Inlägg från: Champagne77 |Visa alla inlägg
  • Champagne77

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Annaloo skrev 2011-08-13 18:59:28 följande:

Tjohoo jag är hemma!

Hinner inte läsa just nu, men kan meddela att tvärtemot-K har landat denna vecka:

K: Mamma, tror du att det är dag?

Jag: Ja, jag tror det är dag eftersom solen lyser så starkt

K: Då tror jag att det är natt, för solen lyser inte alls!!!

Barba. fy vilken tråkigt attityd från dagiset!!! Har du kontaktat rektor/chef för att få höra hur det brukar gå tillväga? Låter inte normalt att lägga ner försöken efter så kort tid och så få olyckor!! Kämpa på!! Kram
  • Champagne77

Men, hade ju skrivit massa och så stängdes hela fönstret ner Skrikandes...

MrsFisk: lycka till imorgon . Det kommer säkert gå kanon . Låter bra att sova ute i vagen - tror säkert att D vänjer sig vid det ganska snabbt. Sover han länge dagtid?

Fiji: lycka till ni också!! Hoppas N hinner komma in i nya dagiset och att bebisen stannar kvar en stund till i magen!! Kram på er .

Ego: själv har jag ont i magen inför att lämna E hans andra vecka efter semestern . Både igår och idag har han under frukosten sagt "inte dagis" "inte dagis" "inte dagis" "inte dagis" "inte dagis"... . Jag har förklarat att vi inte skulle dit - både igår och idag, men imorgon när han säger det så kan jag ju inte ljuga . Usch, usch - hoppas verkligen han snart börjar känna sig trygg där. För mig är det "okej" om han kanske gråter 10 minuter efter att jag har gått, men när han gråter hela dagar, så gör det verkligen ont i hela mig . Tanken är att jag ska få lämna honom nästa vecka och samtidigt vila hemma (har ju halsfluss nu), men frågan är om jag kommer att klara det. Å andra sidan så måste jag nog bita ihop, för han måste ju vänja sig förr eller senare *känner mig som en hemsk mamma*...

Kram till alla .

• Champagne77

Marge: tack för din kommentar .-p . Jag frågade läkaren igår på akuten om intyg, men han sa att det får man inte?!?! Jag är ju sjukskriven 25% p g a foglossning och ryggen, men trodde jag skulle bli 100% p g a halsflussen, men tydligen inte?! SKa nog maila eller ringa dem imorgon igen och fråga. Känns konstigt! Gällande en ev ominskolning har jag tänkt på det och det får nog bli jag som tar det i så fall. Ska ge det ett par dagar till och se hur det går. Eventuellt kommer jag nog att lämna kortare dagar  nu under veckan (även om jag gärna skulle ha honom heldagar där för "min" skull). Jo, jag tycker nog att jag måste bita ihop, alltså när jag lämnar honom. Efteråt kan jag gråta när han inte ser det. Eventuellt kanske jag stannar en stund med honom på tisdag eller onsdag och ser hur det går då. Ska prata mer med en av fröknarna imorgon gällande hur det går. Tyvärr får vi ingen hjälp av mina föräldrar ...inte bara för att de bor långt ifrån, men de är helt enkelt inte sådana som ställer upp. Svärföräldrarna VET hur vi har det, men de valde att bara barnvakt åt kusinen torsdag-fredag istället så att svägerskan med man kunde åka på spa och njuta... Ja, ja det är ju vad man prioriterar. Vi hade tänkt äta på restaurang igår - jag och mannen - och grannarna skulle ha passat "babylarmet", men nu blev jag ju sjuk istället. Ja, ja ska sluta klaga nu . Ska fokusera på veckan som kommer istället. Hur är det med dig??? Kram .

• Champagne77
    Gladhannapanna skrev 2011-08-15 19:40:49 följande:
    Lycklig: man kan ju sjukskriva sig själv en vecka, det var säkert därför han inte sjukskrev dig!

Hoppas alla barn varit glada på förskolorna idag!!!
    han sa typ att man ej blir sjukskriven för halsfluss?! Jag är ju redan deltidssjukskriven 25% sedan 30/6 så "mitt fall" är ju hos FK nu. Hur gör man då för att vara sjuk en vecka utan intyg? Det kan man väl knappast vara, eller? Nån som vet hur man går tillväga? Jag mailade till den akut jag var på i lördags och ifrågasatte detta med intyget idag, men de har inte svarat... Får väl vara strunt samma, blir massa semesterdagar som går åt istället .
  • Champagne77

Ela och Somna: men eftersom jag är deltidssjukskriven sedan 30 juni har ju företaget redan stått för de 14 första kalenderdagarna och då går det ju automatiskt över till Försäkringskassan. Ska då företaget börja betala sjuklön igen och vad blir det då med karensen? Den har jag ju redan tagit en gång?!

• Champagne77

MrsFisk: vad underbart att höra om första inskolningsdagen!!! Vilka toppenpedagoger och vilket toppendagis!!! Hoppas verkligen att du vaknade utan spänningshuvudvärk idag .

Sara: företaget där jag jobbar följer INTE reglerna att man endast får spara 5 dgr i 5 år och jag tänker se till att de verkligen inte börjar med det nu, utan tänker använda lite dagar att spä ut fl med *peppar peppar*. Jag struntar nog i att kolla det här med att sjukskriva mig denna vecka. Jag jobbade ju en hel del förra veckan och eftersom jag ställde upp extra kommer jag fylla i att jag har arbetat en del dagar även denna vecka, så då sparar jag ju lite semester ändå .

Marge: som gravid och trött mamma har det TYVÄRR blivit för mycket TV och DVD under våren efter dagis - jag har helt enkelt inte orkar springa efter E som ju sticker så fort han får en chans (in till grannar, ut på vägar etc) och jag hinner inte med... Däremot är han superaktiv på dagis från det jag lämnar honom till jag hämtar, så jag har inte haft sååå dåligt samvete för det... Hoppas han blir lugnare så småningom så att man kan hitta på något efter dagis .

Ego: E var ledsen när jag lämnade igår, men han blev tyst när han fick nappen av fröken (förra veckan fortsatte han att "hulka och gråta" med nappen i munnen). Sedan hade dagen gått bra, han hade t o m ätit . En av hans favoritfröknar (som tyvärr har bytt avdelning) var tillbaka efter semester igår, så det kan ha påverkat, men en av hans nya fröknar upplevde stor skillnad på E igår jämfört med förra veckan . Idag när jag lämnade var det en helt (för mig!) ny pedagog, men E har redan träffat henne och han blev inte ens ledsen idag . Åh vilken lättnad för mammahjärtat!!! Hoppas nu att det blir bättre och att han snart känner sig trygg på dagis igen!!

Ego2: min vikarie mailade precis ett DESPERAT mail till mig, så den tänkta lunchen med en kollega idag, startar i form av lite jobb nu om en knapp timmes tid... Oj, oj, oj vad jag kommer sätta upp ännu fler extratimmar. När ska jag hinna ta ut semester??? Japp, jag ÄR dum som gör det, men just den rapportering hon sitter med nu är fruktansvärt jobbig och jag känner verkligen med henne... Hoppas nu bara att jag blir bjuden på lunch av den andra kollegan, tycker jag är värd det .

• Champagne77

johlinn: jobbigt ... Kram på er!!

Barba: tråkigt om pottningen tagit ett steg tillbaka. Är det p g a dagiset tror du? Annars KAN det väl vara så att det stannar upp och t o m går lite tillbaka ibland?! Hoppas det snart går bättre igen!!

• Champagne77

Oj då, svärmor ringde emellan så Fiji kan komma med ett inlägg .

Fiji: vad jobbigt att han är så ledsen . Hoppas det går bättre imorgon!! "Smart" att lämna när han är på topp och att han då ville fortsätta leka . E blev ledsen imorse igen ... Hoppas att det ska bli bättre och bättre!!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13