Pucha: tack för ditt svar
. Tänk vad alla bryr sig här på fl
. Vi har också tripp trapp, men ibland blir det helt enkelt lugnare i antilopen - fast när han totalvägrar som igår så får det bli en annan stol (eller gråtandes i soffan som igår...). Här kör jag stenhårt på pastaskruvar, köttbullar och ketchup för tillfället. Hellre det och att han faktiskt äter något. E är inte duktig på att äta själv just nu heller tyvärr. En fröken på det nya dagiset började mata honom och då "tappade" han att äta själv, nu har de börjat vänja tillbaka honom och jag försöker samma hemma, men nu med all denna matvägran, så matar jag hellre honom o att han då faktiskt får i sig något än att "tvinga" honom äta själv o att han inte äter nåt alls... Ja, McD nån enstaka gång får väl vara okej
. Frågan är bara vad man ska beställa till honom?? Happy Meal så klart, med mjölk att dricka, men ska man ta hamburgare eller nuggets? Fortsätter väl med smör på mackan... Idag när vi handalde efter jobbet köpte jag chorixo i delikatessen och innan tjejen skulle lägga ihop påsen bad jag om en skiva som E ät direkt
. Märkligt att han ville ha det just då
.
Tjet: tänkt vilken tur att det faktiskt FINNS dosetter
. Fast tycker synd om dig
. Hur gick det med pannkakorna, blev de uppskattade? Kram
Barba: krya på dig!!!
Anna: oj, är NI överens om något
? E älskar knäckebröd och brukar aldrig äta mjukt bröd hemma (fram tills igår då vill säga, om du läste mina inlägg igår
). Men idag ringde de från dagis en halvtimme innan jag skulle hämta och sa att E hade satt i halsen på mellanmålet. Han hade då ätit knäckebröd och tryckt in en hel del i munnen och satt i halsen
. Han hostade upp tre ggr och det kom upp varje gång så då trodde personalen att allt var bra, men då märker de att han knappt får luft och alltså att något sitter kvar. De springer in med honom på en annan avdelning där en tjej tar tag i honom samtidigt som de ringer 112. Tjejen slår honom hårt över ryggen flera, flera ggr och till slut lossnar den sista biten, under tiden de pratar med 112. När de ringde och berättade det för mig så sa de att han hade satt i halsen och att allt nu var bra men att de ville meddela mig, sen efter en stund berättar hon att de även ringde 112 - DÅ börjar jag inse hur allvarligt det nog faktiskt var... Jag packade ihop direkt och hämtade honom lite tidigare och han var precis som vanligt när jag kom dit
. Förresten, klart det är SVÅRMORS FEL
!!!
Somna: handsprit, handsprit, handsprit samt desinfektionsmedel över hela huset på handtag, toaletter etc!!! Kram
Hanya: alltså han dricker ju inte konstant, utan det är just i samband med måltider som han hellre dricker än äter. Har man diabetes tror jag nog man dricker mycket och ffa ofta, eller?? Mysigt att ha I hemma tills det är skolstart
.
Fio: smart som ni har gjort med middagen. Har också funderat på att senarelägga och därmed plocka bort vällingen i så fall innan läggdags. Då blir ju i så fall middagen dagens sista mål.
Ela: en BRA replik som man MÅSTE få använda sig av
.