• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • Barbabok

Snabb fråga.
    J har blivit extremt tuttfixerad, men varför? Hon ska alltså dra i dom (ajaj), nypa, klämma, bolla med dom; you name it. Det senaste är att pussa på dom, och även försöka ta in i munnen vilket jag milt nekar henne. Fattar ingenting, hon har inte ammats på snart ett år ju? Minns hon eller har hon sett någon annan ammas? Frågar henne men hon skrattar bara, kan förstås inte svara tydligt heller. nenna pussa säger hon bara.

• asap

Grattis fru Barba!

Och Grattis till Cissis A som haft turen att få en riktig super-rygga! Klart man inte vill släppa den ur sikte.

• Limefrukt
    Pysslig: Du kanske kan lära L att plocka upp rispuffar med fötterna? Jag skulle också tycka att det känns skumt med såna mellan tårna...
    Somna: Hoppas G blir bra snart! Det är så jobbigt när de är sjuka, skönt att ni varit förskonade hittills!
    Ela: Typiskt att vissa tar såna kommentarer som en outning! Bäst vi outar ordentligt åt andra hållet med: Vi vet att du är sjuk T!
    Cissi: Klart han måste sova med ryggan!

*viskar* "någon" sov hela natten, men jag sov lite halvtaskigt för "någon" gosade in sig med näsan mot min hals och snarkade högljutt hela natten.
    *~*~* har världens sötaste dotter *~*~*
  • Gladhannapanna

Grattis Barba!
    Vi fick företsten våra ringa häromdagen, blev itne riktigt som jag hade tänkt mig men jättesnygga!

• Barbabok
    Gladhannapanna skrev 2010-11-21 09:01:00 följande:
    Grattis Barba!
    Vi fick företsten våra ringa häromdagen, blev itne riktigt som jag hade tänkt mig men jättesnygga!
    Tack
     Kul med ringar, min är inte heller som jag tänkt, ville att den skulle vara lika som en jag dagligen använder men den nya är visst tjockare och mer rundad uti kanterna än den gamla. Jaja, dom är båda snygga
  • Pysslig
    Barba, välkomen hem!

Somna, stackars plutt som är sjuk! L hade också feber i 3 dagar här i höstas, så pang var hon frisk.

Ela, ja jag kommenterade andras VAB och så pang var vi hemma i fredags, det här med outning måste vi snacka om tror jag!

Nu är mitt batteri nere på 3% och lussebullarna ska knådas ut så jag loggar av igen. Svar ja, nästan alla adventsljusstakar är uppe! Tomte Bjäller klang bjäller klang!
  • cilla67

Men Pysslig, det är ju först NÄSTA vecka! Öppnar ni julklapparna till Lucia?!

• MrsFreckles

Barba - Grattis till fruskapet! Harligt att allt blev som ni ville!

M och jag har varit ivag och halsat pa en god van med familj i Devon, gick hur bra som helst med 2.5 tagresa, M satt och pysslade som vanligt. Vi hann med ett strandbesok, nagot blasigt men anda sa harligt med frisk havssluft for en London-bo M alskade att kasta sten i vattnet och kolla in fiskmasarna. Idag hanns det med en liten promenad inne i Exeter, och den fina katedralen.

Min van har 2 pojkar som ar 4 och 6 ar, jattegoa men full rulle sa tankte att det var ganska skont att bara ha ett barn med hem pa taget

Nu sitter vi och ser pa Ice Age 3 hela familjen, och ater popcorn. Alltid skont att vara hemma igen!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13