såsom jag ser det.
    Hoppas du slipper illamåendet permanent nu snart!
    Shit vad tidigt du gick upp idag. Det är förhoppningsvis inte den dagliga rutinen...?

Somna: Många roligheter i ditt inlägg! Känner igen det där med att tomteluvan sitter på korta stunder.

Nej, nu ska jag iväg på min lilla heldagsutbildning.

• Namaste72

hormonstinn: Hon har alltid sovit korta pass, även när hon sov var tredje timma. Nu sover hon 19.30 till 7.30-8 varje natt utan uppvak, så det är ju tolv timmar + 1 timme på dagen. Det är okej tycker jag. Hon är pigg och glad under vakentiden - aldrig något tröttgnäll
    Behöver du ta upp henne på toan på natten? I har ff blöja nattetid (även om den allt som oftats är torr)

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • Piggley Wink

Sara: Vad härligt att det gick bra att sova över! Och pulkaåkning! Här blåste det så mycket igår så vi var mest inne. H var ju på kalas mitt på dagen så hon fick ju röja av sig där

Assar: Är V70 för kort , Vi har ju massor av plats kvar både så att barnstolarna får plats bakom varandra och så att jag och maken får plats bakom varandra! Vi har en från 2004 och en från 2010, den senare är det om möjligt ännu mer plats i...

Somna: Ja lite makaber kanske, men jag tänkte att tigermattan var gosig att ligga på... Sötis i påse

H juni 07, syskon november 10
  • Älgen

Tackar för era hälsningar till N! Fattar ingenting, tänk att det gått två år sen han kom! Vi har haft en underbar kalashelg.
    Hoppas även N och Annaloo hade fina dagar!

Jag har sms'at Johlinn, hoppas det är bra med dem.

• asap

Sara - Du har förstås rätt. Jag har varit låst i tanken vid att Ida blir kvar på "sin" plats i bilen även om hon börjar åka framåt, men det är klart att hon kan sitta i mitten istället, och då borde det funka som nu. Förmodligen kommer vi kanske ändå byta upp oss till en större bil någon gång, men vi behöver kanske inte ha någon panik att göra det före juni när bebisen kommer.
    Och nej, det är inte varje dag klockan ringer så tidigt. Men väl en dag i veckan. Fast jag gillar den dagen bäst i veckan faktiskt, då jobbar jag 7-16 så jag är hemma 17, istället för 8-17 och hemma 18. Mycket bättre!

juni - Jag vet inte vilken årsmodell svärfars V70 är, men där sitter vi inte bekvämt framför/bakom varandra, stor skillnad i Passaten faktiskt.

• Pysslig
    CaCC, ja det med att välja sina kamper, det är svårt och jäklar vad jag har rubbat mina gränser mer än jag kunde tro innan. Men jag/vi orkar inte protestar mot allt hon vill göra/testa. Mormor skakar på huvudet ibland och säger att så får hon inte göra hemma hos oss. Men barn är ju rätt bra på att haja att det är olika regler på olika ställen. Glad Vad skönt att hon är på väg ur krångla vid läggning fase!

Hormonstinn, jösses vilket nattdjur ni har fått!

Annaloo, å vad härligt att du fick komma iväg på massage innan festligheterna! Skrattande

Sarahkka, vi borstar dotterns hår med min hårborste. Hon får så tovigt hår på nätterna så kammen fungerade inte längre för det gjorde så ont när jag försökte kamma ut tovorna, trotts en massa spraybalsam. Min borste har ju inga mjuka duttar men vi kammar försiktigt och vi har sluppit alla tårar sedan vi började med det.

Somna, fantasktisk julkortbild! Skrattande

Sara, vad kul att det gick bra för J att övernatta! Skrattande
  • Sarahkka

Marge: hehehe inte lätt att klippa barn direkt :-P Ja, jag märkte det på Amanda nu när hon har gnagt av sig hår bak i nacken, det blir ett hål typ

Hanya: nä, jag kan tänka mig det. Provade min borste idag som har metallpiggar, hon var inte så glad på mig direkt.

Somna:

Sara: det ska jag testa. Vilken av deras borste är det?

Pysslig: ja, det var det jag gjorde idag, men jag tror att jag måste ha balsam också. Nä, kammen blir lite till att slita och det ärinte skönt och inte bra för håret.

En av himlens änglar har landat hos mig
  • Pokergirl

Sarahkka: Nu har inte C något hårsvall direkt, men jag använder min tangle teezer. Hon tycker det är så behagligt att hon tar borsten och vill borsta själv. Håret blir inte statiskt heller, riktigt bra!

Juni: Olustigt med hund som äter råttgift, skönt att det verkar gått bra. 1,5 tjänst på 19 kan inte vara rimligt! Här i kommunen har jag för mig policyn är 1 förskolelärare på 5 heltidsbarn.

Somna: Bästa julkortet utan tvekan, jag hade skrattat gott om jag fick det med posten.

Jag är för övrigt expert på vilka bilar man inte ska köpa om någon är intresserad. Senast i skaran finns min Renault som hämtades ut från verkstan så sent som i fredags och idag tändes en ny varningslampa som säger "det här blir dyrt".

Bonum vinum laetificat cor hominis
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13