Inlägg från: Champagne77 |Visa alla inlägg
  • Champagne77

Fiji: men herregud vad de är märkliga på förskolan ?? I förra veckan var E lite hängig efter vilan. De väntade till mellis och då var ögonen lite glansiga. De tog absolut INTE tempen utan meddelade mig bara när jag kom att han "inte riktigt var sig själv". Däremot ringde de inte till mig, utan jag kom som vanligt ca 15.15.

• Champagne77

Varför postade inlägget innan jag var klar ??

Anyway, de har sagt att de i princip aldrig tar tempen på barnen utan följer helt o hålet allmän tillståndet. Verkar de hängliga, gnälliga o glansiga i ögonen o inte orkar hänga med som vanligt, då ringer de föräldrarna. Skulle de ta tempen på E skulle de nog ringa dagligen, för han verkar vara som N med hög "normal" kroppstemperatur. Jag kollar itne alltför ofta, men har han t ex 38-38,5 är det absolut inget man märker på honom... Vi brukar oftast ge supp först om det är mer än ca 38,3. BVC rådde oss redan när han var liten att försöka undvika supp om tempen ligge på 38 eller under...

• Champagne77

Pyttis: halvelva ? Förstår att dagen blivit knas... Hoppas det blir bättre imorrn .

Pysslig: åh vad gott med lussebullar . Gör du med eller utan kesella? Jag har faktiskt gjort utan de senaste åren - har istället ett veg.recept med uppvisat ägg istället - och det är sååå saftiga Tungan ute.

Det var ungefär vad jag kom ihåg . Blir bloggen istället .

• Champagne77
    Marge75 skrev 2010-11-28 21:37:56 följande:
    ... och det gjorde ju Ela för några dagar sedan, så det jag tänkte var om någon hörde av henne bakom kulisserna då? 
    Undrar också över Johlinn???

Här behöver det INGEN sax . Snart kommer jag väl ta den där första hårlocken för at tkomma ihåg att klistra in i E's bok, men om det inte vore för den skulle vi väl kunna vänta med att klippa honom typ tills han fyller 10 eller nåt .
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13